us
door ushuka Aug 8, 2008 om 20:48
Computers & telefonie

Probleem bij het opstarten pc

Hallo,

Telkens als ik mijn laptop opstart krijg ik de volgende melding:

Er is een fout opgetreden tijdens het laden van :

C:\windows\system32\slncqoyd.dll

Hoe kan ik dit probleem oplossen

300 11 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Aug 8, 2008 om 21:14
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dat is vermoedelijk een overblijfsel van een stukje spyware of andere malware. Probeer er eens een registry cleaner op los te laten zoals EasyCleaner.

Zelf in de registry zoeken en verwijderen kan ook, maar dan alleen als je weet wat je doet.

edwardus
door edwardus - Aug 8, 2008 om 21:18
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Tip: de meetse spyware verwijderaars verwijderen alleen de bestanden en laten je dus achter met een inconsistent systeem. Zet voordat je spyware laat verwijderen de optie aan om een kopie te bewaren als dat tot de mogelijkheden hoort.

freya
door freya - Aug 9, 2008 om 09:53
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo ushuka,

Op 15-06 j.l. stelde je een vergelijkbare vraag en gaf ik een mogelijke oplossing voor het probleem. (zie onderstaande 'link')

Foutmeldingen bij opstarten

Aangezien je daar niet meer reageerde weten we dus niet of dat probleem ook opgelost is of niet. Wellicht kun je dit probleem op dezelfde manier aanpakken?

En misschien een aanvullende tip: Wees toch voorzichtig met het aanklikken van allerlei vensters op internet. Voor je het weet krijg je allerlei ongewenste 'rotzooi' binnen. Ik mag hopen dat je een up-to-date virusscanner gebruikt en de computer ook hebt beveiligd met een anti-spyware programma?

m.vr.gr. Freya

us
door ushuka - Aug 9, 2008 om 10:36
24 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo Freya

Allereerst mijn excuses dat ik niet heb gereageerd op jouw advies voor het oplossen van het probleem.

Ik heb wel de acties ondernomen die jij advieseerde, ik kreeg echter zoveel voor mij onbekende kreten dat ik het niet heb aangeduft om iets te verwijderen, misschien heb ik dan niets meer

Is er geen gemakkelijker oplossing.

Gr. Usuka

us
door ushuka - Aug 9, 2008 om 10:39
24 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo Edwardus,

Ik heb ook jouw advies geprobeerd. Ik krijg echter alleen een DEMO

versie en kan niets verwijderen.

GR. Ushuka

freya
door freya - Aug 9, 2008 om 10:59
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Het klopt dat er in die opstartlijst veel staat en ik begrijp best dat je huiverig bent om daar dingen 'uit te vinken'. Echter je hoeft eigenlijk alleen in de kolom Opdracht te kijken (kolom even breed maken) en kijken of je daar een verwijzing ziet staan naar het betreffende bestand. (in dit geval dus het bestand C:\windows\system32\slncqoyd.dll)
Als je die kunt vinden haal je alleen dáár het vinkje weg dat er voor staat. Je kunt dan echt niets verkeerd doen.

Een makkelijke manier is er eigenlijk niet. Een registercleaner zou kunnen, ik raad die programma's niet aan omdat ze vaak teveel weghalen en dan krijg je weer andere problemen.
Een tweede mogelijkheid os om het register 'handmatig' op te schonen, maar dat vereist enige computerkennis en handigheid en raad ik dus ook niet aan als je niet een ervaren computergebruiker bent.

Freya

edwardus
door edwardus - Aug 9, 2008 om 11:07
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Vreemd, er bestaat volgens mij geen Demo versie hiervan. Het is wel zo dat EasyCleaner een fool-proof strategie heeft, er gebeurt niets tenzij je dat expliciet aangeeft. Dit om de kans op problemen te minimaliseren. Draai 'm nog eens.

edwardus
door edwardus - Aug 9, 2008 om 11:11
6844 Antwoorden / 14 Vragen

M.a.w., scan Registry, als er dan iets verschijnt met die naam "slncqoyd" (ben je zeker van de spelling?), klik het dan aan en kies Verwijderen.

us
door ushuka - Aug 9, 2008 om 11:22
24 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo Freya,

Het probleen is opgelost, het was toch makkelijker dan i,k dacht

Bedankt.

Gr.Uschuka

us
door ushuka - Aug 9, 2008 om 11:24
24 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo Edwasdus,

Nogmaals bedankt voor je advies, het probleem is echter al opgelost

Gr. Ushuka

freya
door freya - Aug 9, 2008 om 11:25
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Gelukkig dan maar weer.

Freya