ar
door ariba Jun 21, 2004 om 16:47
Computers & telefonie

Speedlinq misleid

Beste mensen,


Ik heb vanmiddag een abonement adsl Speedling genomen. Ik ben naar Belcompany gegaan. De modem en aansluitkosten zijn gratis, wel moest ik de modum betalen maar ik krijg mijn geld binnen 5 weken op mijn rekening terug gestort.


Alles verliep goed. Tot het moment dat ik mijn modempakket opende. Daarin staat een brief met de mededeling dan mijn account nog actief moet worden. Ik ga binnen drie weken een brief krijgen met mijn gebruikernaam en password om te kunnen internetten via adsl. Nu vind ik dit zeer misleidend. Nergens staat dat je dan ook drie weken moet wachten voordat de aansluiting ook daadwerkelijk wordt geactiveerd. Ik koop iets en wil daar ook direct van gebruik maken en niet drie weken wachten.


Dat informatie staat niet op hun site en ook Belcompany zegt dit niet. Staat dat informatie er wel? Laat me weten waar precies!


 


 

417 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

fret
door fret - Jun 21, 2004 om 17:12
10 Antwoorden / 0 Vragen
0

ADSL is technisch redelijk gecompliceerd. De KPN (of Versatel) moet namelijk uw telefoonlijn geschikt maken voor ADSL. Dit gebeurt in de telefooncentrale van uw wijk. De KPN-monteur moet dus worden ingepland om dit te gaan doen en dat duurt doorgaans 3 weken (als de KPN meewerkt). Op het moment dat de KPN de lijn technisch gereed heeft, zal de internetprovider zijn diensten daarop afstellen en kunt u via uw modem dus een breedbandverbinding openen. Het heeft dus niet zo zeer te maken met activering van een abonnement als wel het technisch gereedmaken van uw koperen draadjes van telefoon voor een ADSL signaal.


Belcompany had inderdaad wel even kunnen vertellen dat het altijd enige weken duurt voordat ADSL werkt, maar van een consument die ADSL aanschaft mag ook worden verwacht dat hij ongeveer weet waarvoor hij een jaarcontract op KPN en de internetprovider afsluit, toch?


Het is dus "common knowledge" dat de tijd tussen aanvraag en daadwerkelijk ADSL surfen een week of 3 duurt!

or
door orionplanets - Jan 12, 2007 om 20:21
20 Antwoorden / 1 Vragen
0

Original Message -----

From: john

Sent: Friday, January 12, 2007 7:36 PM

Subject: snel rijk




via een andere side bencom ... heb ik een speedlinq abonement afgesloten voor een lager bedrag. speedlinq rekent ineens meer voor een abonement zie ik bij de eerste brief.ik weiger dus alles maak ook geen gebruik van het abonement ik wil een eerlijke overeenkomst met een juist bedrag. een brief met de juiste overeenkomst heb ik niet gehad ook niets ondertekent....speedlinq eist toch geld al heb ik geen modem en ook geen gebruik gemaakt van het abonement en ook niets getekent .er valt ook niet met ze te praten ze sturen een incasso buro die het bedrag met 500 euro verhoogt en je moet betalen en dreigen met de rechtbank.. een schande dat je zo behandelt wordt  .zonder ook een hantekening gezet te hebben ben je dus de klos


10 brieven gestuurd en gebeld ze reageren gewoon niet en sturen het incasso buro


bellen gaat zo je krijgt een bandje 0.70 cent x30minuten bij zeker 5000/10000 klanten [snel rijk dus]


Zo wordt een nieuw internet [2006 bedrijf ]dus snel rijk snap je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


schrijf copier alles en     stuur naar  naar consuwijzer postbus 21021 3001 aa rotterdam  dit is de opta  consumentenautoriteit die behandelt de klachten heb ik ook gedaan hoe meer hoe liever snapje dan grijpen ze in!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

or
door orionplanets - Jan 12, 2007 om 21:05
20 Antwoorden / 1 Vragen
0

 

nieuw in nederland  consumentenautoriteit

er is een nieuw orgaan dat ons wil helpen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

volg advies.................................................


schrijf ////copier alle problemen  en     stuur naar  naar consuwijzer postbus 21021 3001 aa rotterdam  dit is de opta  consumentenautoriteit die behandelt de klachten heb ik ook gedaan hoe meer hoe liever snapje dan grijpen ze in!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


 

 

 


speedlinq 10 brieven gestuurd en gebeld ze reageren gewoon niet en sturen het incasso buro


bellen gaat zo je krijgt een bandje 0.70 cent x30minuten bij zeker 5000/10000 klanten [snel rijk dus]


Zo wordt een nieuw internet [2006 bedrijf ]dus snel rijk snap je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


schrijf copier alles en     stuur naar  naar consuwijzer postbus 21021 3001 aa rotterdam  dit is de opta  consumentenautoriteit die behandelt de klachten heb ik ook gedaan hoe meer hoe liever snapje dan grijpen ze in!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer

Ed
Edith vL - Sep 17, 2024 om 10:26
Vrije tijd & tuin

Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis

Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet. 
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg ... Lees meer