er
door ericn1969 Apr 21, 2005 om 20:06
Computers & telefonie

Reeds gebruikte prepaid-kaart

Op 20 april kocht ik bij Edah een prepaid-kaart van Telfort. Deze wilde ik opwaarderen, maar ik kreeg telkens de melding "deze code is niet geldig" Na 3 keer proberen ben ik gestopt en heb ik het Telfort-servicenummer gebeld. Zij wisten mij te vertellen dat het nummer op de kaart reeds op 29 maart al is gebruikt. Terwijl ik bij Edah een dichtgesealde kaart had gekocht, met het grijze kraslaagje er nog op. Zowel Telfort als Edah wijzen naar elkaar en niemand wil mijn schade vergoeden. Bij wie moet ik nu zijn om mijn schade te verhalen, bij Edah (verkooppunt) of Telfort (aanbieder van de kaart)?

Alvast bedankt voor evt. antwoorden.

968 7 Rapporteer

acjzr1
door acjzr1 - Apr 22, 2005 om 22:59
295 Antwoorden / 3 Vragen

Volgens het nederlandse consumenterecht is de verkoper(in uw geval de Edah)het eerste aanspreekpunt,en moeten zij het probleem oplossen.U doorverwijzen naar Telfort is dus niet voldoende.

Edah is dus verantwoordelijk voor uw probleem.

he
door helly - Apr 25, 2005 om 22:26
5 Antwoorden / 7 Vragen

Hallo, Nee volgens mij is uiteindelijk Telfort de eindverantwoordelijke!Maar de Edah kan U wel tegemoed komen door u een nieuwe kaart aan te bieden.

U weet nog wanneer U die kaart heeft gekocht, (het mooiste zou zijn wanneer u de aankoopbon nog heeft) vraag dan eens aan de hoofdkassiere of zij die aankoop nog kan opzoeken aan de hand van de BTW-bonnen (die moeten de kassieres uitdraaien na verkoop van een telefoonkaart) Met die gegevens kan zij dan ook weer kontakt opnemen met Telfort, om de schade vergoed te krijgen.

succes!

acjzr1
door acjzr1 - Apr 25, 2005 om 22:37
295 Antwoorden / 3 Vragen

De consument heeft enkel te maken met de verkoper en dus niet met de fabrikant of aanbieder.Edah moet dus in uw geval het probleem oplossen.(zij kunnen eventueel later wel de schade verhalen op de aanbieder,maar dat is niet uw probleem).

sp
door spekske - Apr 29, 2005 om 15:43
5 Antwoorden / 1 Vragen

Correct!

Je hebt geen overeenkomst met een andere partij dan Edah gesloten. Wat is die overeenkomst: je betaalt het aankoopbedrag en Edah levert een opwaardeerkaart. De opwaardeerkaart voldoet niet aan de eisen, immers je kunt niet opwaarderen.

Conclusie: Edah heeft niet geleverd wat overeengekomen is, namelijk een werkende opwaardeerkaart. Je kunt nu 2 dingen doen:

- Je geld terug eisen (via ontbinding van de overeenkomst). Zij zijn VERPLICHT dit terug te geven, dat kunnen ze niet uitsluiten of zo. Dit zullen ze echter wel proberen omdat zij waarschijnlijk met de schade blijven zitten. Dat is echter niet jouw probleem!!!

- Andere (misschien betere) oplossing is nakoming vorderen. Dit komt er op neer dat je vordert dat Edah je een werkende opwaardeerkaart levert.

Onthoud: Edah kan hier NIET onderuit, ze kunnen je optie 1 in ieder geval nooit weigeren!

hutch
door hutch - May 4, 2005 om 11:50
4518 Antwoorden / 29 Vragen

Ik kan alleen maar zeggen dat wat hierboven vermeld is, de juiste is. Je hebt alleen maar te maken met de verkopende partij, in deze dus de Edah.

Het lijkt wel mode te worden in vele winkels om de verantwoording af te schuiven naar de fabrikant. Heb ik zelf al enkele malen mee gemaakt, o.a. bij Kijkshop. Ze lijken er op deze manier gemakkelijk vanaf te komen. Blijf je aandringen, krijg je misschien wel gelijk, maar kun je des te langer wachten op je gekochte en weer ingeleverde apparaat (het lijkt er wel op of sommige winkels je proberen te demotiveren...).

Hutch

li
door liset01 - May 11, 2005 om 19:20
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

ik heb 1,5 jaar op de Telfort Klantenservice gewerkt en dit komt ZO vaak voor. De Edah verwijst met 100% zekerheid onterecht naar Telfort (gebeurt bij elke supermarkt trouwens). Wanneer het een reeds gebruikte opwaardeerkaart betreft heeft de Edah een nummer van Telfort (geen Klantenservice), waar ze naartoe bellen, serienummer en opwaardeercode doorgeven en dan kan de Edah via hun eigen Retail Support Desk het bedrag van de opwaardeerkaart terugvorderen en u een nieuwe opwaardeerkaart of uw geld terug geven! Maar inderdaad verwijst de Edah 9 van de 10 x door naar de Telfort Klantenservice!

Mocht u het echt niet meer zien zitten kunt u ook nog een kopie van de opwaardeerkaart met begeleidende brief/klacht opsturen naar:

Telfort B.V., t.a.v. C.R. (Customer Relations), Antwoordnummer 574, 1100 VD Amsterdam

M.v.g. Liset

li
door liset01 - May 11, 2005 om 19:21