mjvanderwerf
door mjvanderwerf Jan 28, 2017 om 10:23
Computers & telefonie

Surprise !

Enkele maanden geleden heb ik een volledige herinstallatie Windows 7 uitgevoerd.
Sindsdien kreeg ik geen enkele windows update.
Wie schetst mijn verbazing dat ik er nu (zonder enige actie mijnerzijds) meer dan 300 krijg toegediend.
Waarom ?
Iemand enige idee ?
MJ

6487 10 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 28, 2017 om 10:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat niet, maar er waren wel veel meldingen van update problemen met schone Windows 7 installaties. Misschien heeft MS het probleem opgelost?

Afijn, je PC zal er wel enige tijd mee zoet zijn. Dat wordt veel koffie drinken ;-)

costnix
door costnix Jan 28, 2017 om 10:47
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon 's-avonds voor het slapen zo'n GIGA update  laten uitvoeren. De volgende morgen is het klaar.

diumenge
door diumenge Jan 28, 2017 om 10:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Da's lastig plannen als de update als een verrassing komt...

rf
door rfrijhoff Jan 30, 2017 om 20:14
41 Antwoorden / Vragen

Niet echt, want je kan namelijk instellen of je ze automatisch wilt laten downloaden en installeren of dat je een melding krijgt dat ze gedownload zijn om ze te installeren (3e mogelijkheid is om ze niet te downloaden en installeren, maar dan moet je ze met de hand opzoeken, downloaden en installeren). Als je dus voor de 2e optie kiest, kan je zelf bepalen wanneer je ze wilt installeren.

diumenge
door diumenge Jan 30, 2017 om 20:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lees de vraag eens goed @RFRijhoff. TS werd verrrast, het staat zelfs in de titel. Daar ging mijn reactie over, allerlei wijsneuzerige adviezen heeft TS niets meer aan... Ja, updates kan je 's-nachts laten lopen en updates kan je uitstellen, weet ik allemaal. Alleen... die reacties zijn hier niet relevant.

Cookies
door Cookies - Jan 28, 2017 om 10:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Blijkbaar zijn de problemen voor Win 7 updates nu eens echt opgelost. Sinds de uitrol van Windows 10 is er bij mij geen enkele update meer geweest. Tientallen oplossingen geprobeerd, die zouden moeten werken, nada. Ga straks ook maar eens checken of ze nu wel binnen komen.

frits
door frits Jan 30, 2017 om 21:23
146 Antwoorden / 5 Vragen

Ik krijg nog regelmatig updates van Windows 7 op twee PC's, dan is er iets mis met uw instellingen van de updates.

ro
door rowicom - Jan 30, 2017 om 12:35
5 Antwoorden / Vragen

Dit is een bekend fenomeen. Na herinstallatie krijgt Windows 7 heel lang geen updates, terwijl ze er wel zijn. Uiteindelijk komen ze zonder aanwijsbare reden toch wel. Lees: http://computerworld.nl/software/94120-2-stappen-om-windows-7-updates-weer-te-versnellen

Cookies
door Cookies - Jan 30, 2017 om 12:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Update: ook ik heb eindelijk eens de Windows 7 updates binnen gekregen. Updateproblemen bij Win7 zijn dus duidelijk opgelost.

akkerdistel
door akkerdistel Jan 30, 2017 om 20:19
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor de info, misschien dat ik dan na ruim 1,5 jaar eens 'n nieuwe poging ga wagen.

Cookies
door Cookies Jan 30, 2017 om 20:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ook ik had al 1,5 jaar geen updates ontvangen (reserve p.c.). Ging nu 'ouderwets' als vanzelf.

zi
door zippo46 - Jan 30, 2017 om 13:03
12 Antwoorden / 0 Vragen

Iemand, die vindt dat hij te weinig updates krijgt, zou natuurlijk ook eens zelf de stoute schoenen aan kunnen trekken door gebruik te maken van de optie "zoeken naar updates"; ook een bezoek aan de MS-website kan zeer verhelderend zijn.
Maar, als gezegd, dat moet je dan wel zelf doen...;-)

akkerdistel
door akkerdistel Jan 30, 2017 om 20:20
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Maar je zet toch altijd standaard het updaten van Windows (eigenlijk van alle software) uit, zodat je dit zelf met de hand moet doen?

Cookies
door Cookies - Jan 30, 2017 om 13:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Iemand die meent een verstandige opmerking te plaatsen, zou misschien eens moeten googelen op 'problemen met Win7 updates'.

DOOR ZIPPO46 - 30 JAN. 2017 OM 13:03
4 ANTWOORDEN / 0 VRAGEN

Iemand, die vindt dat hij te weinig updates krijgt, zou natuurlijk ook eens zelf de stoute schoenen aan kunnen trekken door gebruik te maken van de optie "zoeken naar updates"; ook een bezoek aan de MS-website kan zeer verhelderend zijn.
Maar, als gezegd, dat moet je dan wel zelf doen...;-)

hi
door hipppo - Jan 30, 2017 om 14:39
303 Antwoorden / 2 Vragen

Sinds anderhalve week krijg ik standaard iedere dag één update. Beetje vreemd vond ik dat, want meestal werden ze opgespaard tot een aantal van zes tot meer dan tien. ter controle heb ik via systeemherstel even gekeken of ze echt waren geïnstalleerd, hetgeen inderdaad het geval bleek te zijn.

audb
door audb - Jan 30, 2017 om 18:19
1668 Antwoorden / 5 Vragen

300 maar?

Zelf heb ik wsusoffline http://download.wsusoffline.net/wsusoffline1091.zip (usb stick gebruiken werkt het beste) moeten gebruiken om de update`s binnen te halen maar ook bij windows 10 hadden sommige gebruikers geen mogelijkheid om de update`s binnen te halen.

Micro$oft kon niet verklaren hoe dat kon maar denkelijk zat er een fout in een van de eerste update`s.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 1, 2017 om 14:03
16894 Antwoorden / 202 Vragen

Na een herinstallatie (schoon) is het vanzelfsprekenfd ta op gegeven moment zo ongeveer alle eerder uitgebrachte updates 'weer gepresenteerd worden'. En dat zijn er qua win 7 indersdaad dan erg veel en is geduld hebben een schone zaak.

.Dan: m.b.t.

door carola.83 - 28 jan. 2017 om 10:54
8801 Antwoorden / 20 Vragen

Blijkbaar zijn de problemen voor Win 7 updates nu eens echt opgelost. Sinds de uitrol van Windows 10 is er bij mij geen enkele update meer geweest. Tientallen oplossingen geprobeerd, die zouden moeten werken, nada. Ga straks ook maar eens checken of ze nu wel binnen komen.

Dit begrijp ik niet. Ook bij win 10 kun je zelf naar updates zoeken als dat niet automatisch (op basis van inschakelen) gebeurt.
Tip: bij het loepje (tweede icoon van links in werkbalk) na aanklikken windows update ingeven en dan zal de pc gaan zoeken (met gevolg dan ook het vinden van veel updates). (De jubileum upodate verwerken kan problemen geven)