aj
door ajtr Mar 2, 2007 om 17:30
Computers & telefonie

Software

Krijg steeds de melding van U bent mogelijk de dupe geworden van software vervalsing. Ik draai met windouws XP al meer dan 2 jaar en nog nooit dit gehad. Aangezien dit een gebruikte computer is die ik via via heb gekocht kan ik de persoon niet meer achterhalen waar van deze pc is geweest.Heb zelf geen instalatie program. van windouws XP en kan deze er dus ook niet op nieuw op zetten.Zover ik heb gehoord moet er een programaatje zijn te douwnloaden om dit weer te herstellen.Het heet zover mij bekend muiz.nl ??? wie heeft hier ervaring mee of wie kan mij helpen om ierdere keer deze melding te verwijderen Trouwens kan wel gewoon Internetten .

575 7 Rapporteer

ijzerbroot
door ijzerbroot - Mar 2, 2007 om 18:13
460 Antwoorden / 6 Vragen

Beste ajtr,

Wanneer u die melding krijgt betekend dit dat uw versie van windows XP niet een legale versie is. Microsoft is inmiddels al weer enige tijd bezig dit te onderzoeken. Steeds wanneer u probeert om de nieuwste updates op te halen wordt uw besturingssysteem "gevalideerd", dat is iets van de laatste tijd... Op zich kunt u de melding steeds blijven weg-klikken, u krijgt alleen geen windows XP updates meer. Wanneer u weer opnieuw tracht te updaten (na het gebruik van wga remover) krijgt u dezelfde melding weer... Dus na wga-remover geen bezoekjes meer aan windows-update, of een legale versie kopen...(het kopen van een legale licentiecode - goedkoper- kan ook een optie zijn) Wat het u zou gaan kosten ziet u wel wanneer u de link in waarschuwing volgt.

IJzerbroot

mammeloe
door mammeloe - Mar 2, 2007 om 19:31
29 Antwoorden / 2 Vragen

Het programma heet wga remover,je moet even googelen dan vind je het zo.
Maar voordat je hem activeert moet je eerst je pc terug zetten naar een herstelpunt voordat je die melding kreeg.
Dat kun je doen met systeemhertsel .
Veel succes.

aj
door ajtr - Mar 2, 2007 om 19:33
46 Antwoorden / 7 Vragen

mammaloe bedankt voor je hulp .Het werkt en als ik nu mijn pc opstart komt her vervelende niet meer inbeeld. Dus dit probleem is opgelost HOERAAAAAAAAA

kr
door kroon_1 - Mar 4, 2007 om 16:11
13 Antwoorden / 0 Vragen

ijzerbrood, bedoel je die verzenden, niet verzendenschermpjes? Mijn beveiliging staat uit en ik weet niet hoe ik die weer aan moet zetten. Ik klikte steeds op niet verzenden. Jan.

ijzerbroot
door ijzerbroot - Mar 5, 2007 om 10:01
460 Antwoorden / 6 Vragen

Beste Jan,

Over wat voor beveiliging hebben we het? Windows Firewall? (alternatief: haal een andere fire-wall van het i-net, die zijn er voldoende ook zonder kosten) Mogelijk kunt u de firewall her-activeren via start -> configuratie scherm -> beveiligingscentrum -> en dan de firewall (onder instellingen beheren).

Of gaat het om Windows Defender? (de virusscanner) op te starten via start -> alle programma’s -> Windows Defender (met dat kasteel-achtige icoon). U krijgt geen updates meer, naar ik aanneem ook niet meer voor die virusscanner: haal ook daarvoor een andere virusscanner op: ook die zijn legio aanwezig, gratis en betaald. Er is ook software die virusscanner, e-mailscanner en firewall combineert...

IJzerbroot

kr
door kroon_1 - Mar 9, 2007 om 10:33
13 Antwoorden / 0 Vragen

Ijzerbroot,

Bedankt. Het was het beveiligingscentrum. Ik heb nu een andere virusscanner en nu werkt de automatische uodates weer gewoon.

                                                            Jan.