jockie
door jockie May 4, 2006 om 11:50
Computers & telefonie

SYSTEEMHERSTEL WERKT NIET

PROBLEEM 1

Mijn systeemherstel werkt niet meer wanneer ik probeer terug te stellen staat er alleen kan niet terugstellen er is niets op de computer veranderd. Het vakje systeemherstel op dit station is uitgeschakeld. Werk met Windows XP home.

PROBLEEM 2

Bij installeren van een nieuw programma krijg ik de melding 0x80040707 aanroep DLL-funcite is vastgelopen ISRT.VerCetFilVersion setup wordt nu afgesloten. Heeft dit met elkaar te maken of stel ik nu een heel domme vraag? Dirck ik weet niet of je dit leest maar graag nog een keer je hulp.

Groetjes oma

409 20 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 4, 2006 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mbt je 1e probleem blijf ik het antwoord schuldig, ik gebruik dit namelijk niet. Maar er is wel een wizard systeembeheer (bureauaccessoires - systeemwerkset - systeemherstel) en die moet je wel doorlopen, want nu lijkt het ('vakje systeemherstel etc') of systeemherstel uitgeschakeld staat.
Je 2e probleem is me wel bekend en betekent dat er in de registry een pad (standaard) niet aanwezig is of niet correct is. Het kan ook betekenen dat er een verkeerd pad is opgenomen in de installatieprocedure (dus de registry is correct, maar de installatie niet). Het betreft meestal standaardpaden. Een toelichting (in het engels en vrij technisch) vind je hier: http://consumer.installshield.com/kb.asp?id=Q108167
Je kunt in ieder geval je registry nakijken of de standaard windowspaden correct staan aangegeven. Ik heb helaas geen echte oplossing voor je probleem.
Bodosan

ve
door verwijderd - May 4, 2006 om 14:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Systeemherstel kun je inschakelen.
Klik met je rechtermuisknop op deze computer.
Ga naar tabblad systeemherstel en haal het vinkje weg bij systeemherstel op alle schijven uitschakelen.

ve
door verwijderd - May 4, 2006 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Jockie,

Ik heb eigenlijk niks meer toe te voegen aan de antwoorden die al gegeven zijn.

1e: Ga via Start > Configuratiescherm naar Systeem (dubbelklikken) toe en klik op Systeemherstel bovenin en haal dan het vinkje weg bij "Systeemherstel uitschakelen" en klik dan op OK.

2e: Dat de setup wordt afgesloten heeft inderdaad te maken met dat je niet bent aangemeld als Administrator.

Vriendelijke groeten, Dirck

ve
door verwijderd - May 5, 2006 om 19:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oma,

Hoewel ik Dirck niet ben (ik lijk er zelfs niet op), hierbij toch een paar aanwijzingen.

1e

Er moet voldoende vrije diskruimte zijn om systeemherstel mogelijk te
maken. Inderdaad het mag er GEEN vinkje staan bij Systeemherstel op
alle stations uischakelen.

Bij alle schijven moet Controle vermeld staan.

2e

Een aantal tips....

Zorg dat jouw account Beheerder van deze computer is.

Klik Start en Uitvoeren.

Vul in:   %temp%     en druk dan op Enter.

Maak de map temp die nu verschijnt zoveel mogelijk leeg.

Open de map c:\Windows\temp

Maak ook deze map helemaal leeg

Kijk of setup nu wel lukt.

Probeer  anders nog:

Ga naar de map waar setup.exe staat.

Klik met rechts hierop en selecteer dan Uitvoeren als.

Haal het vinkje weg bij Mijn computer en gegevens beschermen...

Voer de setup uit als gebruiker (met volledige rechten) of als administrator.

Verwijder de map C:Program Files\Common Files\InstallShield\Engine

Dus alleen de map Engine deleten naar de prullenbak (vanwaar deze, indien nodig, nog weer terug is te zetten).

Installeer IE6 opnieuw (downloaden van Microsoft).

