boppe1943
door boppe1943 Aug 31, 2010 om 21:46
Computers & telefonie

Spijt van IE 8

Hoewel ik in het verleden meerdere klachten heb gelezen over Internet Explorer 8 heb ik dit na ettelijke voorstellen bij het inloggen op mijn PC toch gedaan in het vertrouwen dat e.e.a. inmiddels was verbeterd. Heláás! Sindsdien gaat mailen, downloaden en surfen ont-zet-tend traag. Heb gedefragmenteerd, een malware programma'tje gedraaid, virusscanner grondig aan het werk gezet, maar zonder resultaat. Wat moet ik doen? Kan ik terug naar IE 7? Hoe? Alvast bedankt voor eventuele reakties.

5084 38 Rapporteer

genius
door genius - Aug 31, 2010 om 21:54
886 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo boppe1943,

Indien je écht besluit om terug te willen naar IE7 kun je IE8 verwijderen en hier IE7 downloaden. De traagheid waarmee bovenvermelde acties plaatsvinden, was dat ook al met IE7 of begon het pas ná installatie van IE8?

G.

genius
door genius - Aug 31, 2010 om 21:58
886 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb nóg iets gevonden. Je kan hier ook even kijken. Het probleem wordt stap-voor-stap behandeld.

Wat is je besturingssysteem? De link verwijst naar het probleem wat zich voordoet in Vista.

G.

freya
door freya - Aug 31, 2010 om 22:00
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo boppe1943,

Teruggaan naar een oudere versie zou ik niet doen. Je kunt mijns inziens beter een andere browser proberen. Surf naar de website van Mozilla *[u]klik[/u]* en download Firefox. Een zeer goede, gebruiksvriendelijke, veilige browser en is geheel gratis. Je kunt het gewoon naast IE8 gebruiken. Ik gebruik het zelf al jaren en raak IE niet meer aan.

m.vr.gr. Freya

genius
door genius - Aug 31, 2010 om 22:03
886 Antwoorden / 4 Vragen

@freya,

Is boppe1943 dan meteen van de omschreven problemen af (traagheid pc)?

G.

freya
door freya - Aug 31, 2010 om 22:07
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=genius schreef op dinsdag 31 aug 2010, 22:03]@freya,

Is boppe1943 dan meteen van de omschreven problemen af (traagheid pc)?

G.
Ik ben uiteraard niet helderziendeen het is natuurlijk ook maar de vraag of IE7 het probleem gaat oplossen......

Freya

digitaal
door digitaal - Aug 31, 2010 om 22:12
49 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Boppe. Ben helaas geen deskundige op dit gebied,maar toevallig kwam ik vanavond een artikel tegen wat ook over int expl 8 ging. Misschien hebt u hier wat aan. In ieder geval succes ermee.

http://www.seniorweb.nl/tip.aspx?id=36663

genius
door genius - Aug 31, 2010 om 22:13
886 Antwoorden / 4 Vragen

@ freya,[quote] . . . Ik ben uiteraard niet helderziend . . . Nee, natuurlijk niet, ik ook niet. Derhalve heb ik mijn twijfels ook of IE7 het probleem gaat oplossen evenmin dat IE8 hiervan de oorzaak is . . . . vandaar mijn vraag en ik had iets meer info gehad willen hebben (welke Windows versie).

Verder prima hoor!

G.

an
door anicu - Aug 31, 2010 om 22:24
110 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees toch dat de hele computer traag geworden is. Dat hoeft niet perse te liggen aan IE8 maar kan meerdere oorzaken hebben.

dirck
door dirck - Aug 31, 2010 om 22:42
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Na het downloaden en installeren van Windows Internet Explorer 8, is het wél belangrijk om daarna eerst nog de updates op te halen die te maken hebben met IE8. Je moet niet vergeten dat de download van IE8 van maart 2009 is.
Ikzelf gebruik trouwens Internet Explorer ook al jaren niet meer.

