headhunter
door headhunter Jan 31, 2010 om 22:26
Computers & telefonie

Surround 5.1 via pc

heb een surround 5.1 geinstalleerd op mijn pc. maar nu komt uit de speakers achter alleen maar zacht geluid uit. ik heb windows 7. mijn geluidskaart is een realtek hd. kan iemand mij hiermee helpen

970 3 Rapporteer

freya
door freya - Jan 31, 2010 om 23:03
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo headhunter,

Als het goed is heb je rechtsonder in het systeemvak een icoontje van Realtek HD Audio configuratie staan. (en anders te openen via het Configuratiescherm). Daar kun je al je instellingen controleren en ook je speaker opstelling testen.
Daarnaast zal de software, die er gebruik van moet maakt, uiteraard wel geschikt moeten zijn om met een 5.1 speakerset om te gaan. Ik bedoel maar, een mediaplayer die alleen maar stereo geluid kan produceren zal dus ook nooit echt 5.1 geluid kunnen produceren.

m.vr.gr. Freya

ikbenik
door ikbenik - Jan 31, 2010 om 23:29
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=freya schreef op zondag 31 jan 2010, 23:03]Hallo headhunter,

Als het goed is heb je rechtsonder in het systeemvak een icoontje van Realtek HD Audio configuratie staan. (en anders te openen via het Configuratiescherm). Daar kun je al je instellingen controleren en ook je speaker opstelling testen.
Daarnaast zal de software, die er gebruik van moet maakt, uiteraard wel geschikt moeten zijn om met een 5.1 speakerset om te gaan. Ik bedoel maar, een mediaplayer die alleen maar stereo geluid kan produceren zal dus ook nooit echt 5.1 geluid kunnen produceren.

m.vr.gr. Freya

Behalve als de speakerset een 5.1 decoder on board heeft.

gsm
door gsm - Feb 1, 2010 om 11:23
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De duurdere Dolby 5.1 sets geven een redelijk fatsoenlijk geluid.
In het algemeen ben je toch beter af met een Dolby 2.1 setje, bestaande uit een subwoofer (bas) en twee hoogwaardige luidsprekers voor de stereo weergave.
Veel minder snoeren, goedkoper en een beter geluid.