cv
door cvdlaan Feb 6, 2009 om 06:57
Computers & telefonie

Sims op externe harde schijf?

Door alle uitbreidingspakketten van de Sims loopt mijn harde schijf vol. Is het mogelijk om alle data van de Sims op een externe harde schijf over te zetten en de Sims vanaf een externe harddisk te spelen? Voor zover nodig: ik heb een PC van één jaar oud met Vista.

Met vriendeiljke groet,

Claudia van der Laan

5424 4 Rapporteer

freya
door freya - Feb 6, 2009 om 09:55
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Claudia,

Het is niet aan te raden om een programma (of spel) te gebruiken waarvan de data geheel, of voor een deel, op een externe harde schijf staat. Al was het alleen maar omdat de communicatie met een externe harde schijf (via USB) niet bepaald vlot verloopt.

Verstandiger is het om te kijken of je niet wat data (foto's, muziek, films enz) naar de externe schijf kunt overzetten.

Daarnaast zou je eens kunnen kijken of je 'gewone' interne harde schijf wellicht meerdere partities heeft. Ook die ruimte kun je gebruiken.

Tenslotte dan wellicht eens een grote schoonmaak houden op je harde schijf?

  1. Niet (meer) gebruikte programa's verwijderen.
  2. Als het systeem verder goed werkt, via systeemherstel alle oude herstelpunten verwijderen.
  3. Tijdelijke internetbestanden opruimen.
m.vr.gr. Freya

dirck
door dirck - Feb 6, 2009 om 10:00
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Mag ik vragen hoe groot je harde schijf is en hoeveel je nog over hebt?

Heb je naast de C: schijf ook nog een andere Partitie die de letter D heeft.
Bij nieuwe computers wordt de harde schijf vaak ingedeeld in twee Partities (C en D schijf), bij mij is de C: 60 GB groot en D: is 540 GB groot. Als ik een programma installeer, dan zet ik dat op de D: schijf neer, zo ook de mp3's en andere dingen.

Vergeet niet dat een externe harde schijf langzamer zal reageren dan een interne harde schijf, vooral als je een spel wilt gaan spelen via de externe schijf zal dit niet lekker gaan lopen, ook zal de externe schijf knap heet gaan worden.

Maar kijk eerst eens of je naast de C: schijf ook nog een D: schijf tot je beschikking hebt.
Ook kun je een grotere harde schijf gaan kopen en de huidige dan vervangen of je zet een tweede harde schijf in je computer.

Groet, Dirck

cv
door cvdlaan - Feb 7, 2009 om 07:25
6 Antwoorden / 5 Vragen

Dag Freya,

Dank voor je antwoord. Heb alles al gedaan wat je voorstelde. Ga toch maar een harde schijf bij (laten) zetten.

Claudia

cv
door cvdlaan - Feb 7, 2009 om 07:28
6 Antwoorden / 5 Vragen

Dag Dirck,

Heb inderdaad een harde schijf die in partities gedeeld is. Toen ik de PC kreeg, bleek dat alles zo geconfigureerd was dat alles op de C terecht kwam, terwijl ik ook een D had. Heb toen alle data overgezet, maar de SIMS laten staan.

Ik ga er een 2e harde schijf bij (laten) zetten.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Groet,

Claudia