us
door ushuka Jan 31, 2009 om 10:16
Computers & telefonie

Problemen met install.IE7

Ik probeer al meerdere keren IE7 op mijn laptop te installeren.Dit gaat ook zonder problemen. Als ik daarna bv een startpagina wil openen krijg ik de melding Instellingen Aaanpassen en gaat weer naar het beginscherm. Ik heb wel verbinding want ik kan wel E-Mailen

Hoe los ik dit op?

Gr. Ushuka

1145 27 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jan 31, 2009 om 10:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo ushuka,

Gaat dat niet net zoals met de IE6. Dwz in de IE7 via extra-internetopties het adres van de startpagina invullen?

vr.gr.

us
door ushuka - Jan 31, 2009 om 10:40
24 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo Aurora,

Bij de install. heb ik dezelfde gegevens ingegeven als bij IE6, alleen nu werkt het niet

aurora1
door aurora1 - Jan 31, 2009 om 10:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u op google intikt: instellingen IE7 vindt u diverse  links met aanwijzingen om het proleem op te lossen.

Of: op google intikken: schoonepc

Op de site schoonepc in het zoekvakje intikken IE7 en in dezelfde site laten zoeken (juiste vakje ervoor aanklikken). Ook daar vindt u links met aanwijzingen stapsgewijs op een rij gezet door schoonepc hoe e.e.a. goed te krijgen. Het schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn.

succes en vr. gr.

edwardus
door edwardus - Jan 31, 2009 om 10:52
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dat "Instellingen Aanpassen" krijg je normaal slechts 1 keer per gebruiker na een verse installatie (of na toevoegen van een nieuwe gebruiker aan Windows).

Wat bedoel je met "gaat weer terug naar het beginscherm"?
Gaat Windows dan terug naar het login-scherm?

us
door ushuka - Jan 31, 2009 om 11:05
24 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo Edwardus,

Het scherm gaat weer terug naar de  situatie waarbij ik IE weer opnieuw kan/moet opstarten

edwardus
door edwardus - Jan 31, 2009 om 11:07
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dan is de installatie denk ik beschadigd. Installeer IE7 nog eens opnieuw.

us
door ushuka - Jan 31, 2009 om 11:07
24 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb slechte ervaringen met Schoone PC

us
door ushuka - Jan 31, 2009 om 11:09
24 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb dit al meerdere keren gedaan met steds hetzelfde resultaat

edwardus
door edwardus - Jan 31, 2009 om 11:10
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ook na opnieuw downloaden?

us
door ushuka - Jan 31, 2009 om 11:11
24 Antwoorden / 9 Vragen

Ja, steeds dezelfde melding. Ik heb zelfs alle beveiligingen als eens uitgeschakeld

dirck
door dirck - Jan 31, 2009 om 11:15
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Als je naar Extra > Internet opties gaat, welke URL zie je daar dan staan bij Startpagina?

Als je je eigen startpagina wilt laten opstarten, dan open je in IE je startpagina (bijvoorbeeld: www.nu.nl)
Dan ga je naar Extra > Internet opties en bij Startpagina klik je op Huidige gebruiken.
Nu zal IE telkens opstarten met je eigen startpagina.

aurora1
door aurora1 - Jan 31, 2009 om 11:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heb je ook al geprobeerd: extra-internetopties-geavanceerd en dan standaardinstellingen herstellen?

Anders toch eens proberen wat ik eeder voorstelde. Dat is nl een provedure met "run once"etc. of een bepaalde sleutel aanpassen. Dat staat er nl stapsgewijs op uitgelegd (bij o.a. schoonepc).

Misschien anders ook even scannen als je dat nog niet deed en tijdelijke internetbestanden en cookies verwijderen.

us
door ushuka - Jan 31, 2009 om 11:19
24 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo Dirck,

Dat is mij bekend, maar ik krijg de problemen zoals eerder beschreven

us
door ushuka - Jan 31, 2009 om 11:19
24 Antwoorden / 9 Vragen

allemaal geprobeerd

aurora1
door aurora1 - Jan 31, 2009 om 11:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is dit misschien een idee:

Start - uitvoeren - regedit<enter>
Blader naar de key
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main\
en controleer of de volgende Dword waarden aanwezig zijn, zo nee maak
ze aan:
RunOnceHasShown , moet waarde 1 hebben
RunOnceComplete , moet ook waarde 1 hebben

edwardus
door edwardus - Jan 31, 2009 om 11:36
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dan begin ik toch te denken aan een beschadiging van een onderdeel van Windows zelf. Open eens de Event Viewer (Logboeken) vanuit Configuratiescherm > Systeembeheer en kijk dan bij Systeem en bij Applicatie of je rond het tijdstip van de fout iets kunt vinden van een foutmelding.

aurora1
door aurora1 - Jan 31, 2009 om 11:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Anders foutcontrole en repair eens laten lopen?

edwardus
door edwardus - Jan 31, 2009 om 11:46
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Overigens veronderstel ik wel dat je de juiste en recente drivers gebruikt voor o.a. beeldscherm, netwerkkaart.

dirck
door dirck - Jan 31, 2009 om 12:00
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Probeer anders eens Internet Explorer 8.
Ik neem in ieder geval aan dat je Windows XP gebruikt?

Windows Internet Explorer 8 Release Candidate 1 voor Windows XP

edwardus
door edwardus - Jan 31, 2009 om 12:02
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom een beta? Dan lijkt me Firefox 3 logischer, lijkt behoorlijk op elkaar.

dirck
door dirck - Jan 31, 2009 om 12:12
3201 Antwoorden / 3 Vragen

@Edwardus,

Internet Explorer 8 is op dit moment geen Beta versie meer.

En als je Firefox 3 installeert, dan wordt het probleem met IE7 niet opgelost.

En IE8 draait stabieler dan IE7 bij mij, maar Firefox 3 blijft toch mijn standaard browser.

edwardus
door edwardus - Jan 31, 2009 om 12:19
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Iedereen moet zelf weten wat-ie installeert, maar RC1 is geen released versie, dus op eigen risico. Software die nog niet officieel is uitgebracht met een definitieve versie is leuk om uit te proberen uit nieuwsgierigheid, maar niet meer dan dat.

aurora1
door aurora1 - Jan 31, 2009 om 12:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ushuka, heb je al gekeken op de site van het merkt laptop (+ type) dat je hebt? Misschien staat er bij faqs nog iets over dit probleem of kun je het op die site opzoeken in een forum.

dirck
door dirck - Jan 31, 2009 om 12:35
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Een release candidate (kortweg RC) is een fase in het
ontwikkelingsproces van software. Concreet vertaald is dit een
kandidaat voor de finale versie. Indien er geen bugs meer in deze
versie gevonden worden zal de release candidate de finale versie worden.

Deze fase komt na de release to manufacture
(hoewel die laatste zelden voorkomt). Vaak zegt men ook dat deze fase
bevroren is wat betreft functies. Hier bedoelt men mee dat er geen
extra functies meer aan het bugs uit het programma haalt. Indien nodig kan een programma meerdere release candidates hebben.

Een release candidate versie is eigenlijk al zo goed als af en kan zonder problemen geïnstalleerd worden, met Beta versies heb je wel grote kans op problemen, vandaar dat deze eigenlijk alleen maar bedoeld zijn voor testers.

Als je de verschillende forums bekijkt, dan kun je lezen dat IE8 stabieler en sneller is dan IE7, dit is ook mijn ervaring.

IE7 crashte nog wel eens, dit ben ik bij IE8 nog niet tegengekomen.

Groet, Dirck

us
door ushuka - Jan 31, 2009 om 14:23
24 Antwoorden / 9 Vragen

Beste experts,

Ik heb IE8 geinstalleerd en alle problemen zijn hiermee opgelost.

Bedankt voor alle suggesties

Gr. Uschuka

dirck
door dirck - Jan 31, 2009 om 15:51
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Graag gedaan en een goed weekend.

Groet, Dirck

aurora1
door aurora1 - Jan 31, 2009 om 23:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor het terugmelden ushuka en graag gedaan. gelukkig werkt alles nu weer.

vr.gr