pi
door pieterhobma Oct 28, 2005 om 22:59
Computers & telefonie

SPREADSHEET PRINT NIET MEER

Geachte experts,

Vorige week kocht ik een nieuwe printer HP Deskjet 5740. Die doet het goed. Maar mijn spreadsheets (Works spreadsheet op een Packard Bell  I Media 1915 bouwj 2002) printen doet hij niet. Als ik een spreadsheet wil printen komt er een schermpje met de melding dat de printer niet wordt herkend of zo iets. Ik zou hem opnieuw moeten installeren. Maar dat hielp niet. Alle andere dingen zoals tekstverwerker-brieven en internetpagina's of bladzijden uit mijn Encarta print hij probleemloos. Alleen die spreadsheets niet. Ik gebruik deze spreadsheets op de PC thuis voor erg veel dingen, zelfs af en toe voor mijn werk. In arren moede heb ik nu maar een 2e spreadheetpakket besteld.  Maar waar kan dat nu aan gelegen hebben? Misschien dat er een spreadsheet (lege pagina) openstond toen ik de printer de 1e keer installeerde? Of dat zo was, weet ik niet meer. Works verwijderen en opnieuw installeren, zoals de winkel adviseerde  waar ik de apparatuur kocht, lukt niet. De DVD is maar 1 x installeerbaar. herinstalleren lukte niet, ik kreeg het advies om die poging te staken: "abort to prevent irreparable damage". En dat advies heb ik maar pogevolgd, want onherstelbare schade betekent: een compleet nieuw systeem kopen, en daar heb ik geen zin in. Maar was er nog een alternatief geweest voor het bestellen van nieuwe spreadsheet-software?

285 2 Rapporteer

ijzerbroot
door ijzerbroot - Oct 29, 2005 om 10:30
460 Antwoorden / 6 Vragen

Beste pieterhobma,

en wat wanneer u via het printer-menu voor de optie "print to file / print naar bestand" kiest? Is dat nieuwe bestand dan ook niet printbaar?

Ook zou het mogelijk moeten zijn om bv het programma pdf995 te installeren. Dit voegt "pdf995" toe aan uw printerlijst (bestand -> printen: 1e regel waarin normaliter uw printer staat krijgt een 2e optie "pdf995") Dit programma zet de gegevens dan weg in een Acrobat-reader formaat, wat dan weer printbaar is.

IJzerbroot

vd
door vdijken - Oct 30, 2005 om 12:27
21 Antwoorden / 2 Vragen

Pieter,

Ik heb ook een probleem gehad met een HP printer; hij werkte niet met
de software die op de bijgeleverde CD stond. Ik heb toen de site van HP
bezocht en daar een verbeterde versie opgehaald. Ik weet niet hoe
recent je printer en bijbehorende software is, maar het kan een optie
zijn; kijk eens op de CD naar de datum van de bestanden. Let wel op dat
het een behoorlijk groot bestand kan zijn; bij mij was het 28MB.

Evert.