cabai
door cabai Jan 25, 2008 om 15:56
Computers & telefonie

SD kaart San Disk

Ik heb voor ons 40j huwelijk mijn vrouw een Digitale Fotolijst gegeven D-vision. Deze bevat twee luidsprekers en kan MP3 muziek afdraaien. Via Pinnacle heb ik digitale vakantie fotos met MP3 muziek samengesteld en gebrand op een 2GB SDkaart. Bij het afdraaien blijkt echter dat de muziek gaat haperen cq. stotteren, terwijl wanneer ik alleen MP3 muziek op de SDkaart brand dit niet het geval is.

Wat is hier van de oorzaak kan iemand mij helpen voor deze storing een oplossing te bieden? Of moet er een snellere SDkaart in?

765 11 Rapporteer

door 4711 - Jan 25, 2008 om 16:06
885 Antwoorden / 2 Vragen

Meestal doe ik alleen foto of muziek en beide zou wel eens teveel kunnen zijn, of is de kwaliteit te hoog want iets mindere muziek is makkelijker te spelen dus lagere geluidskwaliteit omdat er ook nog flimpje of foto bij moet.

Het zou ook in het fotolijstje kunnen zitten, dus als het op de PC wel goed draaide....

stacey
door stacey - Jan 25, 2008 om 20:01
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Heb je bij de lijst geen mogelijkheid voor USB stick ?

Wellicht is dit dan een betere keus.

cabai
door cabai - Jan 25, 2008 om 20:02
16 Antwoorden / 4 Vragen

Jawel maar die is alleen geschikt voor Foto's inladen van een digitale camera.

stacey
door stacey - Jan 25, 2008 om 20:35
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Als je foto`s inlaad van/via de usb stick is het dan ook niet mogelijk om de hele show foto+muziek van/via de usb op het  geheugen te zetten en het dan af te spelen ?

edwardus
door edwardus - Jan 25, 2008 om 22:29
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Eventjes back to basics. Wat voor SD kaart is het precies? High speed? Welk type? Welke SD-kaarten is de fotolijst geschikt voor? (staat vast in de handleiding).

Ik heb helaas de ervaring dat niet alle hedendaagse cardreaders geschikt zijn voor High-speed SD kaarten.

cabai
door cabai - Jan 27, 2008 om 20:32
16 Antwoorden / 4 Vragen

Gegevens: Digitale fotolijst merk D-Vision DPF 740 MR.  Ondersteunt : MP3/MPEG/JPEG.  Ondersteunde geheugenkaarten: SD/MMC/XB/MS.  Hoge snelheid USB 2.0 alleen voor een toestel. Ingebouwde geheugen: 16MB. Ondersteunt meerdere folders en subfolders. Klok en Alarm. Volume electronisch aanpasbaar. Ingebouwde stereo speakers. Inclusief afstandbediening.

Als digibeet heb ik een gewone SD (SanDisk) 2GB gekocht zonder op een snelheid te letten. M.vr.gr.

edwardus
door edwardus - Jan 28, 2008 om 00:36
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Is het een blauwe of een zwarte? Staat er bijv. Ultra of Extreme op dan is het high speed.

cabai
door cabai - Jan 28, 2008 om 20:43
16 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo edwardus, op je laatste reactie van 28-01-08 het volgende: Het is een blauwe SDkaart zonder opschrift Ultra of Extreme. Ik zal op je advies zo'n SDkaart kopen wanneer dit de mogelijke oorzaak is zal ik dit laten weten alvast bedank voor de adviezen van je. M.vr. gr.

edwardus
door edwardus - Jan 28, 2008 om 23:39
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ho wacht even, de blauwe is single speed, dat zou geen probleem moeten zijn. Er zijn kaartlezers die wel single speed kaarten lezen maar geen highspeed, vandaar dat ik het vroeg.

Vooral ook wanneer je alleen maar muziek op de kaart had staan ging het goed, dat houdt in dat die kaart ok is.

Het is best mogelijk hoor, dat een high-speed kaart minder stottert bij muziek onder de foto's, dat zou ik zo niet durven zeggen. Even uitproberen kan geen kwaad natuurlijk.

cabai
door cabai - Feb 22, 2008 om 16:47
16 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo edwardus,

Ik heb een SD ExtemeIII gekocht en het euvel was nog steeds niet opgelost. Na een experiment met Pinnacle 9 heb ik de foto + muziek via MEPG (Video 480x 576 Kbits/sec en Adio MPEG,stereo 44,1 KHZ 224 Kbits/sec) samengesteld. Ik heb alles op een gewone  blauwe SD kaart van 2 GB gezet en alles is opgelost. Zowel de foto+tekst als Mp3 muziek lopen nu wel gelijk. Bedank voor je ondersteunning.

Dit bericht is ook bedoeld voor hen die mogelijk tegen dit probleem aanlopen.

edwardus
door edwardus - Feb 22, 2008 om 17:03
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Bedankt voor de terugmelding. Uiteindelijk heeft 4711 dus toch gelijk gehad in de eerste reactie (kwaliteit v/d opname).