de
door deknapste Dec 17, 2004 om 19:04
Computers & telefonie

Product key

Ik heb een tweedehands laptop aangeschaft met externe dvd. De laptop doet het prima, alleen als ik een dvd wil opstarten veschijnt er een venster waar ik een "product key" moet invoeren. Ik zou niet weten wat daarmee bedoelt wordt. Wie heeft een oplossing EN kan deze oplossing op een voor mij (leek op computergebied) op een simpele wijze formuleren?

Dank voor jullie aandacht en hulp.

Groet,

Ben

540 6 Rapporteer

btalman
door btalman - Dec 17, 2004 om 19:26
280 Antwoorden / 0 Vragen

Bij de laptop heeft U blijkbaar geinstalleerde software meegekregen. Op
een van de, eveneens meegeleverde cd's, staat de productcode/het
registratienummer. Indien dit niet het geval is kunt U niet gebruik
maken van het betreffende dvd programma en zulkt U op zoek moeten gaan
naar een alternatief. Of kunt U de verkoper benaderen waarbij U om de
betreffende key vraagt, aangezien de dvdview software met productcode,
onderdeel is van het externe dvdpakket lijkt het mij niet meer dan
redelijk dat de verkoper ook de originele cd met de software levert en
deze niet achterhoudt,

succes, bram

de
door deknapste - Dec 17, 2004 om 19:36
5 Antwoorden / 5 Vragen

Beste Bram,

Ik heb de dvd zien spelen bij hem thuis. Dus dan ga ik (als leek) er van uit dat die het ook bij mij thuis doet. Ik heb 'm al enige tijd geleden (3 maanden) gekocht en wilde nu pas gebruik maken van die dvd. Ik heb helaas de gegevens niet meer van de verkoper (slim he) Daarom probeer ik het maar op een forum met "experts".

 Is het nu onmogelijk om die dvd te gebruiken of bestaat er een oplossing voor?

Groet,

Ben

btalman
door btalman - Dec 17, 2004 om 19:44
280 Antwoorden / 0 Vragen

Dat hang van het programma af. Met een beetje pech is dit wel hetzelfde
programma dat U bij de demonstratie ook hebt gezien en was dat
programma share-/trialware oftewel, zoveel dagen gratis mogen gebruiken
en daarna kopen of kappen. Ik heb zelf onder andere windvd, maar dit
programma kost een flink bedrag. Als U windows mediaplayer 9 of 10
heeft kunt u naar http://home.kabelfoon.nl/~btalman en daar het
bestandje dvd.msi downloaden. Zodra U dit bestandje hebt gedownload,
het bestand openen/uitvoeren, aanwijzingen volgen en voila U heeft de
dvd plugin voor windows media player end aar kunt U nu dvd's op
bekijken,

Suc6, Bram

p.s. de laatste mediaplayer kunt U downloaden van http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/nl/default.aspx

de
door deknapste - Dec 17, 2004 om 21:07
5 Antwoorden / 5 Vragen

Beste Bram,

Ik ga dat van de week even proberen. Badankt voor je antwoord. Ik laat het je weten of het gelukt is.

Groet,

Ben

de
door deknapste - Jan 31, 2005 om 20:27
5 Antwoorden / 5 Vragen

Betse Bram,

Het heeft even geduurd, maar we zij eruit. Je had inderdaad gelijk over dat share- trialware. Er was echter nog meer aan de hand, waaronder een verkeerd geïnstalleerde geluidskaart. Iemand op m'n werk heeft de laptop meegenomen naar z'n handige zwager en deze heeft 'm geheel op orde gekregen, zonder al te veel moeite (volgens hem). Hij kon alleen niet geloven dat dit een laptop was van een ICT-er, want er was mee geklungeld ipv mee gewerkt.

Ik wil je toch bedanken voor je tijd en uitleg/hulp.

Groet,

Ben

btalman
door btalman - Jan 31, 2005 om 20:30
280 Antwoorden / 0 Vragen

ook al ben ik hier vertrokken in hoop op betere tijden en verbanning
van bepaalde egotrip-'experts' vind ik het wel even netjes om te
reageren, graag gedaan dus

Bram

p.s. zoek maar op a2i, dan weet je meer, ik ga niet weer uitleggen waarom ik hier ben weggegaan, tot ziens