themilkman
door themilkman Dec 27, 2003 om 00:22
Computers & telefonie

SIM Unlock Code O2

Ik heb een Samsung N500. Ik had em kapot en hij is gerepareerd. Dat duurde langer dan een half jaar!!! Nu heb ik em terug, en wil ik er een andere simkaart in.
Ik heb het toestel al langer dan een jaar dus ik heb recht op een SIM-UNLOCK-CODE.
Die heb ik dus aangevraagd, maar hij komt maar niet aan. Naar meerdere keren bellen krijg ik te horen dat Samsung (die is verantwoordelijk voor de codes) de codes kwijt is. O2(Telfort nu) zegt dat ze niets kunnen doen. Maar voor mijn gevoel kan ik eeuwig blijven wachten. En word ik gewoon aan het lijntje gehouden.

Wat kan ik nu het beste doen? Ik heb geen zin om 300 jaar op mijn unlockcode te wachten terwijl ik een splikplinter mobieltje in de kast heb liggen... Wie is er nou verantwoordelijk? O2(Telfort) of Samsung(die de codes in beheer heeft)...

Wie helpt mij?
Alvast dank!

Bert Bredewold

621 2 Rapporteer

webzapper
door webzapper - Apr 16, 2004 om 12:22
207 Antwoorden / 4 Vragen

Formeel is de handelaar van wie u de telefoon kocht aansprakelijk. Meestal zit in de doos bij de aflevering een klein papiertje met de procedure hoe de "unlock"-code kan worden verkregen. Dat is overigens niet altijd gratis. Alleen van KPN en Vodafone weet ik dat ze na een jaar gratis beschikbaar komen. Maar de handelaar bij wie de telefoon is gekocht blijft aansprakelijk om de juiste informatie te verstrekken.

Ik zelf zou me die lijdensweg besparen en bij een van de talrijke unlockbedrijfjes, het toestel voor enkele euro's laten unlocken. Er zijn van dat soort bedrijfjes door heel Nederland. Op de regionale PC-beurs vind je vaak ook dit soort bedrijfjes. Ook is het mogelijk om een kabel naar je PC te kopen en een CD vol unlock-software. Dat is wel een flink stuk duurder. Succes!

jcjoppe
door jcjoppe - Apr 16, 2004 om 12:22
279 Antwoorden / 59 Vragen

kijk voor adressen op unlock.pagina.nl (zonder www ervoor)en je vindt adressen door heel nederland heen...Johan