ld
door ldj89 Nov 25, 2014 om 12:53
Computers & telefonie

Slecht Wi-Fi in een Appartementencomplex (of flat oid)

Ik zou graag de mening willen horen van anderen over slecht internet via Wi-Fi in huis in een appartementencomplex.

Ik heb nu een alles-in-1 abonnement bij Ziggo. Bekabelde internet doet het prima, maar via mijn Wi-Fi is het ronduit slecht. Ik heb net een test gedaan, die geeft 3Mb/s down en 1,64Mb/s up (en dan zit ik op 1,5m afstand van de router). In de avonduren daalt dit naar dik onder de 1Mb/s. Ik heb hiervoor een Ziggo monteur over de vloer gehad en die gaf aan dat het niet ligt aan mijn modem of router o.i.d. maar dat het komt doordat in een appartementencomplex de signalen elkaar verstoren en raadde hij mij aan om dan maar bekabeld te internetten.

Dit maakt het gebruik van een mobiel apparaat bijna onmogelijk als ik op een plek te ver van een kabel op internet wil werken. Ik werk dan wel op een laptop waar nog een netwerkkabel aangesloten kan worden, maar mocht ik ooit een tablet willen aanschaffen dan is internetten bijna onmogelijk.
Hetzelfde geldt voor mijn mobiele telefoon waar ik 's avonds maar op mijn mobiele netwerk internet omdat er soms niet doorheen te komen is.

Dit is lijkt mij een probleem die elke appartementencomplex- of flatbewoner meemaakt.
Dus mijn vraag (of onderwerp van discussie) is moeten wij ermee akkoord gaan dat, op plekken waar mensen dicht op elkaar wonen, het draadloze internetgebruik slecht is?

563 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

aurora1
door aurora1 - Nov 25, 2014 om 14:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Of dat overal is in appartementencomplexen kan ik niet beoordelen. Ik heb dat probleem niet en ken ook niemand die dat probleem wel heeft.
Heeft u al eens gecontroleerd of u met velen op hetzelfde wifi-kanaal zit en eventueel het kanaal dan veranderd?
U kunt dat o.a. met deze klik hier app bekijken en dan eventueel het kanaal in de router wijzigen naar een kanaal dat minder druk is neem ik aan.

ld
door ldj89 - Nov 25, 2014 om 15:19
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 25 nov 2014, 14:47]
Heeft u al eens gecontroleerd of u met velen op hetzelfde wifi-kanaal zit en eventueel het kanaal dan veranderd?


Zowel ikzelf als de monteur heeft naar de kanalen gekeken, maar die waren op allen druk. Degene waar ik nu op sta gaf het "beste" resultaat.
Ik ben een half jaar terug van een ander appartementencomplex naar deze verhuisd. Daar had ik eerst KPN en later ziggo, daar was het internet niet zo beroerd als hier, maar ook daar was het draadloos niet best (kan geen resultaten van toen geven)

aurora1
door aurora1 - Nov 25, 2014 om 15:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Kijk eens of u iets met deze klik hier tips kunt.
Mocht u een wifi repeater overwegen, lees dan bijv. eens klik hier en klik hier.
Ik heb overigens internet van de KPN en zie op die analyzer erg veel Ziggo overal maar doorgaans niet of zelden een enkeling op "mijn" kanaal en daar heb ik geen last van.


aurora1
door aurora1 - Nov 25, 2014 om 15:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Voor nog meer informatie: klik hier.

ld
door ldj89 - Nov 25, 2014 om 16:09
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt voor de informatie aurora1, ik ga ermee aan de slag en hoop op betere resultaten.

19
door 1953 - Nov 25, 2014 om 19:03
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Geen enkel probleem in mijn appartement met de Wi-Fi!

Wi-Fi van mijn ZIGGO modem en ook wel 4G van KPN gebruikmakend.

19
door 1953 - Nov 25, 2014 om 19:05
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Zit met mijn modem (2.4 MHz) op kanaal 9, als enige in mijn omgeving.

aurora1
door aurora1 - Nov 25, 2014 om 21:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

U kunt 's-avonds als het druk is op de wifikanalen nog eens met de gemelde wifi analyzer kijken of er een kanaal bij is met minder anderen of minder overlappingen dan het kanaal waar u nu op staat en nog eens een wijziging van kanaal proberen, of gewoon eens kijken of een ander kanaal toch betere ontvangst geeft, dus wat proberen.
Ik hoop dat u verbetering krijgt van uw wifi ontvangst.

tot15karakters
door tot15karakters - Nov 26, 2014 om 09:31
2189 Antwoorden / 14 Vragen
0

Het probleem komt bij studenten ook vaak voor, vele Wifi in kleine omgeving die elkaar storen......

Ik weet dat B, G en N zijn ..... en ook kanalen maar het is soms wel even zoeken...

Ook is een losse Router mogelijk maar die blaast als je de goede koopt ook alle buren eruit, dus vermoedelijk heeft iemand dit gedaan!

Maar op korte afstand, ik zou een kabel van 10 meters van de Action halen...
En die gaan meestal na een paar jaren kapot... maar de prijs valt erg mee en tot een meter of 10.....

Als er dus geen vrij kanaal is kun je dus online gaan via kabeltje...

pi
door pieterwolters - Nov 26, 2014 om 09:46
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=ldj89 schreef op dinsdag 25 nov 2014, 12:53]
Dus mijn vraag (of onderwerp van discussie) is moeten wij ermee akkoord gaan dat, op plekken waar mensen dicht op elkaar wonen, het draadloze internetgebruik slecht is?

Dat is helaas iets waar we mee moeten leren leven. In het WIFI ontwerp is nooit rekening gehouden met dit soort situaties. Er zijn hoogstens wat lapmiddelen zoals de verschillende kanalen (die je dan zelf moet uitzoeken) en meerdere frequentiebanden. Dit in tegenstelling tot de mobiele netwerken, waar de frequenties wel op elkaar worden afgestemd.

ed
door eddy550129 - Apr 29, 2015 om 15:05
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

ik woon in een eengezinswoning en heb hetzelfde probleem. De monteur heeft de boel nagemeten en goed bevonden. Zijn verhaal is dat het aan de computer ligt. ik zou een andere netkaart kunnen overwegen of een ander router. Naar wat speurwerk blijkt dat het geleverde modem van UPC ZIGGO niet of helemaal niet geschikt is voor snelle Wi-Fi. ZIGGO LEVERT DUS SLECHTE MODEMS. Maar weigeren betere modems te leveren. .

Cookies
door Cookies - Apr 29, 2015 om 15:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

[quote=eddy550129 schreef op woensdag 29 apr 2015, 15:05]ik woon in een eengezinswoning en heb hetzelfde probleem. De monteur heeft de boel nagemeten en goed bevonden. Zijn verhaal is dat het aan de computer ligt. ik zou een andere netkaart kunnen overwegen of een ander router. Naar wat speurwerk blijkt dat het geleverde modem van UPC ZIGGO niet of helemaal niet geschikt is voor snelle Wi-Fi. ZIGGO LEVERT DUS SLECHTE MODEMS. Maar weigeren betere modems te leveren. .

Modem is gewoon goed, het router gedeelte kan beter. Koop een eigen goede router en het probleem is opgelost.

19
door 1953 - Apr 30, 2015 om 01:12
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Na mijn berichten van 25 november jl.

Misschien de range-extender een uitkomst?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer