ho
door hoornenborg Dec 8, 2005 om 14:18
Computers & telefonie

Premiumbell

Anderhalfjaar geleden ben ik bij Premiumbell een contract aangegaan voor een mobie telefoon abonnement. Voor dit abonnement betaalde ik 0 euro per maand en verder alleen de gemaakte bel minuten. Nu voert Premiumbell op basis van het hieronder vermelde artikel een prijswijziging door. Ik moet vanaf 1 januari 5 euro per maand gaan betalen. Ik ben het hier niet mee eens en wil per direct mijn abonnement opzeggen. Volgens premiumbell kan dit alleen als ik de resterende 25 euro abonnementskosten voor het komende half jaar betaal en de telefoon die ik in de tijd bij het abonnement heb gekregen terug stuur. Ik heb overigens proberen te bellen met Premiumbell via een 0900 nummer van 40 euro cent per minuut. Na 25 minuten nog niemand aan de lijn te hebben gekregen heb ik het opgegeven.


Is het Premiumbell toegestaan op basis van het hieronder vermelde artikel prijs wijzigingen door te voeren zonder dat ik hiermee akoord ga?


Vriendelijke groeten,  Daniel Hoornenborg








Artikel 29 - Wijziging van tarieven
De door PB gehanteerde tarieven kunnen te allen tijde door PB worden gewijzigd. De wijzigingen treden in werking 14 dagen na de bekendmaking aan de Deelnemer. Deze wijzigingen gelden eveneens ten aanzien van de bestaande Overeenkomst.

442 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ni
door nicoba - Dec 9, 2005 om 11:53
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je hoeft niets te doen. Je abo. eindigd automatisch na 2 jaar. (ik neem aan dat hetzelfde abo. hebt als ik). Zorg er wel voor dat je bank/giro is geblokkeerd voro automatische incasso's van Premiumbell. Krijg je nog meer "dreigbrieven" van hun ? Stuur alles terug naar hun antwoordnummer samen met wat bakstenen. (ongefrankeerd uiteraard)

jpm
door jpm - Dec 10, 2005 om 14:39
822 Antwoorden / 28 Vragen
0

Het geciteerde artikel 29 geeft eigenlijk al het enig juiste antwoord: De wijzigingen treden in werking 14 dagen na de bekendmaking aan de deelnemer. Hierin zit opgesloten dat een eenzijdig gewijzigd contract opzegbaar is. Blijkbaar heb je daar 14 dagen voor. Indien je dit niet wenst, moet je niet de 14 dagen afwachten maar aangetekend, met ontvangstbevestiging, opzeggen. Je kunt de betaling stopzetten met ingang van de 14e dag die je gegeven is, dus de (post-)bank even laten weten dat de betaling moet stoppen per die datum.


Als eenzijdig wijzigen zou moeten worden toegestaan dan zouden veel meer aanbieders met gratis abonnementen op de markt komen, echter de verhogingen na enige tijd zouden gigantisch kunnen zijn, vandaar de wettelijke verplichting om eenzijdige veranderingen te laten volgen door een wettelijke ontsnappingsclausule.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Br
Brko - Sep 21, 2024 om 21:58
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?). 
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee ... Lees meer

sn
snokiedeath - Sep 10, 2024 om 18:12
Auto & vervoer

Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld

Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept.  Om ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer