ef
door eftalia23 Jun 25, 2007 om 01:24
Computers & telefonie

Roxio werkt niet

Hoi mensen,

Mijn brandsoftware van Roxio werkt niet. Iedere keer als ik de pc opstart krijg ik meldingen dat de programma zich wil installeren, maar dit moet ik 4 keer ofzo steeds  weer annuleren, bij ELKE opstart. Herinstallatie heb ik vaak geprobeerd, is zinloos. De foutmeldingen zijn behoorlijk irritant.

Ook als ik bestanden kopieer in windows verkenner krijg die meldingen, en WEER moet ik het een paar keer annuleren. Zoals ik al zei: de programma zelf werkt absoluut niet meer.Herinstallatie heeft geen zin.

Heeft dit te maken met het register?  Hoe kan ik het uitschakelen?

1509 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 25, 2007 om 09:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

een register kun je nooit uitschakelen. Klaarblijkelijk heeft u om een of andere reden het programma niet goed of onvolledig geïnstalleerd. Bij volledige installatie zou de melding niet komen dat het prgramma zich wil installeren. Hoe dan ook, verwijderen dus en dan een registerschoonmaak middels bijv ccleaner (www.ccleaner.com). Daarna herstarten en het probleem zal over zijn.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2007 om 10:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit heeft inderdaad te maken met het register, en wel met het ontbreken van een aantal essentiële keys en vermeldingen.
Gebruik je soms met regelmaat een registercleaner...?
Zo ja, voorkom dan dan allle vermeldingen die de cleaner geeft betreffende het verwijderen van 'overbodige' Roxio-sleutels worden genegeerd.
Kijk ook eens bij je recente back-ups van je (eventuele) registercleaner en zet deze terug.

Enterprise.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2007 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Opschonen/verwijderen van een (niet juist geínstalleerd) programma.

1/ Ga naar Start - Configuratiescherm - Software en kijk of Roxio daar staat en dan de optie Verwijderen.     Soms gaat dit niet en blijft het staan, dan.......

2/ Of Start - Alle Programma's waarin Roxio zou moeten staan.  Staat het er dan mer R.muisklik kiezen voor verwijderen.

3/ In beide gevallen daarna met Start - Zoeken en laten zoeken naar Roxio.  Alles wat dan tevoorschijn komt met Ctr ingedrukt aanklikken en verwideren.

4/ In beide gevallen ook via Start - Verkennen (R.muisklik op Start) kijken of er nog aanduidingen zijn van (vaak nog in Software).

Pas daarna Ccleaner en de keuze Analyseren en Opschonen kiezen waarna de keuze Problemen - Scannen naar fouten.   Wat gevonden wordt slaat u op in een backupbestandje (die later met Start - Zoeken= naam opschrijven!!) terug te vinden en onderdelen terug te zetten is.

Roxio zou nu totaat verwijderd moeten zijn!

Daarna kunt u een nieuwe poging wagen en lukt dit dan weer niet, helaas, wel de gehele genoemde procedure overnieuw en een ander branderprogramma gaan kiezen zoals Nero.

De

Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jun 25, 2007 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

enterprise@ is het volledig verwijderen en registeropschonen, daarna weer opnieuw geheel installeren niet een betere/gemakkelijker optie. Zelf sleutelen aan het register vraagt nog wel wat "handigheid". Onder meer moet je dan exact de sleutelcodes weten. Bij volledige herinstallatie gaat het vanzelf. Overigens, het is mij redelijk onbekend dat regeisterschoonmakers ook goede sleutels / registerverwijzingen verwijderen. Mij is dat met diverse cleaners nog nimmer overkomen de afgelopen zeg 15 jaren.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2007 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Gerrit: ook registercleaners maken wel eens foutjes hoor.
Ik reageerde op deze vraag omdat ik nog niet zo lang geleden hetzelfde probleem heb gehad met Roxio Easy CD/DVD creator, hetzelfde programma als dat van de vraagsteller.
Een onderdeel hiervan is het programma 'Photosuite' en na een registerschoonmaak waarbij alle 'overbodige sleutels en verwijzingen' waren verwijderd begon de PC spontaan te vragen om de Roxio installatie-CD omdat het programma Photosuite niet volledig geïnstalleerd zou zijn.
Na een onderzoekje van de back-ups van mijn registercleaner (jv16 Power Tools) bleek er een hele rits aan registerwaarden van Roxio te zijn verwijderd als zijnde 'overbodig' maar die het programma dus toch niet kon missen.
Na een herstel met de juiste register-back-up werkte het programma Photosuite weer als vanouds en bleven de foutmeldingen uit.
Ik vermoed (en hoop) voor de vraagsteller dat hij het euvel op dezelfde wijze kan oplossen, even afwachten wat zijn reactie is dus...

N.b. exacte sleutelcodes hoef je natuurlijk zelf niet te weten omdat deze door de back-up van de registercleaner worden teruggezet op de plaats waar hij ze heeft weggehaald.
Zelf 'sleutelen' aan het register hoeft dus niet.

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2007 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik doe ook maar een duit in het zakje. Kort geleden hebben we een laptop gekocht bij DELL. Daar was Roxio op voor geinstalleerd. Alleen het kon niet werken met VISTA. Handig van DELL dus. Maar inmiddels heeft Roxio een patch voor Vista. Misschien dat u die eens moet installeren. Ik had het zelfde probleem als u totdat de patch beschikbaar en geinstalleerd was.

Succes, Poltol

ve
door verwijderd - Jun 26, 2007 om 20:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet vergeten, nog belangrijker dan het register schoonmaken:
Voordat u ook maar iets installeert is het altijd verstandig om eerst de map temp zo leeg mogelijk te maken. Veel setup's mislukken door de aanwezigheid van oude tijdelijke bestanden. Zet ook de online virusscanner even tijdelijk uit

Via Start naar Uitvoeren gaan
Type daar in:  %temp%    (gevolgd door de Enter toets).
De map temp wordt geopend en kan bijna helemaal leeg gemaakt worden.
Doe dit ook met de map \Windows\temp

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - Jun 26, 2007 om 21:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen bedankt voor de antwoorden. Ik ga Roxio gewoon verwijderen. kijken wat het oplevert.

Hopelijk ben ik dan verlost van de foutmeldingen. Ik heb verschillende register-cleaners gebruikt. Die zouden dus ook indd onmisbare sleutels verwijderd kunnen hebben.

Thnx allemaal ;)