Ed
door EdmondPetrus Mar 22, 2016 om 22:35
Computers & telefonie

Restwaarde modem

Kpn wil een modem retour waar het abbonement al 5 jaar geleden beeindigd is. Het modum is uit 2005. Een Thompson Speedtouch.
Kunnen zij € 49,00 daar voor vragen?
Dat is toch echt niet meer wat het apparaat waard is.
Het modem heb ik niet meer, dat is bij opruimen vorig jaar weggedaan.

3056 11 Rapporteer

Tijger2
door Tijger2 - Mar 22, 2016 om 22:38
302 Antwoorden / 1 Vragen

Is het modem van KPN? Dan geeft u toch het modem retour?

Ed
door EdmondPetrus - Mar 22, 2016 om 22:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het modem heb ik niet meer, dat is bij opruimen vorig jaar weggedaan.

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 22, 2016 om 23:10
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Tijger bedoelt vast dat als je weet dat het van KPN is dat het dan naar KPN had gemoeten en niet in de grijze bak.
Diewilik

ph
door philip36 - Mar 22, 2016 om 23:23
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U zou eens kunnen kijken in wat kringloopwinkels of ze toevallig zo'n 'oudje' hebben liggen.
Bent u ondertussen verhuisd dat ze na 5 jaar het modem nog terugvragen?

Ed
door EdmondPetrus Mar 23, 2016 om 21:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, ik ben 5 jaar geleden verhuisd, en naar een andere provider overgegaan. Normaliter horen ze dan een brief te sturen, waarin ze vragen het modem terug te sturen.

diumenge
door diumenge - Mar 22, 2016 om 23:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gaat zeker slecht met de KPN dat ze dit soort acties moeten uitvoeren? Vijf jaar geleden abonnement beeindigd, waarom vragen ze het nu ineens terug?

marita5
door marita5 - Mar 23, 2016 om 09:07
11513 Antwoorden / 15 Vragen
Ed
door EdmondPetrus Mar 23, 2016 om 21:04
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedank voor het goede advies. Ik zal ze eerst eens bellen, dat is toch gratis.

freya
door freya - Mar 23, 2016 om 10:02
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Haha, KPN weet natuurlijk ook wel dat de ex-klant dit modem, NA 5 JAAR, niet meer heeft, maar ze proberen gewoon nog even wat geld te incasseren. Dat modem is niets meer waard en ALS het modem toch nog retour gestuurd zou worden, gaat het regelrecht de kliko in.....

Erg kinderachtig dat ze dat modem niet meteen na beëindiging abonnement terugvragen, maar eerst 5 jaar wachten en de ex-klant het dan inmiddels heeft 'opgeruimd'. Formeel gezien hebben ze dat recht natuurlijk, maar het blijft kinderachtig....

jo
door jorisw Mar 23, 2016 om 11:55
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat nog raarder is, is dat mensen andermans spullen weggooien.

freya
door freya Mar 23, 2016 om 12:08
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Uiteraard had TS dat modem, na beëindiging abonnement, meteen retour moeten sturen, maar ik kan mij best voorstellen dat TS daar niet bij stil heeft gestaan. Het 'in bruikleen krijgen' van een modem is vandaag de dag meer regel dan uitzondering, maar 'vroeger' was het toch vrijwel 'standaard' dat je zo'n modem 'kreeg'.....

Topantwoord

crewmember
door crewmember - Mar 23, 2016 om 13:00
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou een brief opsturen naar KPN dat deze router nog maar 10 euro waard is en of ze akkoord gaan met het feit dat U dat betaald.  Mochten ze dit niet doen, koop dan een 2e hands en stuur die op.

http://www.marktplaats.nl/z/computers-en-software/speedtouch-510.html?query=speedtouch%20510&categoryId=322

tot15karakters
door tot15karakters - Mar 23, 2016 om 13:00
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik lees dat voor mijn modem als ik stop en niet inlever €149,- mag betalen.

Vroeger waren en modems die je mocht houden en nu leen modems.
Voor herstel van defecte gebruiken ze die om die na korte test toe te sturen zodat ze geen
herstel kosten hebben.

De oude worden nu omgeruild en mijn ADSL is nu VDSL geworden maar als ik oude niet inleverde binnen 1 maand...
dan was het betalen.
Dus geen jaren later maar binnen redelijke termijn moet het terug zijn.
Ik weet dat Telfort andere voorwaarden heeft als KPN zelf of zat je bij XS4ALL of zo....

Weggooien was dus dom, tijdig inleveren als leen modem en dat wist je bij afsluiten in 2005 ook al...
Maakt niet uit of het enkele weken of 10 jaren of ouder is,  ze mogen het doen.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Mar 23, 2016 om 13:36
11513 Antwoorden / 15 Vragen
Ed
door EdmondPetrus Mar 23, 2016 om 21:10
1 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk dit is nu een zeer behulpzame reactie!!

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 23, 2016 om 15:45
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Met Eelco Blok als bestuursvoorzitter kun je dit soort zaken verwachten :-p.

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Mar 23, 2016 om 19:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zie de tip van @philip36. U kunt anders nog proberen via annonces in supermarkten op te hangen om er gratis of voor weinig geld aan te komen.