re
door renault carmin Sep 18, 2011 om 14:26
Computers & telefonie

Renault Carminat Tom Tom Home

Probleem met de SD-kaart van Renault Carminat Tom Tom en Tom Tom Home.

Hallo allemaal,

Ik ben sinds Oktober 2010 in het bezit van een Renault Carbinat Tom Tom navigatie systeem.
Dit is ontwikkeld door Tom Tom en Renault.

Hierin zit een SD-kaart van Renault met allerlei gegevens.
Deze SD-kaart kan men updaten met het programma “Tom Tom Home” van Tom Tom.

Met dit programma is het mogelijk een back-up te maken.

Verder is het mogelijk om met de functie “Beheer mijn navigatiesysteem”

Beheer je navigatiesysteem

“KOPIEER ITEMS NAAR DE COMPUTER”
deze items op je computer op te slaan.

De volgende items zijn er:

Kaarten 1, \europe
Stemmen 89 \voices , deze staan als data in de map dus niet met de naam.
Nuttige plaatsen 14,\Europe
Kaartoverlays 1,\Raster
Postcodes 2,\ zip
Autosymbolen 21, \art\cars
Waarschuwingsgeluiden 8 \sounds
QuickGPsfix-gegevens 1.\ephem

Maar kies ik Autosymbolen dit zijn er in mijn geval 21.Dan gaat het fout!
De volgende foutmelding krijg ik dan.

ERROR: DesktopLib/InstallToLocal/ZipCreate: Er is een fout opgetreden. Kan geen zip-bestand maken.
@ .\framework\InstallToLocalThread.cpp(409)

in .\framework\InstallToLocalThread.cpp:409
Stack:
0. chrome://tthome/content/ui/bindings/commit.js:82
error(textOrException);
1. chrome://tthome/content/ui/bindings/ttwizard.xml:1061
this._commitFailed(i, commitPage);
2. chrome://tthome/content/logic/util.js:79
return func.apply(obj, arguments);
3. chrome://tthome/content/logic/dllUtils.js:77
this._errorCallback(e);
4. chrome://tthome/content/logic/dllUtils.js:69
this._errorFatal(error);

Deze foutmelding kan men anoniem naar Tom Tom opsturen.

Maar als ik het daarna nog een keer probeer, loopt Tom Tom Home zodanig vast dat het van het scherm verdwijnt en alleen weer te bereiken is door het systeem opnieuw op te starten.

Deze foutmelding heb ik in December 2010 aan Tom Tom support gemeld.

Met dit probleem ben ik in Januari 2011 naar mijn dealer geweest.
Bij hem deed zich hetzelfde probleem voor en op verschillende computers.

Na allerlei mailtjes heen en weer een van de reacties van Tom Tom:
{

Reactie ((NL)) 15-03-2011 11:50 VM

Geachte heer,

Hartelijk bedankt voor uw contact met onze afdeling Customer Care.

Excuses voor de vertraagde reactie. De technische dienst heeft mij bericht terug gestuurd. Ze geven aan dat de fout ligt in de bestandsnaam van de betreffende autosymbolen.
Met vriendelijke groeten,

TomTom Customer Care Team
}

Dat het probleem in de naamgeving van de autosymbolen zat wist ik ook, Ik heb de SD-kaart van Renault gekregen en ik ga daar niets aan veranderen.
Maar hiermee is het probleem niet opgelost.

Dit maar steeds met Tom Tom besproken en nu laten ze zelfs een fout die bij hun bekend is in het programma Tom Tom Home zitten, hoe is dit mogelijk ?

Verder moet ik nog vertellen dat er nog meer problemen met Tom Tom Home zijn !!

Het onbeperkt opslaan van gegevens via de functie kopie to computer, hier moet men zelf in de gaten houden dat de schijf niet vol raakt.

Het onbeperkt uitbreiden van de map ephemeris met mappen QuickGPSfix-(nummer), als men deze updates haalt.
Ook hier kan de harde schijf vol raken! Dus ook zelf in de gaten houden dat dat niet gebeurd?
{
Reactie ((CS-NL)) 22-08-2011 07:50 NM

Geachte heer ,

Hartelijk bedankt voor uw contact met onze afdeling Customer Care.