Groet, Dirck

edwardus
door edwardus - Aug 31, 2010 om 22:48
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Nee anicu, dat is niet wat er staat, er staat dat surfen, mailen en downloaden langzaam gaat sinds IE8. Je kunt IE8 uninstallen. Saillant detail: als je in Google het woord uninstall begint te tikken, dan verschijnt als 2e (!) IE8 :D
Zie o.a. hier.

microsofthelpt
door microsofthelpt - Sep 1, 2010 om 10:36
42 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi boppe1943,

Wanneer je Internet Explorer 8 verwijderd van de computer komt automatisch de vorige versie van de browser terug.
Dat is dan Internet Explorer 7 of 6 indien Internet Explorer 7 nooit voorheen geïnstalleerd was (bij XP) dus hoef je Internet Explorer 7 mogelijk niet opnieuw te installeren.
Dat Internet Explorer 8 opeens traag is kan diverse oorzaken hebben vaak zijn het invoegtoepassingen of een overvolle cache. Verwijder alle tijdelijke internetbestanden ( met de CTRL+SHIFT+DELETE toetsencombinatie) en schakel alle onnodige invoegtoepassingen uit via Extra -> Invoegtoepassingen beheren.

Als niets helpt voer dan de onderstaande "fix" uit om de instellingen en registerwaarden van Internet Explorer te herstellen.
http://go.microsoft.com/?linkid=9646978

ba
door bart1967 - Sep 1, 2010 om 12:34
2 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen heeft het over een andere explorer downloaden
Zie geen enkele reactie van hoe oud is je pc
hoeveel werkgeheugen en welke prosessor sit er in
De laatste tijd zijn de programma's heel veel zwaarder geworden en kunnen de oudere machines dat soms niet helemaal meer bijhouden
een machine van 3 jaar en ouden hebben hier al moeite mee
Wel eens gehoord van werkgeheugen er bij inzetten
Vaak is het probleem dan verholpen
een machine draait het best onder 2 of meer ghz werkgegeugen

ri
door richard3838 - Sep 1, 2010 om 12:58
32 Antwoorden / 3 Vragen

Om IE8 te verwijderen klik hier en om IE te versnellen (AANRADER) klik hier

pino123
door pino123 - Sep 1, 2010 om 13:24
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Indien het hier om een systeem van 5 jaar oud gaat met 512 mb intern geheugen, windows xp etc etc. Kan je teruggaan met je IE, maar zal je toch echt op een andere manier je systeem moeten versnellen...

Laat eerst TS eens aangeven om wat voor systeem het gaat...

miekmol
door miekmol - Sep 1, 2010 om 13:27
201 Antwoorden / 50 Vragen

Wat Boppe ondervindt heb ik ook, ik werk met Win 7 en heb pas een nieuwe laptop met grote schijf en intern geheugen, daar ligt het dus niet aan.
Ik heb Firefox al eens gedownload, maar dan worden diverse website niet goed weergegeven. Ik swith nu dus steeds.
Ook heb ik Google Chrome al eens geinstalleerd, deze is razend snel maar bewaard de geschiedenis en dat kun je niet uitzetten, je moet het elke week handmatig verwijderen.
Ik heb daarna Google Chrome weer verwijderd en wat bleek, nu werkte internet Explorer 8 niet meer goed. Ik heb er een computerdeskundige bij moeten halen om het probleem te verhelpen.
IE8 werkt nu weer goed maar is echt zeer traag.
Kijk dus uit met Google Chrome.

