jo
door josvanstr Aug 24, 2011 om 22:16
Computers & telefonie

Spoed

via bolcom heb ik een laptop hp pavillon aan geschaft G6-1155s. geheel volgens gebruikaanwijzinng ben ik hem nu in gebruik aan het nemen,dus accu aanbrengen aan sluiten op lichtnet en inschakelen.
Toen volgde het venster
windows installeren.
windows 7 home premium
Daar is hij nu al sinds 5 uur mee bezig
Ik weet niet wat ik doen moet.er gebeurt niets. kan ik er vannacht de stroom afhalen.
wel is er een pijltje dat ik kan verplaatsen via het touchpad.
het touchpad kan ik ook niet aan-uit schakelen.
Ik heb nog geen muis
b.v.d. Joseph

664 6 Rapporteer

f.weele
door f.weele - Aug 25, 2011 om 13:42
1085 Antwoorden / 27 Vragen

beste josvanstr, als je de pc aanzet wordt het Besturingssysteem van de harde schijf geladen. Als alle nodige gegevens zijn ingevoerd, is het besturingssysteem
geïnstalleerd en zou je een welkomstscherm moeten krijgen waarop je de instructies zou moeten volgen zoals de licentieovereenkomst. Voorwaarde is dan
wel dat je bent aangesloten op internet.
Met het pijltje van het touchpad kun je de opdrachten geven. Dit is hetzelfde als
een muis.
Neem anders kontakt op met HP:klik hier

jo
door josvanstr - Aug 26, 2011 om 17:06
23 Antwoorden / 23 Vragen

hallo,Hr Weele
Hartelijk dank voor Uw reactie. U zal wel in de gaten hebben,dat u met een enorme beginneliing te maken hebt. Toch wil ik nog e/a weten.
Ik werk nu op een desktop computer die draadloos verbonden is met upc kabel via een modem en een router van netgear. Hoe kom ik met de laptop ook op internet. De router heeft vier uitgangen . ik neem aan dat ik daar iets in moet pluggen dat als zender fungeert.Moet er aan de laptop ook iets ingeplugt worden voor ontvangst of zit dat al ingebouwd als ik dat weet kan ik upc bellen en een account aanvragen
b.v hartelijk dank
J.v.S

f.weele
door f.weele - Aug 27, 2011 om 09:02
1085 Antwoorden / 27 Vragen

beste josvanstr, aannemende dat je windows7 op je laptop hebt ga je eerst naar
start(linksonder op de taakbalk), dan klik je op "configuratiescherm", dan klik je
op "netwerk en internet", dan klik je op "netwerkcentrum, dan klik je op
"verbinding met netwerk maken". Rechtsboven in dit scherm zie je ook een
blaauw rondje met een vraagteken erin. Klik hier op als je meer vragen hebt overdeze gang van zaken. Gewoon eerst even doen en alle antwoorden lezen. Dan wordt e.e.a. ook wat duidelijker. Als je een draadloze verbinding wil maken
tussen je laptop en router hoef je dus niets in te pluggen. Omdat je al een
internetverbinding hebt met upc, hoef je ook niet nog eens een account aan te
maken. Ga eens naar een goed gesorteerde boekhandel en bekijk daar eens
de boeken die gaan over de pc en internet. Je kunt ook even op de site van
visualsteps.nl kijken. Ik hoop dat nog één van de experts reageert op deze
topic voor eventuele correctie van mijn uitleg.klik hier.
m.vr.gr.

jo
door josvanstr - Aug 29, 2011 om 14:13
23 Antwoorden / 23 Vragen

Dank zij uw aanwijzingen is alles gelukt. hartelijk dank hiervoor

rest mij nog een vraag : waarvoor zouden die eerder door mij genoemde uit gangen van de router dan eigenlijk dienen.
met vriendelijke groet.

J.v.S

f.weele
door f.weele - Aug 29, 2011 om 14:24
1085 Antwoorden / 27 Vragen

beste jos, één aansluiting is, als het goed is blauw, daar gaat de kabel in die van je modem komt. De overige aansluitingen zijn, als het goed is geel en daar kun je de computer op aansluiten als je niet draadloos met internet verbonden wil zijn.
m.vr.gr. en veel pc-plezier.

=josvanstr schreef op maandag 29 aug 2011, 14:13: Dank zij uw aanwijzingen is alles gelukt. hartelijk dank hiervoor

rest mij nog een vraag : waarvoor zouden die eerder door mij genoemde uit gangen van de router dan eigenlijk dienen.
met vriendelijke groet.

J.v.S

f.weele
door f.weele - Aug 29, 2011 om 14:25
1085 Antwoorden / 27 Vragen

p.s. je kunt dus meerder computers aansluiten op je router!