ja
door jan s Dec 18, 2016 om 18:34
Computers & telefonie

PSE 14 schakelt uit na import foto

Ik heb sinds enige tijd mijn PSE 7 vervangen door PSE 14. Ik heb het programma vanaf de orginele CD geinstalleerd op mijn laptop (Windows 8.1, 64 bit). Het probleem is dat nadat ik foto's heb geimporteerd vanaf mijn geheugenkaart de melding krijg dat het programma niet meer werkt. Ik moet dan PSE afsluiten. Start ik het programma weer op da blijken de foto's wel geimporteerd te zijn. Fijn dat de foto's er wel op staan maar toch een vervelende gang van zaken.

982 4 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 18, 2016 om 18:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Verwijder PSE14 eens en installeer opnieuw.

gerbera
door gerbera - Dec 18, 2016 om 22:14
7388 Antwoorden / 14 Vragen

Denk dat u te maken heeft met geheugenproblemen. Oorzaak hiervan is vaak dat het programma op zich al veel geheugen opslokt en daardoor vastloopt. Eenzelfde probleem had ik met Magix bij het overzetten van videofilms naar de pc. ff het geheugen opgefrist door een aantal onnodige opstartprogramma's te verwijderen en het euvel is verholpen.

ja
door jan s - Dec 18, 2016 om 22:35
24 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb veel geheugen vrij nl circa 600GB. Het lijkt me dat dat het probleem niet is.

newmikey
door newmikey Dec 18, 2016 om 22:54
830 Antwoorden / 0 Vragen

Geheugen, niet opslagruimte. PC's met 600Gb geheugen worden (nog) niet gemaakt.

costnix
door costnix Dec 19, 2016 om 10:08
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Hoeveel werkgeheugen (RAM) is in uw computer aanwezig. Zelf heb ik 16 Gigabyte en het verwerken van foto's en video's gaat zonder vastlopers.

gerbera
door gerbera Dec 19, 2016 om 11:45
7388 Antwoorden / 14 Vragen

Pak ff wat info over het verschil van vrije ruimte op de schijf en het werkgeheugen van een PC. Dan wordt het u wat duidelijker en komt u er achter dat ik er waarschijnlijk niet naast zit.

Cookies
door Cookies Dec 19, 2016 om 11:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik schat in dat er 4GB werkgeheugen in zit, dat zit nl. standaard in een oudere laptop met Win 8.1

ja
door jan s Dec 27, 2016 om 22:55
24 Antwoorden / 6 Vragen

Bedankt zover voor de aanbevelingen. Het RAM geheugen is 8GB. Beschikbaar fysiek geheugen 4,18 GB. Ruimte voor wisslbestand 1,25 GB. Zou de grootte van de catalogus ook een rol kunnen spelen?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 27, 2016 om 13:49
16888 Antwoorden / 202 Vragen

Opnieuw installeren en bij herhaling de helpdesk van de leverancier benaderen.