Weet iemand hoe ik een instelling moet hebben staan zodat diverse website wel goed worden weergeven?

gr. Miekmol

kooikers
door kooikers - Sep 1, 2010 om 14:10
43 Antwoorden / 0 Vragen

@miekmol, ccleaner downloaden, die ruimt al de oude troep op zoals cookies - geschiedenis - tmp-files enz.
http://www.piriform.com/ccleaner , het is een gratis programma en als het bevalt kan je een donatie storten. Ee betaald programma is Windowswasher, bij afsluiten van je pc kan je het alles op laten ruimen wat niet meer nodig is.
Vaak is al die oude troep die achterblijft het probleem waarom een pc trager wordt.

ta
door tar - Sep 1, 2010 om 14:24
522 Antwoorden / 9 Vragen

Aan Miekmol en anderen,

Voordat u programma’s gaat installeren is beter om eerst even een schijf-Image te maken met het gratis en erg eenvoudige programma Easeus-Todo-Backup

Easeus Todo-Backup

Als u problemen ondervindt met het geïnstalleerde programma zet u simpel een schijf-Image terug! Erg eenvoudig en uw computer werkt weer als vanouds!

Succes

P.S.

Ik ben benieuwd als u de raad van Kooikers opvolgt en eerst even CCleaner laat opruimen.

CCleaner

boppe1943
door boppe1943 - Sep 1, 2010 om 14:34
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Fantastisch, zoveel reacties! Dank u wel. Ik zal op m'n gemak alle links eens lezen en wellicht de adviezen uitvoeren. Maar het ziet er op dit moment naar uit dat provider Telfort de schuldige was. Heb daar een klacht ingediend, er bleek een technische storing te zijn. Nu die is verholpen gaat e.e.a. weer net zo snel als vanouds.
Niet alle veranderingen zijn een vooruitgang. Ik was natuurlijk gewend aan IE7 en van IE8 moet ik de voordelen nog leren kennen. Een nadeel vind ik dat de googlebar in de werkbalk "met me meedenkt". Zodra ik een paar letters intik, komt er een hele reeks van mogelijkheden, die allemaal de plank misslaan. Ik hield de geschiedenis van Google toch al zo kort mogelijk, dus op al die extra opties zit ik niet te wachten. Zijn die uit te schakelen?

Nog een nadeel: als ik een tabblad sluit komt er een vraag of ik alleen het huidige of alle tabbladen wil sluiten Als ik aangeef alleen het huidige tabblad te willen sluiten verschijnt er een schermvullende pagina van Bing. Die wil ik helemaal niet. Kan ik die definitief wissen?

M.v.g.

ri
door richard3838 - Sep 1, 2010 om 14:37
32 Antwoorden / 3 Vragen

Tabbladen is in te stellen via Extra, Internet opties.

ta
door tar - Sep 1, 2010 om 14:40
522 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=miekmol schreef op woensdag 1 sep 2010, 13:27]
Weet iemand hoe ik een instelling moet hebben staan zodat diverse website wel goed worden weergeven?

gr. Miekmol

Hoi Miek,

In welke browser?

In Windows Internet Explorer al eens bij Extra -> Compatibiliteitsweergave gekeken?

Even Compatibiliteitsweergave inschakelen verhelpt het probleem meestal wel.

Succes

ta
door tar - Sep 1, 2010 om 14:48
522 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo Boppe1943

Leuk dat u even laat weten dat het is opgelost!

Tja, Internet Explorer...

De raad van Freya is goud waard!

Als u eenmaal Mozilla heeft uitgeprobeerd wilt u niets anders meer; geen nutteloze Bing meer en meer surfsnelheid! Aan u de keus!

Mozilla

Succes!

tucker
door tucker - Sep 1, 2010 om 15:13
136 Antwoorden / 10 Vragen

Toen ik een hele poos geleden IE8 installeerde was mijn pc ook erg traag, ik heb het hiermee opgelost:

http://www.compucated.be/vista/sneller-surfen-met-internet-explorer-8/

Daarna was hij weer even snel als vanouds.

Ook heb ik Mozilla Firefox uitgeprobeerd (staat nog steeds op mijn pc), maar die is toch echt trager dan IE8 na de tips uit bovenstaande link.

