op
door opaatjegait Feb 17, 2006 om 10:38
Computers & telefonie

Soft-Hardware problemen printer

Indien je zeft inkt-cartridges vult of ander merkt dan je Printer kan dit softwarematig en/of hardwarematig problemen geven. De catridges worden geaccepteer door de printer. Volgens mij heeft de inkt alleen invloed op de kwaliteit afdruk en heeft dit niets met de soft of hard-ware te maken. Wie geeft mij hier uitsluitse over??

764 8 Rapporteer

fe
door ferdinandbol - Feb 17, 2006 om 11:05
4 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft helemaal gelijk.  De geinstalleerde software heeft niet te
maken met door uzelf gevulde inktpotjes in de printer. Waar je somtijds
echter wel op moet letten is dat de cartridge na het hervullen ook goed
afsluit om lekken op de te printen A4tje te voor komen zomede ook je
printer niet onnodig te bevuilen met weglopende inkt.  Ik deed het
zelf al jaren lang.

Helaas kan ik hier bij mij in Marokko geen hervullingen kopen. Aanschaf
vanuit Europa of Nederland is te duur omdat de verzenders weigeren de
BTW niet in rekening te brengen. Bij invoer uit andere landen moet ik
dus TVA ofwel BTW en invoerrechten betalen.  Als iemand ui
Nederland op visite komt vraag ik dan ook meestal, kun jij een
hervulkit  voor me meenemen.

Sussces, laat je niet ontmoedigen. Vul je cartridge maar lekker zelf.
De afdrul kwaliteit is vrijwel gelijk aan een fabrieks cartridge.

Ferdinand Bol, Fes, Marokko

varabas
door varabas - Feb 17, 2006 om 12:04
450 Antwoorden / 35 Vragen

Sommige merken printers (worden er steeds meer) voor zien hun cartridges van een chip die informatie geeft aan de printer, misschien is dit hetgeen u bedoeld als u het heeft over software (de chip) en hardware (de printer)die problemen geven.

Bassie(ziet alles heel kleurig, ook zonder printer)

op
door opaatjegait - Feb 17, 2006 om 12:06
7 Antwoorden / 2 Vragen

Neen, Bassie dat boel ik niet. De catridge wordt geaccepteerd door de printer. Er wordt gewoon geprint. De vraag is kan hervulde of ander merk cartrige invloed hebben op de soft-ware chip of op de hard-ware

co
door compubeer - Feb 17, 2006 om 13:19
42 Antwoorden / 23 Vragen

Softwarematig zal niet direct punt zijn, dit is veelal een extra check ivm inhoud.

Zeker bij nieuwere typen printers is van belang de juiste soort inkt toe te passen, omdat de printerkop anders soms eerder vuil word en de spuitgaatjes niet correct blijven werken. Zie dit als een soort smeermiddel voor de printerkop.

Mij is wel bekend dat de cartridges van bv Wecare soms net een contact niet op de juiste plaats hebben waardoor er dan melding komt van cartridge niet aanwezig of verkeerde . Bij diverse printers van oa HP komt dit nog al eens voor.

Toch zijn er vele gebruikers die al langere tijd zelf bijvullen.

Een wel tellend punt vind ik bij zeker een nieuwere printer als je dit toepast, je de garantie op je buik kan schrijven.

Je zal altijd de combinatie inkt- printertype-printerkop ed in de gaten moeten houden.

Succes

op
door opaatjegait - Feb 17, 2006 om 13:29
7 Antwoorden / 2 Vragen

Dank je wel voor je reactie. Het gaat hierom HP cartridges die worden bijgevuld.

op
door opaatjegait - Feb 17, 2006 om 13:31
7 Antwoorden / 2 Vragen

Dankje wel voor je reactie en vanuit Marokko. Je reactie ervaar ik als positief en opbouwend

Gait

opaleo
door opaleo - Feb 17, 2006 om 19:32
67 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Opa Gait.

helemaal goed, je software kan geen catridge lezen, en de nagevulde catridge is alleen van invloed op de afdruk kwaliteit. Maar ik denk dat jij bedoelt, elke keer als ik een printopdracht geef, geeft de PC een melding, nieuwe software gevonden, een HP deskjet..., waarna de vraag komt, wilt u deze nieuwe software via uw Wizzard instellingen installeren. Dit is een regelmatig voorkomend probleem met de software van Windows en de printer instellingen van HP op deze software. Een vervelend iets. gewoon de aanwijziging volgen, en de zogenaamde nieuwe printer installeren. Eens komt deze melding na lange tijd niet meer terug.

Printse Gait. Opaleo

op
door opaatjegait - Feb 17, 2006 om 22:13
7 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor je reactie. Maar wat ik eigelijk probeerde te vragen is of de printer(hard-ware of soft-ware) d e f e c t  kan raken door zelf gevulde cartridges of door cartridges van een merk, ander dan HP.

m.v.r.gr. Opaatje Gait