mk
door mkp Aug 10, 2016 om 12:29
Computers & telefonie

Snelkoppelingen worden witte vierkantjes bij windows 10 spellen

Bij hartenjagen en spider uit de windows 10 store worden de snelkoppelingen witte viekantjes met een pijl. Ik heb zelf windows 10.
Een enkele keer krijg ik het voor elkaar dat is maar voor even. Hoe los ik dit op?  ik ben niet zo handig met de pc.

11841 6 Rapporteer

simon55
door simon55 - Aug 10, 2016 om 13:24
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Klik met rechts op t pictogram , dan ziet u onderin staan eigenschappen. dan op t tabblat snelkoppeling aanwijzen , dan ziet u staan ander pictogram selecteer deze of zoek deze op , daarna toepassen en klik op ok

mk
door mkp Aug 10, 2016 om 15:37
10 Antwoorden / 16 Vragen

Ik krijg wel het goede pictogram maar na een paar uur of dagen wordt het een wit vlakje meestal na een update

marita5
door marita5 - Aug 10, 2016 om 14:20
11534 Antwoorden / 15 Vragen
mk
door mkp Aug 11, 2016 om 11:30
10 Antwoorden / 16 Vragen

Dit is niet mijn vraag  ik kan ze maken en verwijderen maar na updates worden het witte vlakjes

marita5
door marita5 - Aug 10, 2016 om 16:57
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Mkp ,

U heeft deze vraag ook gesteld op het Microsoft Forum , heeft u het antwoord al gelezen ?

http://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_10-start/vraag/9aa09bce-4deb-4972-bc3c-a698e9412cb2

mk
door mkp Aug 11, 2016 om 11:33
10 Antwoorden / 16 Vragen

Dezw pagina is niet te openen

marita5
door marita5 Aug 11, 2016 om 11:38
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Ik kan de pagina wel openen , er staat : uw vraag MKp_81 Pictogram van Hartenjagen en Spider o worden steeds blanco op het bureaublad. een enkelen keer zijn ze goed te krijgen voor 2 minuten .

Antwoord Amy : Bedoel je dat voor die pictogrammen blanko paginaatjes in de plaats komen  ?

Waar had je die pictogrammen vandaan  ?

Het is mijn ervaring dat alleen  ' eigen merk'  pictogrammen blijven staan;  pictogrammen die je van

elders download worden eraf gehaald.

Uiteindelijk heb ik op al die blanko paginaatjes maar pictogrammen geplaatst die ik gedownload heb van:

%SystemRoot%\system32\shell32dll      en die blijven wèl staan.

Maar ik weet niet of dit van toepassing is op jouw  'situatie'  ?

Groetjes van Amy.

aurora1
door aurora1 - Aug 10, 2016 om 21:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk anders eens of hetzelfde gebeurt als u volgens de volgende methode te werk gaat w.b. installeren van de spellen: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/869777-microsoft-spellen-overzetten-van-w7-naar-w10

aurora1
door aurora1 - Aug 11, 2016 om 16:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als het online spelletjes betreffen dan kan het misschien ook zijn dat door het afsluiten van de browser (met verwijdering geschiedenis e.d.) komt  of door gebruik van een opschoningsprogramma.
Probeer eens via naam wijzigen bij de pictogrammen de naam van het spelletje te zetten, misschien blijft het dan wel goed of is sneller te zien welk spel het betreft?

mk
door mkp Aug 14, 2016 om 20:08
10 Antwoorden / 16 Vragen

Het is het spel hartenjagen uit de windowsstore en ik heb windows 10

ph
door philip36 Aug 14, 2016 om 20:33
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Klik bij Start op alle app's, zoek onder de H van hartenjagen het spel en sleep dat naar het bureaublad om opnieuw een snelkoppeling op het bureaublad te maken.
Weet niet of dat het probleem oplost maar het proberen waard.

aurora1
door aurora1 - Aug 15, 2016 om 00:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik had gelezen en begrepen dat u de spellen uit de Windows store heeft, vandaar mijn eerste reactie.
Lees eens hier (rode regel aanklikken) e.e.a. over Programma's die niet in Windows 10 zitten, in het kader iets boven het midden: https://www.schoonepc.nl/windows10.html
Ik bedoelde met mijn eerste reactie dat als u de spellen op die wijze downloadt i.p.v. uit de store, dat uw probleem er misschien niet is.
Ik denk overigens eerder dat mijn 2e reactie weleens van toepassing kon zijn.
Zie ook de tip van @philip36.

mk
door mkp Aug 16, 2016 om 14:45
10 Antwoorden / 16 Vragen

Ook dit biedt geen uitkomst. bij douwnloaden gewoon hartenjagen pictogram en bv na een update witte vlakjes