Succes!

donkschr
door donkschr - Sep 1, 2010 om 16:30
78 Antwoorden / 14 Vragen

Beste mensen,
Ook mijn laptop is zeer traag geworden na installatie van IE8. Daarnaast reageert IE8 meerdere keren per dag niet meer. Alles zit dan vast. Al 2 keer heb ik IE8 verwijderd en ben ik terug gegaan naar IE7, maar dan functioneert IE7 ook niet meer goed. Mijn laptop is ongeveer 1 jaar oud en draait onder Vista. Mijn echtgenoot heeft hetzelfde probleem met zijn laptop onder Vista. Sinds wij zijn overgegaan naar IE8 hebben wij beiden steeds problemen met traagheid en het niet reageren van IE8. Wij zitten overigens niet bij Telfort maar bij KPN.
Een paar weken geleden is mijn laptop opnieuw geïnstalleerd omdat de meeste sturingsprogramma's waren verdwenen, ondanks het veiligheidsprogramma van KPN was mijn laptop toch met iets besmet. Na een nieuwe installatie ook met IE8 is deze nog steeds zeer traag en reageert regelmatig niet meer.
Ik denk dat ik ook maar eens overstap naar Mozilla Firefox. Ik begrijp dat ik deze kan laten draaien naar IE8.

donkschr
door donkschr - Sep 1, 2010 om 16:32
78 Antwoorden / 14 Vragen

De laatste woorden moeten zijn: naast IE8 zijn en niet naar.

ta
door tar - Sep 1, 2010 om 16:55
522 Antwoorden / 9 Vragen

Geachte Donkschr,

Mozilla Firefox is een andere browser en deze kan gewoon (zonder problemen!) gewoon "draaien" naast IE8.

Ik weet bijna zeker dat Mozilla Firefox u veel beter bevalt, want je wordt niet geconfronteerd met b.v. een opdringende Bing zoekmachine.

Tot nu toe heeft Mozilla Firefox bij mij nooit problemen veroorzaakt en IE6 en 8 wel.

Om problemen voor te zijn en dure externe computerhulp te voorkomen:

Voordat u programma’s gaat installeren is beter om eerst even een (erg simpel uitvoerbare) schijf-Image te maken met b.v. het gratis en erg eenvoudige programma Easeus-Todo-Backup

Todo-Backup

Ook het opnieuw moeten installeren van Windows is te voorkomen als u vooraf een schijf-Image heeft gemaakt.

Succes

ta
door tar - Sep 1, 2010 om 17:07
522 Antwoorden / 9 Vragen

Geachte mevrouw Donkschr,

U heeft ook al eens CCleaner uitgeprobeerd?

Even CCleaner downloaden, wel even het laatste installatie vinkje bij de CCleaner Yahoo ! Toolbar-optie weghalen en CCleaner zijn werk laten doen.

In het CCleaner programma eerst de Cleaner gebruiken, dan de register cleaner gebruiken.

Hierna de computer opnieuw opstarten.

Is IE8 nog steeds zo langzaam?

CCleaner

Succes!

tucker
door tucker - Sep 1, 2010 om 17:21
136 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=tar schreef op woensdag 1 sep 2010, 16:55]

Ik weet bijna zeker dat Mozilla Firefox u veel beter bevalt, want je wordt niet geconfronteerd met b.v. een opdringende Bing zoekmachine.

Die Bing zoekmachine waar u het over heeft kunt u waarschijnlijk gewoon uitzetten, want IE8 draait bij mij tot volle tevredenheid en ik ben Bing nog nooit tegengekomen...

ta
door tar - Sep 1, 2010 om 18:16
522 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=tucker schreef op woensdag 1 sep 2010, 17:21][quote=tar schreef op woensdag 1 sep 2010, 16:55]

Ik weet bijna zeker dat Mozilla Firefox u veel beter bevalt, want je wordt niet geconfronteerd met b.v. een opdringende Bing zoekmachine.