Na wederom overleg met mijn technische dienst kunnen wij alleen tot de conclusie komen dat er iets fout gaat dan bij de installatie.
Het programma TomTom Home op zich is niet corrupt. Wij hadden anders al in een veel eerder stadium dit geconstateerd.

My TomTom is gelanceerd voor de NAV 3 versies. Het is nog niet bekend of uw versie navigatie met deze software gaat werken. Maar dat My TomTom de toekomst wordt is wel duidelijk.
Het kan best zijn dat de carminat versie met TomTom Home blijft werken.

Het probleem bij u zal dan helaas vrees ik blijven. Nogmaals de feedback is dat dit geen algemeen probleem is.
Als dit zo blijft zie ik op de korte termijn geen oplossing specifiek voor uw probleem. Ik stelde u de
vraag wat er nu nog niet werkte bij u.
U gaf aan het voorbeeld met de emphis folder en de safetycams als vervuilende bestanden van uw

computer. Naar aanleiding van deze feedback kan ik zeggen dat dit niet aangepast zal worden.
Als dit nog de resterende problemen zijn, dan zijn we beland in een impasse. Dit zal niet aangepast worden. U bent vrij TomTom Home te gebruiken onder deze procedures.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Indien u toch nog vragen of suggesties heeft, reageer dan op deze e-mail zoals onder de stippellijn staat uitgelegd.
Met vriendelijke groeten,

TomTom Customer Care Team
}

Mijn vraag aan jullie:
Wie heeft er een CAMINAT TOM TOM van Renault en werkt met het programma Tom Tom Home en wil iemand dezelfde tests uitvoeren?

Heeft iemand al dezelfde ervaring met het programma Tom Tom Home?
Mijn versie van Tom Tom Home is 2.8.2.2264

Graag jullie reactie hierop.

Stuur jullie bevindingen naar Renault Nederland.
Via de website renault.nl/contact stuur een email.

Maak ook melding van de fouten bij Tom Tom.
Dit via de website “tomtom.nl” dan support en E-mail ons.
Of via : Telefoonnummer Tel.020 - 8500800
Of bezoek adres Rembrandtplein 35
1017 CT - Amsterdam
Of post adres Oosterdoksstraat 114
1011 DK – Amsterdam

Groeten,
Een niet tevreden Renaul Carminat Tom Tom Home bezitter.

6512 17 Rapporteer

grindweg
door grindweg - Sep 18, 2011 om 18:54
2308 Antwoorden / 28 Vragen

gewoon terug naar de dealer

simonlebon
door simonlebon - Sep 18, 2011 om 23:47
51 Antwoorden / 1 Vragen

Neem even een kijkje op het Track & Travel navigatie forum, zij weten veel meer dan je dealer van navigatiesystemen.

simonlebon
door simonlebon - Sep 18, 2011 om 23:49
51 Antwoorden / 1 Vragen

Als ik zo even snel kijk naar je foutmelding, is het een Javascript probleem.

re
door renault carmin - Sep 19, 2011 om 12:10
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo reageerders,

Mijn vraag gaat over het programma Tom Tom Home !!!

Zelfs de technische geeft aan dat er een fout zit in het programma Tom Tom Home,
maar willen dit niet veranderen. Zie mijn bericht.

Mijn vraag nogmaals is kan iemand dezelfde tests uitvoeren ??

Een niet tevreden Renaul Carminat Tom Tom Home bezitter.

simonlebon
door simonlebon - Sep 19, 2011 om 16:54
51 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet wat je intentie is; je probleem oplossen of iets aan de kaak stellen.

Je hebt kennelijk niet op het TT-forum gekeken, daar kunnen ze je waarschijnlijk verder helpen. Een van de bestanden in de art\cars-map kan corrupt zijn/ontbreken.

TT-forum kan ook helpen met de Tom Tom Home applicatie.

Wanneer ik naar de foutcodes kijk, zie ik een aantal dingen.
-een framework fout
-een aantal JS fouten

Mogelijke oplossingen voor TTH:
1 installeer TTH als administrator (rechts klikken uitvoeren als administrator), eerst deïnstalleren. Door de melding "kan geen zip-bestand maken", vermoed ik dat het een rechtenkwestie is.
2 installeer de laatste JRE (Java Runtime)
3 kijk of alle .net updates van Windows goed zijn binnengekomen

re
door renault carmin - Sep 20, 2011 om 13:50
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Simonlebon,

Ik WEET waar het fout gaat !!

