cv
door cvdlaan Dec 29, 2007 om 16:24
Computers & telefonie

Sims 2 en Vista

Sinds enkele weken hebben wij een nieuwe PC (met Vista) en zijn nu bezig met het opnieuw installeren van de SIMS2 en de uitbreidingspakketten. Het installeren van de SIMS 2 gaat prima, alleen bij het installeren van de uitbreidingspakketten blijft het programma aangeven dat er een probleem is met de TS2upd.exe en dat hier zsm een oplossing voor gezocht wordt, maar vervolgens wordt het uitbreidingspakket weer gedeinstalleerd. Dit geldt voor alle uitbreidingspakketten in ons bezit. Wij hebben via de website van de SIMS al een (algemene) patch gedownload, echter zonder succes. Het probleem blijft zich voordoen. Weet iemand een oplossing?

2936 4 Rapporteer

cv
door cvdlaan - Dec 29, 2007 om 19:58
6 Antwoorden / 5 Vragen

Hoi Francois,

Dank voor je antwoord. Je antwoord was voor mij de helft van de oplossing, maar leidde tot de volledige oplossing! Nadat ik de compatibileitsmodus had aangepast, bleef het probleem zich helaas toch nog voordoen. Ik heb toen op de site gekeken waarnaar jouw link verwees. Daar las ik dat het zinvol was zoveel mogelijk programma's uit te schakelen, waaronder de virusscanner/firewall e.d., Dat heb ik gedaan. Hierna verliep de update succesvol en hebben we alle uitbreidingspakketten kunnen installeren. Het bleek dat mijn firewall/virusscanner de update mede verhinderde.

Wij zijn in ieder geval nu erg blij dat de Sims2 + uitbreidingen nu werken. Mijn dochter is meteen niet meer achter de PC weg te slaan.

Ook jij een heel goed 2008!

Claudia

labswans
door labswans - Dec 29, 2007 om 19:58
1918 Antwoorden / 10 Vragen

sims 2 en vista is op een normale manier niet werkend te krijgen

maar eris een oplossing

bron http://forums.breekpunt.nl/forums/topic.asp?TOPIC_ID=37480

Zie de reactie van KAVD,

Oftewel; haal eerst Sims 2 er weer af. Stop daarna weer de cd in de computer, en ga via start naar "Computer". Rechtermuisknop op het pictogram van je Sims 2 cd, en klik op verkennen. Zoek daarna naar setup.exe, en klik er met je rechtermuisknop op. Klik op eigenschappen en ga naar het tabblad compatibiliteit. Zet een vinkje bij "Dit programma in de compatibileitsmodus uitvoeren:". Uit de lijst selecteer je daarna Windows XP Service Pack 2. Daarna sluit je het eigenschappen venster, en dubbelklik je op setup.exe.

Dan wijst het zich vanzelf wel

Suc6,

Francois

uitvoeren zoals hierboven en het zal dan kunnen werken

groetjes en een voorspoedig 2008 toegewenst , labswans

labswans
door labswans - Dec 29, 2007 om 20:05
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Francois en labswans zijn niet dezelfde persoon :))

Ik heb het antwoordt van Francois gebruikt om u te helpen

labswans

cv
door cvdlaan - Dec 29, 2007 om 22:42
6 Antwoorden / 5 Vragen

Sorry, Labswans. Had ik niet begrepen. Alsnog bedankt!