ts
door tsonius Oct 12, 2005 om 13:44
Computers & telefonie

Siemens SL55 - na 7 reparatie's afgewezen

ik heb in januari een abonnement afgesloten bij vodafone met een siemens SL55. Na nog geen half jaar kwamen de eerste problemen. Inmiddels is het toestel 7x in reparatie gegaan. Ik heb na de derde reparatie duidelijk verzocht om een betere oplossing. Geen reactie, steeds een beveiligde omgeving waarin het toestel gerepareerd zou worden.


Afgelopen week kreeg ik van Siemens het bericht dat het toestel definitief is afgekeurd, en dat ik niet meer in aanmerking kom voor een vervagingen van het toestel oid.


Wat moet ik doen, ik heb ze 2weken geleden diverse malen gewezen op het burgelijkwetboek 7, artikel 21, maar geen één keer een reactie.


Heeft iemand nog tips?


 


Alvast bedankt.

759 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ts
door tsonius - Oct 12, 2005 om 14:38
7 Antwoorden / 1 Vragen
0

De eerste 2 x ben ik in de Vodafone shop geweest voor de 2 reparatie's, de shop speelde het door naar het reparatie centre.


Daarna ben ik via de klanten service van siemens met dhr. Wieringa & T. v Loo. in contact gekomen, die mij keer op keer het toestel liet opsturen.

ts
door tsonius - Oct 12, 2005 om 14:41
7 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ze melden mij tussendoor dat ik water/vochtschade heb opgelopen met het toestel, terwijl ik het toestel amper uit de post heb en ik kan hem weer op de post doen. Eerste klas onzin, en dat constateerde zij na, heel toevallig de derde reparatie bij hun, en de vijfde reparatie als je Vodafone meetelt. Dus ze voelde hem toen al aankomen denk ik.

brynnar
door brynnar - Oct 12, 2005 om 14:51
1782 Antwoorden / 27 Vragen
0

Hallo Tsonius,


Eigenlijk is het niet de bedoeling dat in direct in contact komt met Siemens. De Vodafone Shop is degene die u het toestel heeft verkocht en zij dragen de volledige verantwoording voor de kwaliteit van de geleverde artikelen. Hoe zij het probleem oplossen met Siemens is hun probleem. Ik mag hopen dat de Vodafone Shop u niet naar Siemens heeft doorverwezen, wantd an zijn zij hier al de fout ingegaan.


U moet dit probleem dan ook aankaarten bij de Vodafone Shop. Ik weet niet of er nog garantie op het toestel zit, maar ik zou in overleg gaan met de verkopende partij en leg ze de situatie uit zoals hij is en dat u hiermee geen genoegen neemt.


Brynnar

ts
door tsonius - Oct 12, 2005 om 15:03
7 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik zie net dat ik ben vergeten ze vermelden dat ik het toestel in januari 2004 heb aangeschaft. Na 1 jaarheeft de vodafone shop geweigert mij service te bieden en mij doorverwezen naar siemens omdat siemens 2jaar garantie geeft op haar producten, en vodafone maar 1 jaar service bied.


Vandaar dat ik persoonlijk met siemens aan het aanrommelen was/ben.

brynnar
door brynnar - Oct 12, 2005 om 15:26
1782 Antwoorden / 27 Vragen
0

Even kort door de bocht mijnerzijds, maar de verkoper (Vodafone) mag u nooit naar de fabrikant (Siemens) doorsturen in een dergelijk geval. Ook niet als de garantie verlopen is. Terug naar Vodafone Shop dus!


Gezien het feit dat de leeftijd van het toestel al nijna 2 jaar oud is, acht ik de kans klein dat hij kostenloos wordt gerepareerd, maar zal (een deel van) de kosten op uw schouders terecht komen.


Brynnar

ts
door tsonius - Oct 13, 2005 om 19:12
7 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ja ik vond het ookal zo vreemd, maarja ik met mijn goede gedrag ga vrolijk naar Siemens toe. Ik zal het bij de Vodafone shop maar ff duidelijk gaan maken, en ze gewoon wijzen op alle reparatie's. En dat ik kosteloos een nieuw toestel wil. Het heeft me teveel elende bezorgt, en het wetboek geeft al aan, dat een aankoper geen overlast mag hebben van een aankoop binnen een gestelde termijn.


Ik hou je op de hoogte.