Succes gewenst en groet,

GSM

ve
door verwijderd - May 5, 2006 om 19:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo GSM

Waar kan ik de map setup.exe vinden? Hoe kan ik eigenaar veranderen in administrator? In mijn computer staat eigenaar en gast. Bij eigenaar staat er zijn 2 programma's actief. Snap je het nog ik niet.

Groetjes oma

ve
door verwijderd - May 5, 2006 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo oma,

Setup.exe is geen map maar een klein installatieprgramma.

Setup wordt meestal als eerste uitgevoerd als je een nieuw programma installeert op de PC.
Vergelijk het met het installeren van een nieuwe TV.
Net als de TV wordt een nieuw programma verpakt aangeleverd en moet dan nog geïnstalleerd worden (Uit de doos halen, antenne aansluiten, zenders instellen, enz.)
Bij programma's wordt dat ook gedaan en dat heet installeren.
Vaak moet je op Uitvoeren klikken om de installatie in gang te zetten. Op dat moment wordt dan setup.exe geactiveerd en begint de installatieprocedure.

De gebruikers van de PC zijn te vinden in het Configuratiescherm.
Dus via Start, (Instellingen), klikken op Configuratiescherm.
Daar staat dan een pictogram met twee poppetjes, ondertiteld met Gebruikersaccounts.
Klik dubbel op het pictogram en er worden in een blauw scherm twee gebruikers getoond:
   Gast
Gastaccount is (meestal) uitgeschakeld.
  <Naam>
Beheerder van deze computer

<Naam> is hier de eigen naam van de gebruiker op de PC. Deze is als het goed is Beheerder van deze computer.

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - May 6, 2006 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo GSM

Nou ik weet niet hoe ik het gedaan heb maar ik kan weer programma's installeren ik heb naar mijn gevoel maar een beetje zitten rotzooien had geen idee wat ik deed maar je uitleg was zo goed dat de boel weer draait. Alleen systeemherstel doet het nog niet ga even met een programma winoptimizer aan de gang die is om je PC te optimaliseren en zie dan wel. Ben naar de winkel geweest waar ik mijn PC heb gekocht en die zeiden dat er teveel sofware fouten in mijn PC zitten. In ieder geval bedankt zit nu van al mijn foto's een leuke diashow te maken en te branden als het fout mocht gaan heb ik die in ieder geval nog. Setup.exe weet ik dat het een programma is om de boel op de computer te zetten maar ik dacht dat er ook 1 was speciaal voor Windows Xp en dat ik die had verwijderd o.i.d. Je kan erg goed uitleggen ben je soms onderwijzer!

Bedankt en groetjes van Carla

ve
door verwijderd - May 7, 2006 om 19:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Carla,

Installeren werkt dus gelukkig weer, bedankt voor de terugmelding. Ik ben geen onderwijzer hoor, maar slechts een senior die een beetje probeert bij te blijven in de PC wereld. Eén van de manieren om ook zelf enigszins op de hoogte te blijven is de deelname aan vraag en antwoord forums, zoals deze rubriek bij Kassa. We zijn allemaal vrijwilligers die een bijdrage proberen te leveren, maar (op enkele uitzonderingen na) zijn we zeker geen experts in de ware zin van het woord.

Als systeemherstel niet op de door binka beschreven manier kan worden ingeschakeld, dan is de kans groot dat dit veroorzaakt wordt door een virus.

Een toelichting staat op deze link:   Systeemherstel
uitgeschakeld

Zorg wel voor één geschikte virusscanner (nooit meer dan één) en gebruik als het enigszins mogelijk is antispyware.
Goede antispyware is Ad-aware  en Spybot-S&D.

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - May 8, 2006 om 19:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo GSM

Ad-aware en Norton staan op mijn computer maar ik heb ook Ewido moet ik die verwijderen want soms haalt Ewido er dingen uit die Ad-aware laat staan. Wat bedoel je met een in binka geschreven manier?? Zelf zit ik ook vaak achter de computer te rommelen om weer een beetje meer te weten te komen maar ik denk dat ik een beetje teveel heb zitten rommelen en het e.e.a. heb verwijderd wat had moeten blijven staan. Maar deze oma heeft voor de kleinkinderen een diashow gemaakt met muziek nu nog backup maken en maar zien hoe lang mijn computer het nog blijft doen. Haal ook info van seniorweb en probeer zo ook bij te blijven.

