Samsung S7 Edge laadt niet meer op. Garantie?
In januari 2017 heb ik een nieuwe Samsung S7 Edge gekocht. Sinds gisteren laadt hij echter ineens niet meer op. Ik heb verschillende opladers, snoeren en stopcontacten geprobeerd, maar hij reageert helemaal niet meer. Er is niks geks mee gebeurd, niet laten vallen, geen waterschade o.i.d. Nu ben ik net in de winkel geweest waar ik hem heb gekocht. Zij geven aan dat het niet onder de garanie valt, omdat het zgn gebruikersschade zou zijn...? Het kan wel gemaakt kan worden maar dat kost zo'n 300 euro. Bovendien kan het scherm ook nog eens stuk gaan tijdens de reparatie en dan zou ik nog meer kwijt zijn.
Op de site van Samsung staat dat er op alle producten volledige garantie wordt gegeven m.u.v. val- of waterschade bij telefoons. Wie heeft ervaring met een dergelijke claim bij Samsung? Of andere tips?
Het is aan de leverancier waar u hem gekocht hebt om te bewijzen dat het inderdaad zo is of niet.
Dit gebeurt vaker bij dit soort zaken.
Overigens, lukt dat allemaal niet? Zo'n reparatie hadden wij ook(S4) omdat het niet meer onder de garantie viel maar was door de plaatselijke winkel van "meneer-met-migratie-achtergrond" gerepareerd voor 90 euro. (9 van de 10 keer ligt het aan de aansluiting naar de accu)
Nee ts moet na 6 maanden bewijzen dat het niet zijn schuld is, niet de leverancier.
Hoe komt u daarbij?
Ik vermoed dat de laadconnector beschadigd is, b.v. door het scheef uittrekken van het laadsnoertje. Dit is inderdaad geen garantie. Garantie is er op fabrieksfouten.
Trek het laadsnoertje er altijd recht uit. NOOIT wrikken! Dit geldt voor alle apparaten met stekkertjes.
Het enige juiste antwoord. Plus 10
Wat een lul verhaal
Er is niemand die het stekkertje er altijd recht uit trekt
Ook jij niet
En wat de winkelier betref het zelfde
Natuurlijk zit daar garantie op
De verkoper moet aan tonen of hij gevallen is Of dat er iets mee gebeurd is wat niet onder de garatie valt
Misschien iets voor de Belbus
Groet
Diewilik, het is niet het juiste antwoord. Als de usb aansluiting kapot zou zijn, zou draadloos opladen nl. gewoon werken.
@151074. De winkelier hoeft helemaal niets aan te tonen. En dat u wellicht al een lompe boer met uw apparaat omgaat, maakt nog niet dat dat gebruikelijk is.
@Carola het goede antwoord bedoel ik mee dat de usb connector waarschijnlijk defect is, dat is eigenlijk altijd verkeerd gebruik.
Diewilik: Ik begreep wat je bedoelde, maar nee, die is niet defect, want dan zou draadloos opladen mogelijk zijn. En dat is bij TS niet het geval.
Beste Tijger Ik had het zelfde met mij iPhone 6 die ook niet meer op te laden was
Ik kreeg te horen dat er vocht in de telefoon zat
Dat was toen de kreet van Apple
En daar speelde de verkoper mooi op in
Gelukkig is een neef van mij jurist
Het is niet eens tot een rechtzaak gekomen
Een brief van de jurist naar de winkel was genoeg om hem toch gratis te repareren
Nogmaals de verkoper moet tegenwoordig bewijzen
En niet de klant
Gr Aad
@151074 , Nogmaals de verkoper moet tegenwoordig bewijzen , dit is niet juist , de verkoper moet bewijzen dat het de schuld is van Ts binnen 6 maanden, Ts heeft de telefoon 11 maanden , zie hier de garantie : Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot ? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was. Hebt u het product normaal gebruikt en is het versleten? Of hebt u het verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product bron : consuwijzer.nl
Je heb minimaal een jaar garantie op elk produkt
Maar dat wil niet zeggen dat je dan nergens meer aanspraak op heb
Ik had een koffie zet apperaat met twee jaar garantie
Na twee jaar een twee maanden ging hij kapot
De reparatie was 123,00euro Daar moest ik 60% zelf van betalen
Dat heeft te maken dat het een degelijk produkt moet zijn
Als ik u was zou ik de Radar app downloaden En afluisteren
Dan heb je alles wat garantie betreft
Gr Aad
@151074
Misschien helpt het als u daar uw Radar tas op de toonbank zet. Maar je hebt helemaal niet minimaal een jaar garantie op elk product. Wat uw neef ook zegt.;-))
Misschien helpt het als je eens naar een juridisch loket loopt bij jou in de buurt
En dan de vraag steld hoelang je minimaal gerantie heb op een produkt
Niemand mag jou een nieuw ondeugdelijk produkt verkopen
Vraag het maar na
Dan hoef je daar nooit meer over te dicussieren
Gr Aad
Wat is volgens de winkel dan gebruikersschade?