Dat is dat in de naamgeving van de autosymbolen, (maar ook bij andere) geen speciale tekens gebruikt mogen worden !!!

Mij gaat het hierom dat Tom Tom dit probleem niet op wil lossen !!

Doe de test en als het fout gaat laat dit dan aan Tom Tom en aan Renault weten.

Een niet tevreden Renaul Carminat Tom Tom Home bezitter.

pb
door pbarendse - Sep 20, 2011 om 15:25
406 Antwoorden / 1 Vragen

Even voor alle duidelijkheid: Je reageert hier op zo'n botte manier, en verlangt dan nog van mensen die hier vrijwillig in hun vrije tijd zitten dat ze je gaan helpen? Veel succes er mee!

Zoals reeds gesteld: Ik gebruik de Carminat TomTom, met TomTom Home, en bij mij werkt het maken van een backup prima. Wellicht is het een idee de namen van de autosymbolen te wijzigen... Of is dat te simpel voor je?

re
door renault carmin - Sep 20, 2011 om 20:00
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo simonlebon , pbarendse

Sorry als dat zo overkomt dat is niet mijn bedoeling. Mijn excuses!!

Verder wat mijn probleem betreft:
Met een normale back-up maken, met Tom Tom Home, heb ik ook geen problemen.

Het probleem zit in de functie:

“Beheer mijn navigatiesysteem”,
“KOPIEER ITEMS NAAR DE COMPUTER”

Als ik de map cars met daarin de autosymbolen met namen met speciale tekst
( b.v Scénic ) voorkomt ,gaat het fout.

Ik weet niet of er bij jullie in die map ook namen gebruikt worden met speciale tekens.

Nogmaals sorry dat ik op een botte manier overkom, HET IS NIET MIJ BEDOELING.

Een niet tevreden Renault Carminat Tom Tom Home bezitter.

simonlebon
door simonlebon - Sep 20, 2011 om 22:25
51 Antwoorden / 1 Vragen

Ik voel me totaal niet aangevallen of zo, maar ik begrijp de frustratie onstaan door onwil/oninteresse van een fabrikant/leverancier.

Misschien is de oplossing vrij eenvoudig:
Ik ga er even van uit dat de navigatie van een SD-kaart draait.
Stop de kaart in je computer (of sluit de navigatie aan), open de Windows verkenner en ga naar de betreffende map. Kopieer eerst de map ergens naar op computer. Hernoem de betreffende bestanden met de hand (F2).

Mocht het zo zijn dat je niet bij de bestanden kunt komen met de verkenner, start dan TT Home eens op.

re
door renault carmin - Sep 21, 2011 om 13:38
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo simonlebon.

De oplossing is inderdaad heel simpel en dat heb ik ook al getst voor enkele auto namen, er is dan geen enkel probleem.
Maar in principe is daarmee de fout in Tom Tom Home niet opgelost.
.
Een niet tevreden Renault Carminat Tom Tom Home bezitter.

simonlebon
door simonlebon - Sep 21, 2011 om 20:47
51 Antwoorden / 1 Vragen

Wat gebeurt er dan nadat je de namen heb hernoemd en TTH opstart?
Geeft-ie dan weer een foutmelding?
Zet hij de foute bestandsnamen weer terug oid?

re
door renault carmin - Sep 25, 2011 om 21:14
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo simonlebon.

Als ik uit de naamgeving de speciale tekens haal gaat het goed.
Maar ik heb deze kaart van Renault gekregen bij de levering van mijn wagen en ga daar niet zonder meer de namen veranderen.

Verder wordt daar de fout in het programma Tom Tom Home niet opgelost !

De fout in Tom Tom Home treedt op bij de functie:

“Beheer mijn Carminat Tom Tom“
Dan kom je op de site beheer je navigatiesysteem.
Kies auto symbolen en kies er een met in de naamgeving een speciaal teken !!
IK HEB DE NAAMGEVING op de SD-kaart, gekregen van Renault, NIET VERANDERD,
dan
“KOPIEER ITEMS NAAR DE COMPUTER”

dan gaat het fout!