In ieder geval bedankt voor je werderom goede uitleg en reactie. Groetjes Carla

ve
door verwijderd - May 8, 2006 om 19:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe heet dat huis in het Oosten des Lands ook alweer!

ve
door verwijderd - May 8, 2006 om 20:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Binka had hierboven al min of meer het volgende antwoord gegeven:

Op het bureaublad of anders bij Start staat een pictogram met de naam "Deze computer".

Systeemherstel inschakelen
- Klik met je rechtermuisknop één keer op het pictogram "Deze computer".
- Klik dan één keer op Eigenschappen.
- Ga naar het tabblad Systeemherstel en zorg dat het vakje leeg is voor "Systeemherstel op alle stations uitschakelen" (geen V in het vakje).
Zorg dat bij alle Beschikbare stations Controle vermeld staat.
Indien nodig kun je Controle instellen door op een schijfsymbool te klikken en daarna op Instellingen.
Haal ook nu het V-teken weg uit het vakje "Systeemherstel op dit station uitschakelen"

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - May 8, 2006 om 20:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ewido is een prima Spywarescanner en kan gewoon naast Ad-aware en Spybot-S&D gebruikt worden.

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - May 9, 2006 om 19:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo GSM

Alles staat precies zoals je beschreven hebt en de schijfruimte staat op 12% (maximum) ik geef het op ik zie wel hoe de boel blijft draaien ik maak snel een back-up voordat ik alles opnieuw moet installeren. Ik heb 3 jaar geleden gelukkig een herstel CD bij de computer gekocht dus het moet te doen zijn om alles weer terug te zetten.  Bedankt voor al je raad.

Groetjes Carla

ve
door verwijderd - May 9, 2006 om 19:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Jockie,

Probeer dit eens.
Start > Zoeken en typ dan sr.inf in het venstertje in.
Als hij dat bestand gevonden heeft, dan klik je er met rechts op en kies je voor Installeren. (op die manier installeer je systeemherstel opnieuw)
Wel de Windows XP cd bij de hand houden.

ve
door verwijderd - May 9, 2006 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan dit eerst ook nog even proberen.

Een vinkje zetten bij "Systeemherstel uitschakelen" vervolgens computer opnieuw opstarten en het vinkje weer weghalen.

ve
door verwijderd - May 9, 2006 om 22:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Dirck

Gezocht naar sr.inf in computer niet te vinden. Via internet gedownload en wat denk je HIJ DOET HET!!!!!! Ik ben weer helemaal happy. Ik schreef het je de vorige keer al en ik blijf erbij je bent GENIAAL!!! Dankzij GSM kan ik weer installeren en dankzij jou weer herstelpunten maken. Jullie zijn KANJERS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mocht ik nog eens problemen krijgen dan hoop ik weer op jullie steun want ik wou het opgeven (zit al dagen achter de computer kan het niet hebben dat het niet lukt) en jullie blijven me helpen.

Bedankt namens een blije Carla

ve
door verwijderd - Sep 25, 2007 om 10:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

De virusscanner kan de boosdoener zijn

schakel de virusscanner uit tijdens systeemherstel

raadzaam is uiteraard dan even öffline te gaan

succes

Nico van der Elst

ve
door verwijderd - Oct 4, 2007 om 11:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je het al geprobeerd met uitschakelen van de virusscanner?

Bij mij werktete het goed in Windows XP, maar dat zal niet veel verschillen met Vista denk ik.

Groetend

Nico van der Elst

ve
door verwijderd - Oct 4, 2007 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

De vraag was van mei 2006 dus het probleem zal wel opgelost zijn.

ve
door verwijderd - Oct 4, 2007 om 12:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Bedankt nog voor je reactie het ligt inderdaad aan mijn virusscan en of ik het nou offline doe en uitzet helpt niet ik heb nog een abonnement op mijn virusscan (Norton) en hierna neem ik een ander waarbij ik wel systeemherstel kan gebruiken.

Bedankt

Carla