cu
door curacao Jul 10, 2015 om 15:45
Computers & telefonie

Rare mailtjes

Ik krijg elke dag wel 50 emails van supermarkten die niet veilig zijn. Zijn er meer mensen die hier last van hebben.
o.a. AH Lidl, Ikea, Amazon, Jumbo, Aldi

4747 19 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jul 10, 2015 om 15:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Mail van supermarkten die niet veilig zijn? Verklaar je nader.

edrick3
door edrick3 - Jul 10, 2015 om 16:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo curacao,

.....Ik krijg elke dag wel 50 emails van supermarkten die niet veilig zijn....
Die niet veilig zijn? Hoezo niet?

Als je op internet van alles ingevuld hebt loopt je mail al gauw vol met allerlei nieuwsbrieven etc.
Maar onveilig?
Spam bedoel je wellicht.

edrick3
door edrick3 - Jul 10, 2015 om 16:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Oh, zie net dat je als trefwoord Spam hebt opgegeven.

De betreffende nieuwsbrieven etc. hebben vaak een link waarmee je je kunt afmelden.
Of je zet ze op je 'zwarte lijst', dwz dat je de afzender blokkeert.

door 1953 - Jul 10, 2015 om 17:19
3725 Antwoorden / 95 Vragen

U zult zich wel vrijwillig hebben aangemeld bij die supermarkten voor de mailing o.i.d.

Onderaan die mails staat een 'afmelden' regel, om u af te melden voor de toezending van die mails.

di
door digioma - Jul 10, 2015 om 18:23
646 Antwoorden / 29 Vragen

Waarschijnlijk heb je bij de diverse winkels allerlei actiebonnen gekregen met bijv. een nummer of code erop. Je moest alleen maar via hun site op internet dat nummer even activeren/intoetsen om je kunnen zien wat je misschien wel gewonnen hebt. Natuurlijk wel je adres/mail vermelden anders weten ze niet waarheen de prijs moet. Bepaalde tuincentra doen dat ook.
Ik doe beslist niet mee aan die onzin... jammer dan van alle prijzen die ik ben misgelopen!

tijger1
door tijger1 - Jul 10, 2015 om 20:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zijn het wel mailtjes van die supermarkten. En gaan ook meiltjes rond waarbij je kunt aangeven dat je iets bij die winkel, of die winkel wilt winnen.

Dus kijk erns goed naar de afzenders.

r.kemperman
door r.kemperman - Jul 12, 2015 om 08:58
423 Antwoorden / 4 Vragen

Kijk goed naar de afzenders. Als het niet van de echte bedrijven afkomt, dan absoluut niet op de uitschrijfknop drukken!
U maakt het dan alleen erger.
Zet de afzenders in uw blacklist

cu
door curacao - Jul 12, 2015 om 09:54
7 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor alle goede raadgevingen, maar het was mijn bedoeling om juist mensen te waarschuwen om ze niet te openen
Ze komen niet van de supermarkten, dat had ik al nagevraagd bij AH, maar die zeggen dat het vaak gebeurt en er niets aan kunnen doen..

pi
door pieterwolters - Jul 12, 2015 om 10:19
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=r.kemperman schreef op zondag 12 jul 2015, 08:58]Kijk goed naar de afzenders. Als het niet van de echte bedrijven afkomt, dan absoluut niet op de uitschrijfknop drukken!
U maakt het dan alleen erger.

Hoeft niet. Veel bedrijven maken gebruik van externe service bedrijven die de mailings verzorgen. Het kan dus best zijn dat een "echte" Jumbo mailing van een ander bedrijf komt.

fl
door flessebon - Jul 12, 2015 om 10:40
418 Antwoorden / 7 Vragen

U kunt de spam verminderen door deze door te sturen naar de Fraudehelpdesk, deze instantie probeert de spam in te dammen. Na enige tijd neemt de spam af.

fl
door flessebon - Jul 12, 2015 om 10:47
418 Antwoorden / 7 Vragen

@Pieterwolters Krijg op 1 emailadres ook deze spam. Komt waarschijnlijk van dezelfde afzender als waar TS last van heeft nl van een ipadres op Curacao.
Onderwerpen waren o.a. Kwantum en Kruidvat.

crewmember
door crewmember - Jul 13, 2015 om 09:40
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=curacao schreef op zondag 12 jul 2015, 09:54]Bedankt voor alle goede raadgevingen, maar het was mijn bedoeling om juist mensen te waarschuwen om ze niet te openen
Ze komen niet van de supermarkten, dat had ik al nagevraagd bij AH, maar die zeggen dat het vaak gebeurt en er niets aan kunnen doen..

Kan je de inhoud van een van die mails hier neerzetten?

cu
door curacao - Jul 13, 2015 om 11:01
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ik open de mails niet crewmember

tijger1
door tijger1 - Jul 13, 2015 om 11:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=curacao schreef op maandag 13 jul 2015, 11:01]Ik open de mails niet crewmember

En hoe weet u dan dat zij "raar" zijn?:-))

cu
door curacao - Jul 13, 2015 om 11:17
7 Antwoorden / 1 Vragen

Omdat ze als ongewenste mail binnenkomen en 10 dezelfde mails op 1 dag met een slechte Nederlandse tekst.

tijger1
door tijger1 - Jul 13, 2015 om 11:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"Slechte Nederlandse tekst". Dan zijn ze toch geopend?;-))

mahadma
door mahadma - Jul 13, 2015 om 12:00
11606 Antwoorden / 51 Vragen

Die zijn er inderdaad, vooral weggooien, niet proberen af te melden, dat is dan weer juist voor de afzenders een 'aanmelding' voor meer rotzooi.

crewmember
door crewmember - Jul 13, 2015 om 13:17
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=curacao schreef op maandag 13 jul 2015, 11:01]Ik open de mails niet crewmember
Ok,
[quote=curacao schreef op maandag 13 jul 2015, 11:17]Omdat ze als ongewenste mail binnenkomen en 10 dezelfde mails op 1 dag met een slechte Nederlandse tekst.
Als ze in ongewenste email terecht komen kan je het gewoon negeren. Daar is die map voor. Niet eens op letten.

[quote=tijger1 schreef op maandag 13 jul 2015, 11:22]"Slechte Nederlandse tekst". Dan zijn ze toch geopend?;-))

Titels?

tijger1
door tijger1 - Jul 13, 2015 om 13:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@crewmember

Geen idee. Ik krijg nooit spam.