pi
door pinkeltje30 Jun 6, 2010 om 17:24
Computers & telefonie

Router

Ik ben in bezit van een zyxel modem P-2602R-D1A toen ik router Zyxel NBG-415N hier op aan sloot ging alles goed tot dat ik moest clicken op reboot the device to restart the NBG-415N.Tijdens het aftellen van 60 sec naar 0 sec gebeurde er niets meer. Het wan lampje branden niet meer zo dat er geen kontact meer was met de router. Weet iemand raad wat ik nog kan doen? Ik heb internet vanTelfort

1232 13 Rapporteer

aa
door aalleexxv - Jun 6, 2010 om 17:44
4 Antwoorden / 4 Vragen

Wij hebben ook al sinds dat we een draadloze router hebben voordurend problemen. Omdat we zo veel problemen hebben, hebben we ook heel veel ervaring met oplossingen.

Bij jouw is het geval dat hij geen reactie meer geeft.
Meestal zit er bij elke router een reset knopje waar je met een paperclip in moet prikken. Hou deze 10sec ingedrukt en waarschijnlijk start het systeem binnen enkele minuten weer opnieuw.

Anders heeft je router waarschijnlijk een IP adres.
Surf in je browser naar dit IP adres (staat in de gebruiksaanwijzing) en probeer de router opnieuw in te stellen.

Als deze manieren niet werken en de router in bruikleen van telfort is, kan je telfort op de hoogte stellen en samen een oplossing bedenken.

Veel succes!

basrose
door basrose - Jun 6, 2010 om 21:01
13 Antwoorden / 3 Vragen

Als eerste stap kan je even controleren of je wel internet hebt met alleen het eerste modem.

Wellicht draaien er 2 dhcp servers die problemen geven. Als je op de G-415N de dhcp server uitschakelt (en deze op de P-2602R-D1A aan laat staan) kan je deze gewoon in een lan poort doen.

Het beste kan je de nieuwe router even loskoppelen en direct op je pc aansluiten (zonder het andere modem) en dan de dhcp server uitzetten. Ik neem aan dat je de nieuwe router voor wireless gaan gebruiken?

edwardus
door edwardus - Jun 6, 2010 om 21:55
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Je zou het eens volgens deze methode kunnen doen:Howto: Router aansluiten op het Telfort modem

Als de auteur je bekend voorkomt, dat kan kloppen ;)
Het werkt absoluut, het is n.l. hoe ik het zelf heb gedaan.

edwardus
door edwardus - Jun 6, 2010 om 22:00
6844 Antwoorden / 14 Vragen

P.S. de howto is een iets uitgebreidere versie van wat basrose ook schreef, niets ten nadele van basrose.

Mocht je gaandeweg het contact verliezen met je router, geef je pc dan (tijdelijk) een statisch IP adres, bijv. 192.168.1.32, na de procedure kun je dat weer terugzetten naar dynamisch (dhcp).

basrose
door basrose - Jun 6, 2010 om 22:50
13 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=edwardus schreef op zondag 6 jun 2010, 22:00]P.S. de howto is een iets uitgebreidere versie van wat basrose ook schreef, niets ten nadele van basrose.

Mocht je gaandeweg het contact verliezen met je router, geef je pc dan (tijdelijk) een statisch IP adres, bijv. 192.168.1.32, na de procedure kun je dat weer terugzetten naar dynamisch (dhcp). Mooie duidelijke How-to. De situatie met de telfort modems ben ik verder niet bekend mee (of je deze kan configureren of niet) Het was meer dat ik het probleem wou schetsen met een mogelijke oplossing. Ik hoop dat pinkeltje30 er zo uit komt. Maar met de How-to moet dat zeker gaan lukken.

chris74
door chris74 - Jun 7, 2010 om 10:50
564 Antwoorden / 44 Vragen

Deze vraag heb je al 2x eerder gesteld en ik heb daar een reactie op gegeven wat je eraan kan doen.
JOUW VRAAG: Als ik mijn router op het modem merk Zyxel aansluit brand het wan lampje niet meer,zo dat ik niet meer draadloos
ben.Weet iemand raad? Groetjes van Joop

MIJN ANTWOORD: Wat ik eruit begrijp is dat u de zyxel met type nummer : NBG-415N voor het draadloze gedeelte wil gebruiken. Deze moet u dan instellen als accesspoint en niet als modem/router. Als deze als Accesspoint ingericht kan worden.

Maar aangezien je helemaal geen reactie meer geeft.

pi
door pinkeltje30 - Jun 7, 2010 om 17:04
4 Antwoorden / 6 Vragen

Ik dank iedereen voor de oplossingen van het probleem, alleen werkt geen van allen.Groetjes Joop

edwardus
door edwardus - Jun 7, 2010 om 17:07
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Hmmm inderdaad. Deze vraag is al 2x eerder gesteld en de howto is ook al eens aangedragen als oplossing. Hebben we hier te maken met iemand die een nieuwe hobby heeft, n.l. het steeds blijven herhalen van dezelfde vraag? En geen reactie geven.
Zonde van onze tijd.

edwardus
door edwardus - Jun 7, 2010 om 17:10
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Kun je ook uitleggen wát er niet werkt?
Gaat het ergens mis? Wat lukte er wel?
Heb je een statisch IP adres gebruikt voor je pc?

pi
door pinkeltje30 - Jun 7, 2010 om 17:28
4 Antwoorden / 6 Vragen

De router doet niets meer. Ik ben van plan bij Telfort het modem in te ruilen. Tegenwoordig worden alleen draadloze routers geleverd,zodat alle problemen dan zijn opgelost.

edwardus
door edwardus - Jun 8, 2010 om 00:27
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het modem is niks mis mee, je maakt gewoon niet de juiste instellingen in je router.
Sluit een pc aan op je modem en je zult zien dat die goed werkt.

chris74
door chris74 - Jun 8, 2010 om 09:14
564 Antwoorden / 44 Vragen

ik heb even gekeken via google en zyxel modem P-2602R-D1A is een modem en router in 1, en de Zyxel NBG-415N is een router. Dus wat u aan het doen bent is een router aan een modem/router te koppelen, Dat gaat dus niet werken. Aangezien de p-260r-d1a ook al een modem/router in 1 is. Ik vertelde u in de 1e vraag die u stelde dat u de router zyxel NBG-415N als access point moet instellen. Maar zoals ik dat kan lezen via de user guide gaat dat dus niet werken. Ik zou zeggen aan het model Zyxel NBG-415N heeft u niets aan, ik zou gaan zoeken naar een draadloze accespoint

edwardus
door edwardus - Jun 8, 2010 om 11:01
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Sorry chris74, maar dat klopt gewoon niet. Ook deze router is gewoon in te zetten in een switch&accesspoint conform de eerder genoemde Howto.

Alternatief: ook is het mogelijk de NBG-415N router een LAN IP adres in een ander netwerk segment te geven (bijv. 192.168.2.1) en 'm via z'n WAN poort aan te sluiten.