ge
door gerritwillmm Oct 9, 2009 om 15:09
Computers & telefonie

Problemen met Toshiba laptop

Mijn dochter kocht in juni 2009 een Toshiba a300d laptop en al snel begonnen de problemen o.a. het zeer traag opstarten en het wel 4 minuten durende scherm  "een ogenblik geduld a.u.b.verder moest ze na twee maanden al een nieuwe versie m.s word instaleren.

Met de laptop terug gegaan maar men kon niets vinden ,met Toshiba gebeld, maar daar hebben ze het alleen over dat wanneer het een software fout is dit niet in de garantie zit en de kosten 130 euro voor mijn rekening komen.

Ik dacht dat als ik iets koop het gewoon goed moet werken ,waar het dan ook aan ligt.

Wie heeft hier ook meer ervaring mee,en wat kan ik er aan doen?

1274 5 Rapporteer

birdtweety
door birdtweety - Oct 9, 2009 om 18:35
115 Antwoorden / 21 Vragen

zoasls al is gezegd is ms word waarschijkelijk een proefversie net als de virusscanner.  het kan dus zijn als de periode voorbij is er een besmetting is geweest met een virus of male of spyware.

daarom raad ik je aan om de oude virus scanner te verwijderen en een andere te dowloaden zoals bijv avg.en deze te updaten en te laten scannen deze vind je hier:

ttp://download.cnet.com/AVG-Anti-Virus-Free-Edition/3000-2239_4-10320142.html?tag=mncol

download dan ook maar een maleware scanner malware bytes anti maleware of wel mbam en deze vind je hier:

http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button

kopieer de link maar naar je exploder en download ze .instaleren updaten en laten scannen

edwardus
door edwardus - Oct 9, 2009 om 23:26
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Nee, software problemen zijn uitgesloten van garantie. Tip: lees de voorwaarden. De laptop zal het vast wel goed doen zolang deze goed geïnstalleerd en geconfigureerd is. Het is alleszins redelijk dat er in het geval van een software-fout kosten in rekening worden gebracht. Het kost tijd, moeite en dus geld om te onderzoeken waar het aan ligt en het wordt niet veroorzaakt door de hardware (tenzij het aan een driver van de fabrikant zelf ligt).

Nu over de fout zelf. Is er al geprobeerd met een Recovery cd of dvd een herinstallatie uit te voeren? Mocht dit nog niet gedaan zijn, maak wel vooraf een backup op externe media (USB stick, externe disk, CD, DVD, etc.).

Wat betreft het langzaam opstarten: probeer (bijv. in de winkel) of het met een andere netvoeding adapter wél vlot verloopt. Ook valt te proberen geheel zonder netvoeding, dus alleen op de accu.

Langzaam opstarten is helaas een zeer algemeen symptoom dat aan van alles kan liggen, je zult eerst moeten uitvinden, bijv. met hulp van de beantwoorders hier, wat er nou werkelijk aan de hand is.

he
door henk1951 - Oct 10, 2009 om 05:30
256 Antwoorden / 0 Vragen

MS word is waarschijnlijk een probeer trial versie geweest,wordt op de meeste computers geïnstalleerd om te proberen en daarna aan te schaffen,veelal ook het geval met de virusscanner.
staat echter ook duidelijk vermeld op Toshiba site.

Toshiba Bluetooth™ Stack

Toshiba Bluetooth™ Monitor

Toshiba Disc Creator

Toshiba User's Manual

Supervisor Password Utility

Toshiba Assist

Chicony Camera Assistant Software

Toshiba DVD Player

free 60-day trial of Microsoft® Office Professional 2007

Draai je vista of XP ?

Volgens Toshiba site kan je hem downgraden naar XP wordt hij ook sneller

Besturingssysteem

Legitieme Windows® XP Professional (Toshiba-herstel DVD)

Verder kan er spyware opzitten of start hij onnodige programma's op
mogelijkheden genoeg.Eerst dat maar eens uitzoeken.

gr Henk

ge
door gerritwillmm - Oct 10, 2009 om 05:32
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ik draai op vista maar deze laptop heeft de mogelijkheid om ook op windows XP te draaien.

GR.Gerrit

gladdeharry
door gladdeharry - Oct 10, 2009 om 08:30
463 Antwoorden / 14 Vragen

Om hem sneller te laten opstarten kun je ook eens de gebruikersaccountbeheer uitschakelen.