Groeten:
Een niet tevreden Renault Carminat Tom Tom Home bezitter.

simonlebon
door simonlebon - Sep 25, 2011 om 21:53
51 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien is het een domme opmerking, maar wanneer Renault de speciale tekens zou vervangen door normale letters/cijfers, zou het dus wel goed gaan?

Ik weet hoe lastig het is om bij grote, logge bedrijven iets voor elkaar te krijgen. Ik zoek, meestal onder semi-valse voorwendselen, de meest technische man. Dit doe je door te beginnen met: ik heb een probleem (korte omschrijving van je probleem) waar meer mensen last van hebben, en heb ook de oplossing voor. Op de vraag hoe, antwoord je met iets heel technisch in de trant van:
Je hebt wel een disassembler nodig, tenzij je de sourcecode hebt natuurlijk, een hex-editor en uiteraard een c-compiler, je verandert het achtste byte in (een lijst van bestanden) en ga dan met een packet-sniffer de datastroom bekijken tot je het het adres van het RTS (request to send bit) te pakken hebt. Dan verander je het adres naar 4 bytes verderop en pak de compiler om de source weer om te zetten naar een binary. Oh ja, je moet wel een flag zetten op het oude adres, anders krijg je een stack overflow.

Meeste mensen zullen je doorverbinden met een technisch onderlegd persoon, leg uit dat je het in je hoofd hebt zitten en geen zin/tijd hebt om het op papier/email te zetten. Wanneer je de juiste technische persoon hebt, prikt hij wel door het verhaal heen, maar dan heb je ook meteen de goede te pakken en doe je het werkelijke verhaal.

re
door renault carmin - Sep 27, 2011 om 20:07
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo simonlebon.

Als reactie op uw vraag of als Renault de speciale tekens zou vervangen door normale tekens het probleem niet meer optreedt.

Het antwoord is ja. Maar daarmee omzeil je het probleem dat het programme Tom Tom Home de speciale tekens niet kan verwerken

Verder is er door Renault te kennen gegeven dat aan het probleem gewerkt zou worden.
Zie het volgende : maandag 11 april 2011 10:15
{
Het probleem is onderkend en er wordt tzt aan gewerkt. Wij begrijpen dat u, gezien alle moeite die u erin heeft gestoken, dit liever vandaag dan morgen opgelost zou willen zien, maar wij begrijpen ook dat een bedrijf keuzes moet maken. Wij gaan ervan uit dat TomTom dit oplost.
}
Maar tot op heden en na mijn laatste informatie wordt dat niet gedaan.

Groeten:
Een niet tevreden Renault Carminat Tom Tom Home bezitter.

simonlebon
door simonlebon - Sep 28, 2011 om 15:28
51 Antwoorden / 1 Vragen

Het kan misschien vrij eenvoudig opgelost worden (definitie van een veld/variabele), maar het kan ook zijn dat bepaalde tekens gewoon niet gebruikt kunnen worden omdat dit speciale controle karakters zijn.

Hangt helemaal van de taal (en de compiler) af waarin TTH is geschreven.

Ik hoop dat TT het aan zal passen, maar ik denk dat je zelf al weet hoe dit soort dingen meestal opgelost worden; er zijn maar weinig klachten, waarom dan een oplossing zoeken? Renault zou IMO iets meer moeite mogen doen (=pressie op TT) om dit probleem op te lossen.

Je kunt eens vragen bij Renault wat nu hun definitie van TZT is, want we zijn al bijna 6 maanden verder. In de hoop dat iemand eens even wakker schudden.

simonlebon
door simonlebon - Sep 28, 2011 om 15:29
51 Antwoorden / 1 Vragen

...geschud wordt... ;)

re
door renault carmin - Feb 8, 2012 om 20:44
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo allemaal,

Het is nog veel erger geworden.

Bij de nieuwe Versie = 2.8.3.2499van Tom Tom Home , gaat het wegschrijven van bestanden met in de naam een speciaal teken al meteen fout.

Tom Tom Home is helemaal van het scherm verdwenen !!

Stuur jullie de klacht ook naar Carlo van de Weijer, VP Business Development Traffic Solutions

Carlo.vandeweijer@tomtom.com

Dit adres is terug te vinden op Youtube.com via
“Strategic Area Smart Mobility”,
Groeten,
Een niet tevreden Renaul Carminat Tom Tom Home bezitter.