Die Bing zoekmachine waar u het over heeft kunt u waarschijnlijk gewoon uitzetten, want IE8 draait bij mij tot volle tevredenheid en ik ben Bing nog nooit tegengekomen...

Hallo Tucker,

De zoekmachine Bing is te stoppen: Richard gaf al het antwoord:

Richard3838 woensdag 1 sep 2010, 14:37

Tabbladen is in te stellen via Extra, Internet opties.

Het gaat erom dat IE8 Bing standaard mee installeert (in de vorm van een extra tabblad) wat ik opdringerig vind.

Mozilla vertoont dit soort dwangmatig gedrag (nog) niet.

Microsoft heeft verloren met Bing ten opzichte van Google, maar probeert op dit soort manieren Bing aan de consumenten op te dringen.

Groet

donkschr
door donkschr - Sep 1, 2010 om 18:44
78 Antwoorden / 14 Vragen

Beste Tar,
Dank voor uw reactie.
Ik heb de cleaner gedraaid en daarna de register cleaner. Bij deze laatste krijg ik een hele waslijst van allerlei problemen. Van ontbrekende gedeelde DLL-bestanden, installatiefouten en iets genaamd ActiveX/COM fout in Inproc.server32 etc etc. Moet ik nu al deze geslecteerde problemen herstellen? Graag uw reactie.
Ik vind het trouwens vreemd dat er blijkbaar zoveel problemen zijn, want mijn laptop is vorige week geheel opnieuw geïnstalleerd.

ta
door tar - Sep 1, 2010 om 18:52
522 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=donkschr schreef op woensdag 1 sep 2010, 18:44]Beste Tar,
Dank voor uw reactie.
Ik heb de cleaner gedraaid en daarna de register cleaner. Bij deze laatste krijg ik een hele waslijst van allerlei problemen. Van ontbrekende gedeelde DLL-bestanden, installatiefouten en iets genaamd ActiveX/COM fout in Inproc.server32 etc etc. Moet ik nu al deze geslecteerde problemen herstellen? Graag uw reactie.
Ik vind het trouwens vreemd dat er blijkbaar zoveel problemen zijn, want mijn laptop is vorige week geheel opnieuw geïnstalleerd.

Geachte mevrouw Donkschr,

Ja, het antwoord is ja.

Daarna weer even de computer herstarten.

Niet geheel vreemd, blijkbaar heeft de installateur niet het register opgeschoond.

Succes!

P.S.

Ben benieuwd of IE8 sneller zal reageren, maar heb mijn twijfels; Mozilla is gewoon beter.

donkschr
door donkschr - Sep 1, 2010 om 19:15
78 Antwoorden / 14 Vragen

Beste Tar,
De registerfouten zijn hersteld en de pc is opnieuw opgestart. IE8 lijkt wel iets sneller geworden te zijn, maar dat is nu nog moeilijk te beoordelen. De komende dagen maar even afwachten en anders toch over naar Mozilla.
Nogmaals bedankt voor uw reactie.

ta
door tar - Sep 1, 2010 om 19:24
522 Antwoorden / 9 Vragen

Graag gedaan!

Regelmatig even CCleaner laten draaien kan geen kwaad; net zoals regelmatig de harde schijf defragmenteren, tenzij u een Solid state harde schijf heeft.

(Als het goed is, is dan het defragmenteren standaard in Windows uitgeschakeld bij een Solid state harde schijf).

miekmol
door miekmol - Sep 1, 2010 om 19:41
201 Antwoorden / 50 Vragen

Hoi iedereen, hartelijk dank voor jullie antwoorden.
C-Cleaner gebruik ik al jaren en jaren, trouw elke week!
Ik heb bij Mozilla Firefox de compatibiliteitsweergav aangevinkt en nu kan ik met Firefox ook een website normaal openen.
Bedankt voor de tip.

