te
door tecky Apr 2, 2006 om 19:54
Computers & telefonie

Reparatie bij Orange duurt te lang

Hallo,

In November j.l. heb ik een Orange free abonnement incl. Sony Ericsson k750i gekocht. Een prima toestel alleen viel hij na enige maanden soms spontaan uit. Daarop heb ik hem bij de Orangeshop waar ik hem heb gekocht ingeleverd en zij zouden hem ter reparatie opsturen. Er werd gezegd dat het ongeveer 2-3 weken zou duren. Nu is het 9 weken verder en is het toestel nog steeds in bezit van Orange. Als ik opbel of persoonlijk langs ga wordt ik afgewimpeld met de mededeling dat hij bij de reparateur ligt. Vooral de service bij de orangeshop is erg slecht, als je niet voor een nieuw abonnement komt ben je alleen maar lastig.

Ik begrijp dat het soms wat langer kan duren maar een verdriedubbeling van de reparatietijd wordt me toch wat te gortig. Kan ik iets doen waardoor ik mijn toestel terug kan krijgen? Zodoende kan ik moeilijk gebruik maken van mijn abonnement. Op dit moment ben ik zo radeloos dat ik hem zelfs ongerepareerd nog graag terug heb.


580 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

hutch
door hutch - Apr 2, 2006 om 20:16
4518 Antwoorden / 29 Vragen
0

Hallo Tecky,


volgens het Burgerlijk Wetboek moet de Orangeshop uw telefoon binnen een redelijk termijn en zonder ernstige overlast (laten) repareren.


9 weken is ook m.i. niet redelijk meer.


Wat u nu nog zou kunnen doen, is vragen om een leentoestel van die Orangeshop, ter overbrugging van de tijd dat deze nog bij de reparateur zal blijven.


Orangeshop is hiertoe echter niet verplicht; maar u kunt eens proberen of zij dit eventueel ter compensatie van die lange wachttijd zouden willen doen.


Zo niet: dan, indien mogelijk, bij een ander familie/vrienden enz.) zolang een gsm lenen (simlockvrij) en daar uw simkaartje in doen.


Succes, Hutch

sunset_1
door sunset_1 - Apr 3, 2006 om 18:42
265 Antwoorden / 22 Vragen
0

Duurt duidelijk veel te lang, en eigenlijk vindt ik dat de Orange Shop best wat meer zn best mag doen om achter de status van je reparatie te komen.
De kans is groot dat je toestel bij een van de volgende twee reparatiebedrijven is binnen gebracht, waarschijnlijk kunnen zij je wel vertellen hoe het ermee staat. S-E wordt namelijk maar door 2 bedrijven behandeld: Dynafix in Nuth: 0455245778 en Solid Vision in Rijswijk: 0703073107.

Wie niet waagt wie niet wint, toch? Hou wel alvast even je serienummer bij de hand, dat vind je terug op je kassabon.

Succes!



eltonjohn
door eltonjohn - May 22, 2006 om 16:59
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

ik heb 3 jaar geleden ook ongeveer het zelfde mee gemaakt,alleen heb ik hem opgestuurt(zonder batery en simkaart op advies van de orange provider mederwerkster)naar orange zelf want dat kon ik het best doen,zeiden ze en ik had eigelijk al vrij snel een andere telefoon(wel de zelfde die ik opstuurde) ik had hem zeg maar op dinsdag opgestuurt en de volgende dag eigenlijkhad ik die andere foon binnen wat ik best snel vond.ik was op de maandag er voor ook naar de winkel geweest waar ik me nieuwe foon toen kocht,en die hadden gebeld naar orange,maar de desbetrefde persoon was er niet dus moest ik zelf een uurtje later belen naar organge,en die zeiden dus dat ik hem het beste naar hun zelf kon opsturen.dat had ik dus dinsdag gedaan en woensdags had ik die andere telefoon binnen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Br
Brko - Sep 21, 2024 om 21:58
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?). 
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee ... Lees meer

sn
snokiedeath - Sep 10, 2024 om 18:12
Auto & vervoer

Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld

Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept.  Om ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer