ge
door gelito Feb 24, 2016 om 20:04
Computers & telefonie

Software voor Windows-7

Ik kan een fotobewerkingsprogramma kopen dat gemaakt is voor Windows-XP en -Vista. Ik gebruik zelf Windows-7.  Kan die software zonder problemen ook op mijn PC worden geïnstalleerd? Alvast bedankt !

2340 13 Rapporteer

marita567
door marita567 - Feb 24, 2016 om 20:15
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Gelito ,

Welk fotobewerkingsprogramma / software is dit ?

gompy2
door gompy2 - Feb 24, 2016 om 20:21
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Wat maakt dat fotobewerkingsprogramma zo speciaal dat je het persé wilt kopen?

En wat wil je er mee doen?

Er is de wereld aan gratis fotobewerkingsprogramma die in enkele gevallen niet onderdoen voor betaalde software.

Zoals al eerder is gevraagd welk fotobewerkingsprogramma is dat dan?

Met de info die je nu geeft kan niemand wat mee, ik tenminste niet.

ge
door gelito - Feb 24, 2016 om 20:31
33 Antwoorden / 20 Vragen

Het betreft Corel Paint Shop Pro Photo X2.  Ik heb eerder geprobeerd zgn. gratis software te downloaden, maar kreeg dan steed een versie die maar tijdelijk bruikbaar was; daarna moest je weer een - definitieve - versie kopen.
Bedankt voor je reacties tot nu toe.  gelito

marita567
door marita567 - Feb 24, 2016 om 20:47
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Lees eens deze informatie ,  foto`s bewerken op je computer programma Picasa en Gimp .

http://www.consumentenbond.nl/digitale-camera/extra/fotobewerkingssprogrammas/

 En hier alle gratis programma`s , kunt u tevens de reactie`s lezen .

http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/fotobewerking

sjjoppy
door sjjoppy Feb 24, 2016 om 22:07
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Sorry Marita567, zag te laat dat u de link al gegeven had.

marita567
door marita567 Feb 24, 2016 om 22:27
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@sjoppie , is niet erg kan gebeuren .

gsm
door gsm - Feb 24, 2016 om 21:52
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik zou liever een wat recenter programma kiezen.
Er zijn veel goede en gratis programma's te vinden via de website http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/fotobewerking
(Link gecorrigeerd met dank aan Sjoppie).

Picasa kun je beter vergeten, want dat is nog maar tot 16 maart verkrijgbaar en Google vervangt het door Google Photo's.
Ik heb Picasa zelf lang gebruikt, maar moet nu toch wat anders kiezen, al blijft het programma ook na 16 maart wel offline werken.
Lees de instructies die je op die website kunt vinden goed door.
Persoonlijk vind ik Irfanview goed en vooral ook FastStone.
Voor meer mogelijkheden kies je Gimp of PhotoFiltre.

sl
door slempie - Feb 24, 2016 om 23:12
58 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb indertijd Paint Shop Pro 9 geïnstalleerd op een laptop met Windows 7; ging prima.
Of dat met de X versie  (in feite dus 10) ook lukt weet ik niet; X heeft wel nieuwe looks.
Maar volgens mijn bescheiden mening kan er niet zoveel mis gaan. Succes.

ge
door gelito - Feb 24, 2016 om 23:29
33 Antwoorden / 20 Vragen

Ik was niet op zoek naar adviezen over gratis downloads, maar wilde alleen maar weten of deze software ook geschikt was voor Windows-7.  Iedereen bedankt voor de reacties, maar ik weet inmiddels genoeg.  Gelito

aurora1
door aurora1 - Feb 25, 2016 om 00:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mooi toch dat met zo'n vage vraag mensen zo aardig zijn om zich voor u in te spannen om u van goede en waardevolle adviezen te voorzien?
Als een programma een proefversie betreft dan staat dat wel ergens vermeld, en op de gratissoftwaresite die hier gemeld wordt staat alles extra duidelijk vermeld- en uitgelegd bij de diverse programma's.

marita567
door marita567 - Feb 25, 2016 om 07:58
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Gelito ,

Met zo`n vage vraag , zijn er toch forumleden geweest die u wilde helpen .

Paint Shop Pro Photo X2 op een Windows Vista-computer. Het programma werkt op een Windows 7 of XP-computer identiek .

bron: www.basisboeken.nl

Op de vragen van @gompy2 heeft u nooit geantwoord .

Uw antwoord :

ik was niet op zoek naar adviezen over gratis downloads, maar wilde alleen maar weten of deze software ook geschikt was voor Windows-7.

Als u dit zelf op Google had opgezocht , hadden de forumleden de moeite kunnen besparen , maar toch bedankt voor uw vriendelijkheid !!!

ge
door gelito - Feb 25, 2016 om 10:58
33 Antwoorden / 20 Vragen

Het was niet mijn bedoeling om onvriendelijk te reageren, want ik respecteer iedereen die reageert op mijn vraag.
Ik gebruik al jaren Picasa, maar die is beperkt in zijn mogelijkheden en verdwijnt kennelijk binnenkort.  Ik werkte veel met Paint Shop, heb een cursus gevolgd en een handleiding over dat programma, en ik wilde dus weer hetzelfde programma terug; ik had eerder Paint Shop (gratis) geïnstalleerd maar ben dat kwijtgeraakt toen mijn harde schijf crashte en ik een andere harde schijf heb laten installeren. Nu wilde ik de originele, vertrouwde, software op een CD-ROM, zodat ik bij een volgende crash hetzelfde programma gewoon weer kan installeren. Op die software stond dat het geschikt was voor Windows-XP en Vista, vandaar mijn vraag.

marita567
door marita567 - Feb 25, 2016 om 11:04
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Als u dit meteen bij uw vraag had geplaatst , dan was dit een duidelijke uitleg geweest .

aurora1
door aurora1 - Feb 25, 2016 om 15:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien voortaan maar vaker een back-up op een externe schijf zetten dan heeft u niet zo gauw dergelijke problemen bij crashes.
Gratis (opfris)cursus: http://www.gratiscursus.be/PaintShopPro/
Met verwijzing naar @marita567, daar staat W7 bij vermeld: http://www.basisboeken.nl/psppx2/