emenem
door emenem Oct 15, 2016 om 20:59
Computers & telefonie

Problemen met mozilla firefox

Hallo mensen,

Ik heb sinds kort een nieuwe laptop met windows 10, en mozilla firefox geïnstalleerd ipv Microsoft edge, en dit ook in het systeemvenster veranderd.
-Als ik een site op firefox open, krijg ik regelmatig zwarte balken over de tekst.
-Ook is het wit in de balk bovenaan waar de naam van de opgevraagde site komt vaak geen egale witte balk meer.
Als ik daar dan met de muis overheen ga wordt ie weer helemaal wit.
-Een derde probleem wat zich vaak voordoet is, dat ik als ik een site opvraag de mededeling krijg 'server niet gevonden'.
Alle problemen los ik op door op het 'terug'-pijltje bovenaan links te klikken, en dan weer het pijltje dat naar rechts wijst. Maar dan kan toch niet de bedoeling zijn...?
Ik heb de modem stekker er al uitgehaald, 2 minuten gewacht. Maar de 'modem' truc helpt ook niet.
Verder heb ik Firefox gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd... zonder succes.
Weet iemand van jullie wat hier aan de hand zou kunnen zijn, en hoe ik dit op kan lossen?
Alvast hartelijk dank voor jullie hulp,
emenem

6596 8 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 15, 2016 om 21:19
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Emenem,
als u FireFox vanuit Edge hebt geïnstalleerd zou u het ook eens kunnen doen vanuit Internetexplorer, wie weet is dat de oplossing, wacht anders nog wat antwoorden af.

emenem
door emenem Oct 15, 2016 om 21:31
132 Antwoorden / 42 Vragen

hallo sjoppie,

Dat zou ik inderdaad nog kunnen proberen. Maar het is misschien ook goed, om nog even wat andere antwoorden af te wachten. Wie weet, kan het 'eenvoudiger'. De mail uit het windows 10 pakket is trouwens ook tergend langzaam. Heb de test gedaan met een vriend die me mailde: 3/4 uur later kwam zijn bericht pas bij mij binnen. Als ik een mail verstuur komt ie ook veel later pas bij mij in de 'verstuurd'-map.
Alvast bedankt trouwens voor je reactie,
groet, emenem

Ma
door Mat Matheij Oct 16, 2016 om 16:32
986 Antwoorden / 3 Vragen

Dat zou zomaar kunnen echter dan moet ook explorer er standaard op staan.

sjjoppy
door sjjoppy Oct 16, 2016 om 17:19
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Bij mij stond IE er op bij de apps dus zal het wel bij W10 horen.

marita5
door marita5 - Oct 15, 2016 om 21:26
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Emenem ,

Probeer eens of resetten van Firefox helpt:

Klik rechtsbovenaan op het menu (3 streepjes) --> klik op ? (onderaan) --> Probleemoplossingsinformatie --> Firefox vernieuwen (rechts bovenaan)

bron : anwers.microsoft.com

emenem
door emenem Oct 15, 2016 om 21:38
132 Antwoorden / 42 Vragen

Hallo Maritas,

Heb dit nu gedaan. Ben heel benieuwd of het probleem verholpen is. Ga meteen even wat sites 'proberen'.
Alvast bedankt voor je tip,
groet, emenem

emenem
door emenem Oct 15, 2016 om 21:50
132 Antwoorden / 42 Vragen

Hallo Maritas,

heb allerhande veel bezochte sites geprobeerd: alles in orde. Nu maar hopen dat het zo blijft-:)
Hartstikke bedankt!
groet, emenem

marita5
door marita5 Oct 15, 2016 om 21:56
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@Emenem , graag gedaan ,  fijn om te horen dat het is opgelost , hopelijk blijft dit zo , dit word duimen ;-)) bedankt voor het terugmelden Met vr,gr.

gsm
door gsm - Oct 15, 2016 om 22:20
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je kunt niet firefox installeren in plaats van edge. Edge kan in Windows 10 niet verwijderd worden, maar firefox moet prima ernaast kunnen werken.
Het beste kun je de 64-bit versie van firefox gebruiken: https://download.mozilla.org/?product=firefox-49.0.1-SSL&os=win64&lang=nl

Als het met firefox niet wil lukken, dan kun je Opera nog proberen.

emenem
door emenem Oct 15, 2016 om 22:52
132 Antwoorden / 42 Vragen

hallo GSM,
Heb ik ook niet geprobeerd. Heb edge alleen bij systeeminstellingen veranderd in FF als standaardbrowser.
Na de opfrisbeurt doet alles het (nog) goed. De 64-bit versie heb ik, maar mocht ie nu weer vervelend gaan doen, zal ik het eens met Opera proberen.
Hartstikke bedankt voor je tips,
groet, emenem

Ma
door Mat Matheij - Oct 16, 2016 om 16:30
986 Antwoorden / 3 Vragen

Mogelijk moet u Firefox hernieuwd installeren. Daarnaast in de lijst 'standaard programma's' vermelden als uw hoofdbrowser. Momenteel verwacht Firefox enige registratie. Verwijder tevens vooraf alle tijdelijke bestanden of voer een schijfopruiming uit.
Microsoft Edge hoort in principe bij Windows 10 dwz. dat u additioneel Firefox als browser installeert alsook als standaard moet aanmerken.

edrick3
door edrick3 Oct 16, 2016 om 16:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

weer gezwatel. vorige reacties dus niet gelezen.

dokun
door dokun Oct 17, 2016 om 12:21
152 Antwoorden / 0 Vragen

Onzin!  En je moet FF helemaal niet al standaard aanmelden. Dit kun je geheel vrijblijvend zelf aanvinken, maar daar is geen moeten bij hoor..

sjjoppy
door sjjoppy Oct 17, 2016 om 16:48
7188 Antwoorden / 3 Vragen

FF kan wel degelijk als standardbrowser ingesteld worden, wel zo makkelijk als deze de voorkeur boven de andere heeft.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 17, 2016 om 11:49
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Ook mijn adviues: firefox verwijderen en opnieuw installeren en dit keer NIET via Edge maar als gemeld door GSM.

Bij microsoft bestaat helaas nog altijd een lastige gewoonte om het 'collega concurrenten' lastig te maken al zou dat niet mogen.

(Ik zie bij gebruik van firefox af en toe 'vreemde' verwijzingen naar edge)

Cookies
door Cookies - Oct 17, 2016 om 11:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

edit

marita5
door marita5 - Oct 17, 2016 om 12:19
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@gerritaltena ,

Lees de reactie van Ts , probleem is opgelost .

DOOR EMENEM 15 OKT. 2016 OM 21:50
131 ANTWOORDEN / 29 VRAGEN

Hallo Maritas,heb allerhande veel bezochte sites geprobeerd: alles in orde. Nu maar hopen dat het zo blijft-:)Hartstikke bedankt!groet, emenem

Pr
door Proto - Oct 17, 2016 om 12:31
11 Antwoorden / Vragen

Maakt niet uit van welke browser u firefox download. Hier word echt niet aan gerommeld. Miljoenen mensen downloaden chrome/firefox vanuit Edge/IE dus het lijkt me sterk dat u de enigste bent waardoor dat komt.

Dit lijkt me meer een probleem met de video. Heeft u de drivers van de videokaart al geupdate naar de nieuwste versie?

Mocht dat niet werken. Dan is een oplossing de hardware acceleratie uit te zetten. Dat kan via firefox naar opties > Geavanceerd > Haal het vinkje weg bij Hardwareversnelling gebruiken wanneer beschikbaar. Daarna firefox opnieuw opstarten.

tijger1
door tijger1 Oct 17, 2016 om 16:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het was twee dagen geleden al opgelost.