ma
door maritje Sep 8, 2005 om 20:09
Computers & telefonie

Problemen met livebox (verbinding)

 


Betreffend: Wanadoo


Hallo,


Ik heb steeds problemen met internetverbinding met de livebox


Bij het opstarten gaat het goed, maar even als even op het net zit zeg hij,

kan de server niet vinden.

Dit is al zolang ik de livebox heb. Deze heb ik toen moeten aanschaffen, omdat wij ook gingen telefoneren via Wanadoo

Met de USB modem heb ik met verbinding nooit geen last van gehad.

 

Op de livebox kun je het ook zien, dan gaan er lampjes uit en even later na 10 min. werkt alles weer voor even.

Ik heb hier al diverse keren contact over gehad met de helpdesk van wanadoo, maar steeds geen oplossing.

De laatste keer, da was afgelopen dinsdag, heb ik telefonisch contact gehad met wanadoo en nu zeggen ze dat mijn telefoonkabel

veel te lang is. Die van mij is 15 m en mag maar volgens hun 0.5m zijn vanaf de meterkast naar de livebox. Dus de livebox moet in de meterkast staan. (Mooie reclame, een wanadoolamp in de meterkast).

De ethetkabel mag wel 15m zijn

 

Mijn zwager heeft een kabel van  8m er tussen zitten en die hebben er geen last van.

Ook op het werk heb ik gevraagd en keken er raar van op, dat dit de oorzaak moest zijn. Toen nog maar eens de helpdesk gebeld en bleef bij zijn antwoordt.

 

Ook later nog eens iemand gevraagd, en die heeft er echt veel verstand van, over dit probleem en vond het allemaal maar een vreemd verhaal.

 

 

Wie kan mij vertellen hoe ik hier mee aanmoet.

Ik zit tot 31-07-06 aan deze abonnent vast.

 

Ik denk zelf dat wanadoo het ook niet meer weet.

 

Met vriendelijke groet,

 

H. G. Hoezen

Stadskanaal

 

PS

Heeft wanadoo ook een  klachtenlijn of waar je een klacht via email klachten aan wanadoo kunt melden?

 

565 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ma
door maritje - Sep 9, 2005 om 00:42
3 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ja, ik had al een ADSL direct abonnement met een USB modem en die gaf geen problemen. En mijn zwager had al een lifebox en die had hiermee geen problemen.


Maar omdat wij ook wilden telefoneren met wanadoo, dat scheelde nogal, was ik dus ook genoodzaakt om een lifebox te nemen.


Achteraf DOM, DOM, DOM, maar het is nu niet anders.


Bedankt voor je advies, ik hoop dat ik er wat aan heb.


Gr.


Henk H.


 

ma
door maritje - Sep 9, 2005 om 00:50
3 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ja, ik had al een ADSL diect abonnemet bij wanadoo met een USB-modem. Daarmee had ik geen problemen. Maar mijn zwager had al een lifebox en die had er geen problemen mee.


Omdat het via wanadoo wilden telefoneren, omdat dit nogal scheelde, moesten wij dus ook een lifebox nemen.


Achter DOM. DOM, maar dat is nu niet anders.


Bedankt voor het advies, ik hoop dat ik er iets aan heb.


Gr.


Henk H.

hell-rider
door hell-rider - Sep 9, 2005 om 00:51
573 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hai Maritje,


Waarom ben je daar nu toch aanbegonnen terwijl de problemen nog steeds niet opgelost zijn, jammer


Het enige echte e-mailadres van Wanadoo waar ook op gereageerd wordt is info@wanadoo.nl


Hoop dat het lukt,


Succes WillemG

dirck
door dirck - Sep 9, 2005 om 13:51
3201 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ik heb eigenlijk geen concreet antwoord voor u, maar wel een vraag.



Die telefoonkabel, is dat een "ouderwetse" ronde kabel waarvan de
draden uit 1 koperen kern bestaat, of is het een platte kabel, waarvan
de draden uit meerdere koperen draadjes bestaat.



In geval van een platte kabel, is 15 meter wel wat aan de lange kant.

Ze zeggen dat je met ADSL eigenlijk niet langer moet gaan dan 10 meter, voor een stabiele werking. (wel met ronde kabel)



ma
door maritje - Sep 9, 2005 om 19:26
3 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ik heb geen idee wat voor kabel ik heb. Ik heb deze bij de primafoon gekocht en ook erbij gezegd, dat het voor ADSL was. Dus ga ik ervan uit dat deze geschkt is.


maar met mijn USB-modem had ik heen last van. Daarom is het zo vreemd, dat ik sinds ik de lifebox heb problemen heb.


Gr.


Henk H


 

pa
door patflint - Oct 11, 2005 om 15:17
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Klachten indienen kan bij wanadoo alleen maar schriftelijk is mij verteld (adres staat een beetje verstopt op de website. Er staat ook een faxnummer bij). Je moet je klacht dat richten aan Wanadoo t.a.v. 'klachtafhandeling'.


Ik heb zelf een klacht gefaxed. Ik heb hier niets op teruggehoord maar toen ik (weer) met de helpdesk belde bleek de medewerker wel op de hoogt te zijn van mijn verstuurde fax. Het is dus wel aangekomen maar ik krijg geen reactie....

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Br
Brko - Sep 21, 2024 om 21:58
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?). 
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee ... Lees meer

sn
snokiedeath - Sep 10, 2024 om 18:12
Auto & vervoer

Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld

Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept.  Om ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer