door heremietkreeft Mar 1, 2019 om 17:37
Computers & telefonie

Probleem met Edge

Ik probeer zojuist Edge te openen en bemerk dat ik ineens in de bovenbalk de meldingen dat wel tenminste 170 pagina'worden geopend.
Er is vanmiddag een win 10 update geweest en heb ik de vraag of er meer onder u zijn die dit ervaren. Zo niet, dan zal er een andere reden zijn en heb ik zoekwerk te doen.

924 4 Rapporteer

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Mar 1, 2019 om 18:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

https://www.schoonepc.nl/optim/resetten-internet-explorer-chrome-firefox-opera-safari.html

Misschien heeft dat zin?
Zelf zou ik niet direct eraan gaan prutse en tijdelijk een andere browser gebruiken omdat problemen vaak vanzelf opgelost worden.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 1, 2019 om 18:58
16848 Antwoorden / 202 Vragen

@AURORA1, Dank, ik heb dus wel even geprutst terwijl ik eerst dacht dat systeemherstel bij win 10 niet kon. Ach, zo leer je toch weer iets na (ongelogen) ict ervaring sedert 1996.

aurora1
door aurora1 Mar 1, 2019 om 20:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ach, wat maakt het uit. Als het maar opgelost wordt zonder al te veel gedoe.
Ik wacht meestal een aantal uren of een etmaal als er problems zijn. Vaak hoef je dan nergens mee te prutsen en lost het zich vanzelf op.
Schoonmaakprogramma’s e.d. doe ik meestal niet aan.
Dank voor het melden en graag gedaan.

tenormin
door tenormin Mar 1, 2019 om 22:57
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Had ook een probleem @aurora1, heb ook een etmaal gewacht (FF) maar loste niet vanzelf op. Inloggen bij ING. Heb daarna de geadviseerde 3 streepjes opgevolgd plus de rest. Werd allemaal okay, alleen, (wist ik niet) moest ik bij alle sites weer inloggen met wachtwoorden. (Die ik dan gelukkig wel ergens bewaar). Geen leven zonder internet, toch? ;-))

aurora1
door aurora1 Mar 2, 2019 om 00:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ook kan werken dan even een andere browser te gebruiken. Of om, als het probleem in de pc zit, even foutcontrole te laten lopen. Of pc helemaal uitzetten en na 10 minuten weer opstarten (aan/uitknop). Wat ontkoppelen als vanalles op de pc aangesloten is. Ik laat nooit wachtwoorden bewaren/opslaan. Maar ik ga altijd pas prutsen  na geruime tijd en als het toch niet “vanzelf” oplost.

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Mar 1, 2019 om 18:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Net even Edge geopend - dat ik overigens nooit gebruik - en géén problemen.
En als je al die pagina's gewoon verwijderd? Probleempje dan toch opgelost?

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 1, 2019 om 19:00
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Het 'gewoon' verwijderen lukte dus niet (na diverse pogingen) maar evengoed dank. Het schoonmaken via ccleaner kan ok nog oorzaak zijn geweest. Via cceaner kon ik niet herstellen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 1, 2019 om 18:56
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Ter info: ik heb systeemherstel toegepast naar een moment voor de win 1 update en edge werkt weer. Nu bleel echter chrome (en mijn gmail) niet te openen maar na herinstallatie werkt alles weer zoals het moet.
Dank voor de reacties!

edrick3
door edrick3 Mar 1, 2019 om 19:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Mooi zo. Bedankt voor het terugmelden.

mi
door mientje! - Mar 2, 2019 om 07:48
1 Antwoorden / Vragen

Hoi, ik heb een S8 en na een update zie ik in de bovenbalk een dubbele balk. Een echte die klopt en een die niet klopt. Wanneer ik een icoon open is de "niet echte" bovenbalk verdwenen. Wanneer het startscherm voor staat is de dubbele balk weer aanwezig. Komt dit door de update?