Is de USB aansluiting voor het opladen soms stuk?
Wanneer dat zo is beweeg het laadsnoer eens een beetje in de USB aansluiting, kijken of hij toch contact kan maken.
Of gebruik eens een ander (nieuw) oplaadsnoer.
De moderne toestellen zijn helaas heel kwetsbaar. Als de aansluiting voor de oplader duidelijk zichtbaar beschadigd is, dan kan dat inderdaad gebruikersschade zijn, bijvoorbeeld door onzorgvuldigheid bij het aansluiten van het oplaadsnoer. Als er geen zichtbare schade is en de aansluiting is inwendig gebroken, dan is het ook gebruikersschade. De leverancier moet een en ander wel bewijzen.
Ik zou zelf nooit zo'n veel te duur apparaat kopen. Er zijn voldoende alternatieven die er misschien wat minder indrukwekkend uit zien, maar wel goed of zelfs nog degelijker gebouwd zijn en bovendien veel minder prijzig. Daardoor is er vanzelf minder schade bij ongelukjes.
Na 6 maanden hoeft de leverancier niets meer te bewijzen.
Bij mijn oude S6 was de usb aansluiting om zeep geholpen. Ik heb toen een draadloze oplader van Samsung gekocht (35,- euro). Probleem opgelost. Misschien is dat ook wat voor jou?
https://www.pdashop.nl/category/233064/draadloze-opladers.html?8912=23446 (link is bedoeld als voorbeeld, er zijn veel shops die ze verkopen).
Draadloos opladen hebben ze in de winkel ook al geprobeerd. Dat werkte niet. Lijkt dus echt wel een inwendig probleem.
Wanneer het een ‘inwendig’ probleem is kan het toch geen gebruikersschade zijn.
Wat heeft de medewerker in de winkel dan precies geconstateerd?
Waar heeft u de samsung gekocht en waar wordt deze gerepareerd omdat er gezegd wordt dat het scherm stuk kan gaan en er dan extra kosten bijkomen? wanneer u ervan overtuigd bent dat u niks te verwijten valt zou ik met het antwoord van die medewerker geen genoegen nemen. Maak wel eerst foto’s van de samsung voordat u het voor reparatie afgeeft.
Dat is een goede tip Toonder. Ga ik zeker doen!
Lees eens dit artikel.
http://www.snuggerd.nl/smartphone-hacks/
vuil in de USB poort kan ook een oorzaak zijn van laadproblemen.
Bekijk ook het filmpje.
Dat is het niet, want dan zou draadloos opladen gewoon werken.
Vraag ik me af wat de winkelmedewerker aan gebruikersschade geconstateerd heeft.
Dank voor alle reacties. Geen idee eigenlijk wat er in de winkel nu precies 'gezien' is. Ik zie zelf namelijk niks bijzonders aan de poort. Blijkbaar zijn ze er automatisch vanuit gegaan dat de laadmodule stuk is. Maar inderdaad, als draadloos laden ook niet werkt, kan dat niet het probleem zijn. De winkel blijkt overigens ook niet goed op de hoogte te zijn van de garantievoorwaarden want Samsumg biedt 2 jaar volledige garantie (met een aantal uitzonderingen die volgens mij op mijn toestel niet van toepassing zijn).
Ik heb nu mn telefoon maar bij Samsung zelf aangemeld voor reparatie. Ik wil namelijk niet mijn (resterende) garantie verspelen door het toestel bij een willekeurige winkel te laten repareren.
Maar die garantie is niet van toepassing op problemen die eigen schuld zijn.
Gut, gut, wat weer een 'intilegent' antwoord van 'veelpleger' Tijger
@Fairman. Mag ik u een cursus Nederlands aanraden?
Ik heb een soortgelijk probleem met de samsung s7 gehad. Gekocht in januari 2017 en in oktober problemen met opladen. Gekocht bij mediamarkt en onder garantie gerepareerd. Binnen een week terug. Module, software en scherm vervangen. Geen enkel probleem met de garantie.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vattenfall
vattenfall heeft een fout in de afrekening van mei 2023 gemaakt. ze hebben de meterstanden omgedraaid en daardoor te veel terug betaald.
nu schrijven ze het verschil van 620 euro gewoon per 31 mei 2024 van mijn rekening af.mag dat?
Lees meer
Hoe krijg ik mijn hortensia weer tot leven?
Op mijn verjaardag kreeg ik een mooie hortensia voor op mijn balkon. Ik heb hem meteen in een grotere pot gezet, maar dat had ik beter niet moeten doen, want ik had er even niet bij nagedacht dat je moet wachten tot het najaar als de bloemen helemaal uitgebloeid zijn. Nu lijkt de plant dood te gaan. Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer