he
door hermang Oct 30, 2011 om 13:50
Computers & telefonie

Smartphone en i-Abonnement

Hallo allemaal,

ik ben me aan het orienteren om een smart-phone aan te schaffen. Nu nog het abonnement.

Ik kan een abonnement kiezen waarbij er 1000MB wordt aangeboden voor internet op je mobiel.
Hoeveel is dat, hiermee bedoel ik met normaal gebruik van je webmail zonder filmpjes of plaatjes te bekijken is dat redelijk? En wat gebeurt er als je deze limiet overschrijdt? Ik vind het niet altijd duidelijk beschreven.

Dank,

Herman

2058 13 Rapporteer

spooky01
door spooky01 - Oct 30, 2011 om 14:41
418 Antwoorden / 56 Vragen

1000mb is meer dan genoeg om alleen je email te bekijken en om bijvoorbeeld het nieuws te bekijken. Als je over je limiet komt staat er in de voorwaarden van je provider wat dat kost, bij bijvoorbeeld vodafone kun je hiervoor een soort abonnement afsluiten waar je alleen voor betaald als je boven je limiet komt. 2,50 per 100mb.

freya
door freya - Oct 30, 2011 om 16:25
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad, 1GB per maand is méér dan genoeg voor normaal gebruik. (haal zelf meestal de helft nog niet....). Voor de diverse soorten smartphones zijn apps beschikbaar waarmee je nauwkeurig je dataverbruik kunt bijhouden.

[u]TIP:[/u]
Zorg er ook voor dat je de software en apps altijd thuis (via wifi) up-to-date houdt, dan kost die data je tenminste ook geen extra 'dataverbruik'.

Freya

no
door nordhaus - Oct 31, 2011 om 14:06
25 Antwoorden / 3 Vragen

Houd er rekening mee dat een smartphone óók dataverkeer veroorzaakt als U niet aan het internetten bent. De smartphone maakt ongemerkt verbinding met Internet, en dat schijnt te zijn omdat diverse applicaties op zoek gaan naar updates etc. Aldus de helpdesk van Vodafone. Ik kreeg namelijk rekeningen voor dataverkeer terwijl ik geen Internet-abonnement heb voor mijn iPhone. Ik doe alles via WiFi. Desondanks werd toch € 50,- per maand in rekening gebracht, niet hoger vanwege een "coulance-regeling", waarbij het verbruik wordt begrenst. Vodafone heeft op mijn verzoek ongewild dataverkeer geblokkeerd.

freya
door freya - Oct 31, 2011 om 14:33
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@nordhaus:

Een iPhone heeft een speciale optie om te voorkomen dat er 'dataverkeer' plaatsvindt via het GSM/3G netwerk. Via Instellingen > Algemeen > Netwerk de optie 'mobiele data' uitschakelen en je bent van het probleem af. Er kan dan alleen nog maar een internetverbinding tot stand gebracht worden via een wifi-verbinding.

Freya

pino123
door pino123 - Oct 31, 2011 om 15:10
2772 Antwoorden / 14 Vragen

Zelf heb ik 1000mb data verkeer. Indien je geen streams gaat zitten te bekijken zoals Youtube etc. Kom je bij lange na niet aan de 1000mb. Met mijn telefoon check ik mijn email, verstuur deze ook. Gebruik Whatsapp, buienradar, telegraaf en nog een aantal apps. In een hele drukke maand kom ik tot 300mb, maar dan heb ik me ook flink uitgesloofd. Wel moet ik aangeven dat ik zowel thuis als op mijn werk gebruik maak van de wifi en hier ook de updates binnen haal, dus niet via de 3g verbinding. Heb je geen toegang tot de wifi, dan zal waarschijnlijk het zich verdubbelen, kom je nog maar tot 600mb en echt geen 1000

domantwoord
door domantwoord - Oct 31, 2011 om 19:13
192 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=freya schreef op maandag 31 okt 2011, 14:33]
@nordhaus:

Een iPhone heeft een speciale optie om te voorkomen dat er 'dataverkeer' plaatsvindt via het GSM/3G netwerk. Via Instellingen > Algemeen > Netwerk de optie 'mobiele data' uitschakelen en je bent van het probleem af. Er kan dan alleen nog maar een internetverbinding tot stand gebracht worden via een wifi-verbinding.

Freya

En ehhhh "chirurg" freya....wat is daar dan zo speciaal aan?? dat heeft toch elke eenvoudige android foon ook??

freya
door freya - Oct 31, 2011 om 20:19
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@domantwoord:

In die zin bedoelde ik niet 'speciaal'. Wellicht was 'specifiek' een beter woord?

Freya

spooky01
door spooky01 - Oct 31, 2011 om 20:29
418 Antwoorden / 56 Vragen

[quote=domantwoord schreef op maandag 31 okt 2011, 19:13][quote=freya schreef op maandag 31 okt 2011, 14:33]
@nordhaus:

Een iPhone heeft een speciale optie om te voorkomen dat er 'dataverkeer' plaatsvindt via het GSM/3G netwerk. Via Instellingen > Algemeen > Netwerk de optie 'mobiele data' uitschakelen en je bent van het probleem af. Er kan dan alleen nog maar een internetverbinding tot stand gebracht worden via een wifi-verbinding.

Freya

En ehhhh "chirurg" freya....wat is daar dan zo speciaal aan?? dat heeft toch elke eenvoudige android foon ook??

Is dit nou nodig, er wordt een antwoord gegeven. Ik vind niet dat je zo moet muggeziften. En het de vraag gaat over een iphone niet een android telefoon.

domantwoord
door domantwoord - Oct 31, 2011 om 22:34
192 Antwoorden / 0 Vragen

@spooky:
Freya wist dat deze ooit nog eens zou komen en vatte het naar mijn idee sportief op ...top Freya, ik ken je weer ;-)

en als we dan toch ziften? waar staat dat dan over die iphone??
Ik lees "smarthphone" en een android valt daar meestal ook wel onder toch?
maar on topic, het is inderdaad heel eenvoudig te bewaken met een ap en ook eenvoudig af te zetten in de instellingen van de foontjes, handmatig of ook met de hulp van een app

no
door nordhaus - Nov 1, 2011 om 16:54
25 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, beste beantwoorders, dat je dataverkeer zelf kunt uitzetten weet ik ondertussen óók, maar dat moet je wel weten. Ik wist het destijds niet, en tot mijn schade kwam ik daar later pas achter. Ik had mijn antwoord ook bedoeld als waarschuwing, niets meer en niets minder. Hoeveel smartphonegebruikers zijn hier niet van op de hoogte? Die merken dat pas als de rekeningen binnenstromen.

spooky01
door spooky01 - Nov 1, 2011 om 18:41
418 Antwoorden / 56 Vragen

@domantwoord, je hebt gelijk over de smartphone, sorry ik heb het niet goed gelezen.
ik wist niet van jullie "relatie" , maar er wordt hier op de site vaak over en weer gescholden en raar gedaan en ik vond dat ik er iets over moest zeggen.

Groetjes Ingrid

domantwoord
door domantwoord - Nov 1, 2011 om 23:30
192 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=spooky01 schreef op dinsdag 1 nov 2011, 18:41]@domantwoord, je hebt gelijk over de smartphone, sorry ik heb het niet goed gelezen.
ik wist niet van jullie "relatie" , maar er wordt hier op de site vaak over en weer gescholden en raar gedaan en ik vond dat ik er iets over moest zeggen.

Groetjes Ingrid
Ingrid, je hebt helemaal gelijk, uit iets dergelijks kwam mijn opmerking ook voort.
Ik zal proberen mijn leven te beteren ;-)
ennehhhhhhh.....of freya nu een relatie met mij zou willen hebben betwijfel ik sterk en gaat denk ik ook wel heel erg ver ;-)

he
door hermang - Nov 13, 2011 om 09:29
8 Antwoorden / 15 Vragen

Halo Allemaal,

dank je voor al jullie reacties. Ze hebben mij geholpen bij het maken van een juiste keuze.

Herman