H.
door H.A.J.vanderPloeg May 1, 2007 om 22:42
Computers & telefonie

Pop3trap

Als ik internet opstart krijg ik de melding Pop3trap, waarbij een klein envelopje te zien is met een vergrootglas, dit slaat op een programma wat ik van Windows gekocht heb, het heeft gewerkt maar nu werkt het niet meer, en krijg ik deze vreemde melding, en ik weet niet wat ik hiermee aan moet. Wie helpt mij?
Alvast bedankt.

319 4 Rapporteer

laaglander
door laaglander - May 1, 2007 om 23:19
473 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo hilde11,

je hebt het erover dat het van Windows clean up pro, komt, maar wanneer ik ga zoeken op pop3trap kom ik bij een virus scanner uit van PC-cillin. misschien wijst dit erop dat er een virus in je mailbox zit?? of misschien zelfs al op je pc. gebruik de volgende

online scanner
om te kijken of dit zo is.

Laaglander

H.
door H.A.J.vanderPloeg - May 2, 2007 om 22:40
34 Antwoorden / 11 Vragen

Die scanner is van Trend Micro en die had ik er al doorheen gehaald. Maar die kan niets vinden.
Heb toen daarna ook nog eens ad-aware erdoor gehaald maar die geeft ook niets aan.
Het gekke is dat het programma Windows clean up pro niet meer werkt.
Ben gisteren, nadat ik antwoord kreeg tot in de nacht bezig geweest,
maar ik krijg het niet weg, het blijft terug komen bij het opstarten van de PC. Misschien weet nog iemand anders raad?
Alvast bedankt.

ijzerbroot
door ijzerbroot - May 5, 2007 om 13:01
460 Antwoorden / 6 Vragen

Beste hilde11,

pop3trap is een deel van Trend Micro PC-Cillin E-mail scanner. U geeft aan dat deze het tot voor kort steeds heeft gedaan, maar nu niet meer. U heeft het echter niet over een foutmelding ivm pop3trap...Wat is nu uw bedoeling? Wilt u dit weer "werkend" krijgen of wilt u dit van de pc verwijderen?

Volgens virusalert.nl zou het om een worm-infectie kunnen gaan (w32.Ridnu.B). Onderaan de gelinkte pag staat een verwijderinstructie en een link naar een gratis verwijder-tool van Symantec.

Via start -> configuratiescherm -> software zou u dit stukje software van de pc behoren te kunnen weghalen (desnoonds in veilige modus - F8 tijdens herstart indrukken en kiezen voor "veilige modus") Uiteraard werkt dat alleen wanneer het niet om een infectie gaat.

Nadien kunt u deze sofware (de echte versie) weer her-installeren.

Microsoft biedt een "workaround" en meer oplossingen voor mail-problemen (Outlook en Outlook Express)

IJzerbroot

H.
door H.A.J.vanderPloeg - May 5, 2007 om 13:09
34 Antwoorden / 11 Vragen

Hallo IJzerbroot,
Wel bedankt, bij het opstarten heb ik niet meer de melding van pop3trap, heb nog een virus scanner gedownload en die erdoor gehaald, die kreeg het wel boven water.
Vreemd dat ik na PC-cillin en Ad-aware gebruikt te hebben, dit niet gebeurde.
Heel hartelijk bedankt voor je antwoord.
Moet nu alleen nog even een programma verwijderen, Windows clean up pro, en daarna opnieuw installeren, en dan werkt alles weer naar behoren.
gr. Hilde 11.