 


Gr

brynnar
door brynnar - Oct 15, 2005 om 18:25
1782 Antwoorden / 27 Vragen
0

Beste Tsonius,


Even een paar wedervraagjes ter verduidelijking. U staat natuurlijk in uw recht en u heeft zich ingelezen in de wet. Maar bent u in contact met de verkoper of met Siemens zelf? Op welke gronden menen ze dat u niet in aanmerking komt voor vervanging?


Brynnar


 

ts
door tsonius - Oct 15, 2005 om 18:29
7 Antwoorden / 1 Vragen
0

Vandaag in de winkel geweest, ze zeiden:


Wij kunnen u niet verder helpen, na 1,5 jaar kunt u niet meer in de winkel terecht voor uw klachten en moet u het via het hoofdkantoor van Vodafone spelen. Als u een brief opstuurd, krijgt u binnen 30 dagen bericht.


Nou dan ben ik weer lekker klaar mee, ik heb ook in de winkel de medewerker duidelijk gewezen op de artikelen en wetboeken, maar tevergeefs. Ik kwam om half 5 iets voor sluitingstijd en het was aardig druk, met een verheffende stem heb ik ook duidelijk meerdere malen herhaalt dat na 7x reparaties er noggeen goede service is van Vodafone is, en dat ik het behoorlijk zat was met die slappe antwoorden. Echter denk ik dat ze wel deels de waarheid spraken, anders hadden ze dus wel moeite gedaan, lijkt mij?!


Dus zojuist de brief opgesteld aan het hoofdkantoor, morgen maar even posten denk ik.


Gr

gs
door gsmaniac - Oct 16, 2005 om 13:04
8 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nu is ook nog eens het probleem dat siemens de mobiele telefonie heeft overgedragen aan Benq en dat op dit moment reparatie van Siemens telefoons enorm slecht behandeld worden werk zelf in telecombranche en mijn shopmanager heeft accuut besloten nooit meer siemens te zullen inkopen, dat voorkomt een hoop ellende.


Je hebt hier niks an maar is ter info

us
door user999 - Oct 19, 2005 om 12:24
143 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik begrijp uit de rest van het verhaal dat er vochtschade is geconstateerd. Normaliter is het dan einde verhaal. Vochtschade kan niet meer gerepareerd worden, of ze nu willen of niet. Het valt logischerwijs ook buiten de garantie (gebruikersfout).


Niet geschoten is echter altijd mis. Vraag een foto van de vochtschade en vraag desnoods een second opinion. De kans bestaat dat er een fout is gemaakt (maar die kans is wel erg klein!).


Dan nog een andere opmerking: een klant heeft lang niet altijd recht op een kostenloze reparatie of vervanging van het toestel, ook al zit het toestel binnen de garantie of wettelijke garantie. Indien het probleem door de klant is veroorzaakt (vochtschade dus) kun je hoog en laag springen, maar je staat dan niet in je recht om een nieuw toestel te eisen.

luceos
door luceos - Oct 19, 2005 om 12:50
14 Antwoorden / 0 Vragen
0

ik denk dat op het moment dat u laatst de winkel bent binnengestapt,
duidelijk zou moeten maken dat u binnen die 1 1/2 jaar termijn reeds
melding had gedaan van uw problemen. Op dat moment zijn zij dus een
fout begaan. Het is dus ook aan hen om eventueel in contact te treden
met het hoofdkantoor.



Maar goed, zo leer je dus weer wat...





ts
door tsonius - Oct 19, 2005 om 18:38
7 Antwoorden / 1 Vragen
0

voor de duidelijkheid, de vochtschade werd geconstateerd na de derde reparatie bij siemens, en de vijfde in totaal, dus hun waren toen al fout, ik denk persoonlijk dat hun de water vochtschade als excuus hebben gebruikt om mij aftewimpelen.

ts
door tsonius - Oct 19, 2005 om 18:42
7 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ja ik ben zovaak in de vodafone shop geweest, alleen hebben ze me altijd weer weggestuurd met dingen als, daar gaan wij niet over, los dat maar op met Siemens, u moet schriftelijk een brief sturen naar Vodafone, daar kunnen wij geen contact mee opnemen.. En nog mee van die lul koek, en ja je kan wel hijsa gaan maken in de winkel, maar als een medewerker niet wilt helpen zal die niet snel veranderen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer

Ed
Edith vL - Sep 17, 2024 om 10:26
Vrije tijd & tuin

Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis

Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet. 
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg ... Lees meer