be
door beje Apr 23, 2006 om 19:38
Computers & telefonie

Sommige kinderspellen werken niet meer

Mijn kleinkinderen spelen af en toe o.a. Freddy Fish 3 op mijn PC met Windows XP. Ik heb geen Servicepack 2 in gebruik maar wel altijd de andere updates van Microsoft gedownload en geïnstalleerd. Sinds enige tijd echter lukt het afspelen niet meer. De interface van het spel opent nog wel maar klikken op "play" geeft de volgende foutmelding:
16 bits windows subsysteem: "c:\windows\system32\autoexec.nt. het systeem is niet geschikt voor ms-dos en microsoft windows-toepassingen" Ook het afspelen rechtstreeks vanaf de cd geeft zelfde foutmelding.
Waar is wat mis? Wie helpt?
b.v.d. Beje

615 8 Rapporteer

dirck
door dirck - Apr 23, 2006 om 20:53
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Nog een keer, zie net dat het er in Internet Explorer niet uit ziet, in Firefox echter staat het er wel normaal. (ik doel dus op dit: <!--[if !supportEmptyParas]-->)

Hallo Beje,

Kijk eerst eens of Autoexec.nt in C:\WINDOWS\system32 staat.
Staat hij er niet meer, ga dan naar C:\WINDOWS\repair en kopieer vervolgens  Autoexec.nt  en plak hem dan in C:\WINDOWS\system32.

Vriendelijke groeten, Dirck

dirck
door dirck - Apr 24, 2006 om 19:23
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Beje,

Kijk eerst eens of Autoexec.nt in C:\WINDOWS\system32 staat.
Staat hij er niet meer, ga dan naar C:\WINDOWS\repair en kopieer vervolgens  Autoexec.nt
 en plak hem dan in C:\WINDOWS\system32.

Vriendelijke groeten, Dirck

be
door beje - Apr 24, 2006 om 19:26
12 Antwoorden / 26 Vragen

Klasse Dirck, bedankt, wist niet eens dat er een map Windows Repair bestond.
Werkt weer als vanouds

jockie
door jockie - Apr 24, 2006 om 19:39
3 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Dirck

Ook ik ben een gelukkige oma die niets wist van de map repair heb nu ook even autoexec.nl in mijn map gekopieerd en de cd speelt nu, ik snapte er niets van waarom de DVD niet speelde je bent GENIAAL!!!

Bedankt van een blije oma en kleindochter!

ma
door mar1965 - Apr 26, 2006 om 09:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

HEEL HARTELIJK DANK!!!! Nu kan ik m'n duitse taalcursus wel afspelen :-)

dirck
door dirck - Apr 26, 2006 om 10:52
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Graag gedaan hoor, maar ik heb nog 1 ding vergeten te vertellen en dat is:
Zoek het autoexec.nt bestand in de System32 map nog even op en klik er dan met rechts op en kies dan voor "Eigenschappen" en zet het vinkje dan nog even op Alleen-Lezen.

Dit staat er op de site van Microsoft.

1. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ c:\windows\repair en klik op OK.

2. Klik met de rechtermuisknop op autoexec.nt en klik op Kopiëren.

3. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ c:\windows\system32 en klik op OK.

4. Klik met de rechtermuisknop op een willekeurige plaats in de map en klik op Plakken.

5. Klik met de rechtermuisknop op het bestand Autoexect.nt dat u zojuist hebt gekopieerd en klik op Eigenschappen.

6. Klik op Alleen-lezen en klik op OK.

Opmerking U moet alleen-lezen toegang inschakelen, anders worden de bestanden verwijderd nadat u de computer opnieuw hebt opgestart.

il
door ilana - Apr 26, 2006 om 13:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

Met dit berichtje wil ik dirck ook even hartelijk danken, omdat het mij ook gelukt is d.m.v. zijn advies mijn curus italiaans op de pc weer te doen. Lange tijd ben ik aan het klungelen geweest, maar tevergeefs.

Ik ben er hartsikke blij mee !!

jockie
door jockie - Apr 26, 2006 om 18:13
3 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Dirck

Nogmaals bedankt voor je duidelijke en overzichtelijke uitleg. Ik heb gedaan wat je hebt geschreven en je tip doorgegeven aan mijn schoonzoon die had al verschillende DVDtjes apart gelegd voor de rommelmarkt maar nu kan hij ze ook weer gebruiken. Ik zal je bericht voor hem kopieeren dan kan hij zijn spelletjes ook weer gebruiken.

Groetjes van een nog steeds blije oma.