De tip om het andere te downloaden voor IE ga ik zo nog even uitproberen.

groet Miek

miekmol
door miekmol - Sep 1, 2010 om 19:50
201 Antwoorden / 50 Vragen

Dit bestand zojuist gedownload en geinstalleerd maar helaas IE8 is niet sneller geworden. http://www.compucated.be/vista/sneller-surfen-met-internet-explorer-8/

Daarnaast kan ik in IE8 de compatibiliteitsweergave niet aanvinken, dit scherm is helemaal lichtgrijs.

fe
door ferna - Sep 1, 2010 om 21:37
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar met onderstaande ingreep heb ik destijds mij IE8 toch flink sneller gekregen:

Nog sneller surfen met Internet Explorer 8:
VOOR WINDOWS XP

1. Klik op Start, en klik op Uitvoeren.
2. In het venster Uitvoeren tik je cmd en druk dan op Enter.

3. In het Command Prompt venster tik je deze tekst en druk dan op Enter:
regsvr32 actxprxy.dll
4. Herstart jouw computer.

simon55
door simon55 - Sep 8, 2010 om 16:30
1556 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=boppe1943 schreef op dinsdag 31 aug 2010, 21:46]Hoewel ik in het verleden meerdere klachten heb gelezen over Internet Explorer 8 heb ik dit na ettelijke voorstellen bij het inloggen op mijn PC toch gedaan in het vertrouwen dat e.e.a. inmiddels was verbeterd. Heláás! Sindsdien gaat mailen, downloaden en surfen ont-zet-tend traag. Heb gedefragmenteerd, een malware programma'tje gedraaid, virusscanner grondig aan het werk gezet, maar zonder resultaat. Wat moet ik doen? Kan ik terug naar IE 7? Hoe? Alvast bedankt voor eventuele reakties...........................Hallo boppe1943..........ik zou je niet adviseren op IE 7 terug te gaan want daar schiet je niks mee op...........t is n bekend gegeven dat IE 8....scherend traag werkt....in t begin als je de computer terug zet in fabrieks instellingen lijkt ie snel te werken maar als je wat programmaatjes er bij zet kun je wachten totdat je n ons weegt........en..........da s lang..........advies installeer Firefox en die gaat als n speer.....je moet er alleen je eigen even in verdiepen wat betreft de instellingen zoals jij t wilt......kom je d r niet uit.....lees ik t wel......toevallig vanmorgen bij m n buurvrouw ook gedaan op d r laptop want die durfde dat ding niet eens meer te gebruiken.........Firefox er op gezet en vanmiddag liet ze weten t super te vinden...........groetjes

kooikers
door kooikers - Sep 8, 2010 om 16:58
43 Antwoorden / 0 Vragen

@boppe1943, als je Firefox geinstalleerd hebt een paar addons toevoegen die het nog gebruiksvriendelijker maken. bv.:
McAfee siteadviser geeft aan of sites besmet zijn (niet all ,wel velen)
Adblock plus (blokkeerd reclames op sites)
IE tab plus ( als een page niet echt goed weergegeven wordt omschakelen naar IE-rendering)
succes en de groeten

boppe1943
door boppe1943 - Sep 10, 2010 om 15:24
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Aan iedereen die Mozilla Firefox heeft geadviseerd: deze browser heb ik al een tijdje geleden gedownload, maar ik raakte er niet aan gewend. Het is toch anders dan IE7. Hoewel m'n computer weer de normale snelheid heeft, zijn er toch ineens wat rare bijverschijnselen nu ik IE8 gebruik. Sommige ervan worden hierboven door anderen al beschreven. Conclusie: ik blijf spijt houden van IE8, vooral omdat het er niet beter op wordt als ik terug zou keren naar IE7 als ik de ervaringen hierboven van anderen lees. Dus ga ik me maar wat verder bekwamen met de zo geprezen Firefox. Ik heb inmiddels een boekje: "Mozilla Firefox in je broekzak" van Marco den Teuling. Nogmaals bedankt voor de tips en reakties.