sq
door squizicat Feb 9, 2005 om 13:41
Computers & telefonie

Speedlinq...?

Ik heb adsl van speedlinq en na het lezen wat vragen op de site kwam ik erachter dat het best goed ging. Totdat ik een aantal dagen op vakantie ging en terug kwam. Mijn internet doet het niet meer. Na speedlinq te hebben gebelt a 70 cent per minuut kreeg ik het advies om mijn modem een half uur uit te zetten en dan weer aan. Als het dan nog niet werkte 5 werkdagen wachten en kijken of er weer een verbinding kwam. Als dit niet zo is moest ik weer bellen, maar het lag niet aan hun. Is dit normaal?

992 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

lucrezia
door lucrezia - Feb 9, 2005 om 14:34
10 Antwoorden / 0 Vragen
0

Op de vraag of dit normaal is weet ik niet of je doelt op dat je internet het niet doet of dat je zolang moet wachten. Normaal is inderdaad dat je een half uur je modem uitzet en dan kijken of er weer verbinding is. Maar normaal gesproken als er melding wordt gemaakt dat er geen verbinding is dient speedlinq o.a te kijken of de modem geen storingen meldt. Is dit allemaal goed dienen ze melding te maken bij de netwerk beheerder (BabyXL). Die zorgt namelijk voor de verbinding die je hebt. Al met al kan ik je niet verder helpen dan dit. Wacht even af of er verbinding komt en als je de mogelijkheid heb stuur een mail naar speedlinq (met je username) dat je nog steeds geen internet hebt. (scheelt 70 cent per minuut) Uiteraard controleer ook of alle draadjes en toestanden nog werken en instellingen goed staan.

NatureTravel
door NatureTravel - Feb 14, 2005 om 21:59
646 Antwoorden / 8 Vragen
0

Nee, het is niet 'normaal' als je internetaansluiting het niet meer doet, en het is nog minder normaal dat je 5 dagen moet wachten op een mogelijke oplossing.


Wel kan het inderdaad handig zijn om de modem even een half-uurtje uit te zetten. Dat heeft te maken met allerlei gegevens die gebruik worden voor het leggen van de verbinding, zoals MAC adressen, IP adressen en nog meer daarbij horende gegevens, die opnieuw 'uitgedeeld' moeten worden.


Heeft u al geprobeerd om uw software opnieuw te installeren? Mogelijk is de softwareinstallatie beschadig geraakt, of er zijn instellingen bij u thuis verloren gegaan. Het blijft tenslotte Microsoft software waar u mee werkt en daar is 'niets vreemd' ;o)


Verwijder de geinstalleerde software van Speedlinq een keer en volg de installatieprocedure nog eens. Mischien is dat de oplossing wel!

ks
door kswift - Feb 22, 2005 om 23:54
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Laat me raden: je woont in A'dam centrum..? Daar was eind januari een verhuizing van wat apparatuur door BabyXL in de centrale. Direct daarna kon heel A'dam niet meer online. Inmiddels schijnt 't voor sommigen verholpen te zijn, maar niet voor mij. Ik heb wel line sync maar volgens mijn pc krijg ik geen ip-adres toegewezen.

Dat mijn modem goed werkt weet ik want was daarvoor 1 maand non-stop online. Zowel met het sagem modem (niet zo'n goed modem, vaak disconnects) als met Speedtouch Home met de Tiscali instellingen (werkte prima).

Ik heb al verschillende keren gebeld, medewerker kon een eenvoudige line check doen en van hem uit gezien heeft mijn modem een ip-adres toegewezen gekregen. Maar omdat niets het doet, heeft de helpdesk (ja geregeld 10 minuten wachttijd) me de 'laat uw modem  5 dagen aan staan' optie gegeven, en vandaag is de vijfde dag. Met het verzoek om ieder dag rond 20 uur mijn modem even aan & uit te zetten.

Ik zal zeker morgen bellen en eens zien wat ze nu weer bedenken.
Ben dus wel benieuwd naar ervaringen van anderen.

Een vriend van me woont ook in A'dam centrum, kreeg t nieuw opgeleverd, deed het niet (dit was ook net na die storing), belde, en men wist te melden dat ie diezelfde avond weer online zou zijn, en ja hoor... werkt weer!!!

or
door orionplanets - Jan 12, 2007 om 20:08
20 Antwoorden / 1 Vragen
0


via een andere side bencom ... heb ik een speedlinq abonement afgesloten voor een lager bedrag. speedlinq rekent ineens meer voor een abonement zie ik bij de eerste brief.ik weiger dus alles maak ook geen gebruik van het abonement ik wil een eerlijke overeenkomst met een juist bedrag. een brief met de juiste overeenkomst heb ik niet gehad ook niets ondertekent....speedlinq eist toch geld al heb ik geen modem en ook geen gebruik gemaakt van het abonement en ook niets getekent .er valt ook niet met ze te praten ze sturen een incasso buro die het bedrag met 500 euro verhoogt en je moet betalen en dreigen met de rechtbank.. een schande dat je zo behandelt wordt  .zonder ook een hantekening gezet te hebben ben je dus de klos


10 brieven gestuurd en gebeld ze reageren gewoon niet en sturen het incasso buro


bellen gaat zo je krijgt een bandje 0.70 cent x30minuten bij zeker 5000/10000 klanten [snel rijk dus]


Zo wordt een nieuw internet [2006 bedrijf ]dus snel rijk snap je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

or
door orionplanets - Jan 12, 2007 om 20:59
20 Antwoorden / 1 Vragen
0

 

nieuw in nederland  consumentenautoriteit

er is een nieuw orgaan dat ons wil helpen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

volg advies.................................................


schrijf ////copier alle problemen  en     stuur naar  naar consuwijzer postbus 21021 3001 aa rotterdam  dit is de opta  consumentenautoriteit die behandelt de klachten heb ik ook gedaan hoe meer hoe liever snapje dan grijpen ze in!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


 

 

 


speedlinq 10 brieven gestuurd en gebeld ze reageren gewoon niet en sturen het incasso buro


bellen gaat zo je krijgt een bandje 0.70 cent x30minuten bij zeker 5000/10000 klanten [snel rijk dus]


Zo wordt een nieuw internet [2006 bedrijf ]dus snel rijk snap je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


schrijf copier alles en     stuur naar  naar consuwijzer postbus 21021 3001 aa rotterdam  dit is de opta  consumentenautoriteit die behandelt de klachten heb ik ook gedaan hoe meer hoe liever snapje dan grijpen ze in!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer

Ed
Edith vL - Sep 17, 2024 om 10:26
Vrije tijd & tuin

Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis

Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet. 
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg ... Lees meer