ma
door madras Jun 13, 2016 om 19:19
Computers & telefonie

Regedit

Het opstarten van m,n pc gaat beetje traag,er werd mij verteld dat je dat kan oplossen door iets met regedit,maar weer een ander zegt dat je wel wat van het hele pc gebeuren moet weten anders loopt de boel straks helemaal niet meer.wie weet hier iets van.

2200 7 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jun 13, 2016 om 19:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je er geen verstand van hebt, moet je niet gaan rommelen in het register. Bovendien is het probleem van traag opstarten, waarschijnlijk dat er veel - onnodige - programma's met Windows opstarten.

Met taakbeheer, ctrl-alt-delete, tabblad opstarten, kun je zien welke programma's allemaal mee opstarten. Zet die programma's hier eens neer.

mathijs_b
door mathijs_b - Jun 13, 2016 om 21:10
641 Antwoorden / 77 Vragen

Blijf van Regedit af als je niet precies weet hoe het moet.
Éen foutje en je pc start nooit meer op.....
Je kunt wel programma's als CCleaner gebruiken. Dat gaat meestal wel goed.

gsm
door gsm - Jun 13, 2016 om 21:10
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Regedit heeft totaal geen zin en is gevaarlijk!
Scan allereerst met MBAM en ADWCleaner of er malware te vinden is.
Als je een 64-bit computer hebt en Firefox gebruikt dan heb je hoogst waarschijnlijk de 32-bit Firefox en je zou deze dan moeten vervangen door de 64-bit Firefox.
Verwijder onnodige extensies, invoegtoepassingen of add-ons uit de internetbrowsers.
Gebruik schijfopruiming om overbodige bestanden, temp en herstelpunten op te ruimen.
Zet onnodige indexering van de harde schijf partitie(s) uit.
Verwijder alles wat lijkt op een cleaner, optimizer, booster, fighter, care, of zoekprogramma's.
Ook CCleaner kan een trage PC veroorzaken. Meestal is dan het gebruikersprofiel beschadigd en ontstaat er een opstartvertraging van een minuut of meer, waarin niets lijkt te gebeuren.
Gebruik geen trage virusscanners.
Zorg dat zo weinig mogelijk programma's opgestart worden en verwijder ze als je ze toch niet gebruikt.
Een 64-bit Windows dient minimaal 4 GB werkgeheugen te hebben om redelijk soepel te kunnen draaien.
Voor 32-bit Windows heb je maximaal 3 GB geheugen nodig.
Tot slot: Controleer het inwendige op vervuiling. Als de koeler voor de processor verstopt is door een dikke stoflaag, dan gebeurt er niet veel meer.

akkerdistel
door akkerdistel - Jun 14, 2016 om 15:16
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Veel beter toets je 'msconfig' i.p.v. 'regedit' in. Dan bij services (microsft dingetjes verbergen) en opstarten kun je een hoop vinkjes uitzetten, meestal is het genoeg dat enkel en alleen jouw virusscanner mee opstart.

Overigens is regedit ook niet gevaarlijk om in te rommelen, mits je vooraf even een herstelpunt aanmaakt. Soms kan het heel handig zijn om daar wat te prutsen.

Cookies
door Cookies Jun 14, 2016 om 15:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Moet je wel weten wat je gaat prutsen.

akkerdistel
door akkerdistel Jun 14, 2016 om 15:25
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Dat inderdaad wel. Bijvoorbeeld (voor anderen) bij niet geheel verwijderde software kun je op de naam zoeken en sleutels verwijderen. Vaak kun je dan weer de trial versie installeren :-) of indien de software niet meer wilde installeren is de kans groot dat het dan wel gaat.

edrick3
door edrick3 - Jun 14, 2016 om 15:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

NIET zomaar regedit gaan gebruiken als je niet weet wat je doet!!!

ph
door philip36 - Jun 14, 2016 om 16:15
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Gebruik CCleaner.

CCleaner maakt een backup bestand van het register, bij problemen kun je met de backup altijd weer terug naar het vorige registerbestand.
Download: http://www.piriform.com/

Lees https://www.seniorweb.nl/artikel/computer-opschonen-met-ccleaner

ma
door madras - Jun 14, 2016 om 17:20
45 Antwoorden / 14 Vragen

Dank voor alle info,daar kan ik wel wat mee