el
door eline90 Jan 28, 2011 om 14:37
Computers & telefonie

T-mobile contract verlengen

Op 7 maart 2009 heb ik bij t-mobile een abonnement afgesloten met een contractsduur van 24 maanden. Dit contract eindigt op 6 maart 2011.
Zoals velen met mij heb ik mijn abonnement 3 maanden van te voren verlengd, ditmaal een abonnement met internet.
Wat mij in de definitieve bevestiging van mijn bestelling verteld is, is dat mijn aansluiting per direct geactiveerd zou worden.
Hiervan uitgaand heb ik dus flink gebruik van internet gemaakt met als gevolg een factuur met 250% van de normale kosten.
Wat blijkt is dat ik nog gewoon gebruik maak van mijn oude abonnement tot 6 maart 2011.
Nou ben ik het hier dus totaal niet mee eens, t-mobile heeft mij verkeerd voorgelicht wat betreft de activeringsdatum van mijn aansluiting.
De klantenservice van t-mobile geeft niet thuis aangezien ik de domme consument ben die niet begrijpt dat een contract ook daadwerkelijk 24 maanden loopt.
Nou vraag ik me af waarom dit niet vermeld word op het moment dat ik het abonnement verleng.
Ik ken voorbeelden van andere providers die dit probleem wel verhelpen door middel van het bedrag boven het abonnement te crediteren.
Ik ben erg ontevreden over de klantenservice en de slechte voorlichting.
Zijn er mensen met hetzelfde probleem en zoja word hier uberhaupt ooit iets aan gedaan door T-mobile?

1385 12 Rapporteer

fo
door forza19 - Jan 29, 2011 om 12:10
19 Antwoorden / 2 Vragen

Wat ik denk, pin me er niet op vast, is dat je nieuwe bundel pas over 3 maanden ingaat als je huidige contract is afgelopen.
Maar wel raar dat er in dat in je bevestiging staat dat je aansluiting per direct geactiveerd wordt.
Zou hiervan een kopie en een begeleidende brief opsturen naar T-mobile, ik hoop dat je er uitkomt, succes!

el
door eline90 - Jan 29, 2011 om 12:20
6 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reactie. Het klopt inderdaad dat mijn nieuwe abonnement pas van start gaat als mijn oude is afgelopen (6 maart 2011). Het probleem is alleen dat ik hier niet van op de hoogte was omdat er dus in de ontvangstbevestiging stond dat de aansluiting per direct geactiveerd zou worden. Na telefonische navraag bleek het dus wel zo te zijn en was dat zeer vanzelfsprekend volgens de medewerker omdat ik een contract van 24 maanden had/heb. Dit is voor de medewerkers van t-mobile waarschijnlijk vanzelfsprekend maar voor mij niet anders had ik ook niet zoveel op internet gezeten. Ik heb ze inmiddels nogmaals een klacht ingestuurd maar ga er niet vanuit dat er iets aan gedaan word. De service van t-mobile is echt erg slecht.

stacey
door stacey - Jan 29, 2011 om 12:25
10352 Antwoorden / 12 Vragen

-- Dit is voor de medewerkers van t-mobile waarschijnlijk vanzelfsprekend maar voor mij niet --

Het lijkt mij anders Wel vanzelfsprekend dat Jij zelf weet dat je Zelf destijds een contract voor 24 maanden afgesloten had en dat je daar dus dan ook die 24 maanden aan vast zit........

el
door eline90 - Jan 29, 2011 om 12:28
6 Antwoorden / 1 Vragen

Dan heb je niet gelezen waar het probleem om gaat. Nogmaals ik heb een mail waarin staat dat mijn nieuwe abonnement per direct geactiveerd wordt. Dus zover voor dat het voor mij vanzelfsprekend is dat ik nog gebruik maakte van mijn oude bundel.

=stacey schreef op zaterdag 29 jan 2011, 12:25: -- Dit is voor de medewerkers van t-mobile waarschijnlijk vanzelfsprekend maar voor mij niet --

Het lijkt mij anders Wel vanzelfsprekend dat Jij zelf weet dat je Zelf destijds een contract voor 24 maanden afgesloten had en dat je daar dus dan ook die 24 maanden aan vast zit........

stacey
door stacey - Jan 29, 2011 om 13:30
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Is nogal simpel, je kunt niet iets activeren Alvorens oude klaar is, zo werkt dat nu eenmaal, dat zo`n call center muts dat niet helemaal snapt of voor je uit gaat spellen.....
En wat was geactiveerd, je bestelling ?

--Als uw contract binnen 3 maanden afloopt, kunt u het eenvoudig vernieuwen via My T-Mobile. De einddatum van uw vaste contractperiode vindt u eveneens terug op My T-Mobile--

Al kon je jaar eerder verlengen Daarmee maak je een lopend contract niet ongedaan...........

--5. Duur van de Overeenkomst en beëindiging
5.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor een minimale
contractsperiode van 12 of 24 maanden
, afhankelijk van het
geselecteerde Aanbod.--Voorwaarden

Slap excuus `zij zeiden....... en ik weet van niets........`

Je hebt zelf ook een verplichting jezelf goed te informeren voor je iets aangaat.

pino123
door pino123 - Jan 29, 2011 om 14:48
2768 Antwoorden / 14 Vragen

Het klopt geheel zoals Stacey het aangeeft. Zelf heb ik al meermaals mijn contract verlengd bij T-M, en er is altijd sprake dat het oude contract tot de einddatum door loopt. Je kan via Mijn -T-M prima bekijken tot wanneer je oude contract loopt en wanneer de nieuwe dus ingaat.
Dat het contract per startdatum direct geactiveerd wordt is logisch.

De einddatum van het oude contract wel zeer duidelijk vernoemd in zowel het 'oude' contract als op mijn T-M.

T-Mobile staat dus in zijn/haar recht!

t-mobilewebcare
door t-mobilewebcare - Jan 31, 2011 om 11:17
95 Antwoorden / 0 Vragen

Beste eline90,

Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via webcare@t-mobile.nl, zodat ik kan bekijken hoe ik je verder kan helpen?

Graag de volgende gegevens in je e-mail vermelden: je naam, adres en 06-nummer. Zou je een link naar jouw bericht willen meesturen, zodat ik je bericht terug kan vinden? In het onderwerp graag 't.a.v. Cindy' vermelden.

Met vriendelijke groet,

Cindy
T-Mobile Webcare

el
door eline90 - Feb 7, 2011 om 14:40
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb inmiddels contact gehad met de klantenservice van t-mobile en we zijn samen tot een goede oplossing gekomen!

abarth
door abarth - Feb 7, 2011 om 22:22
845 Antwoorden / 19 Vragen

Ik wil hierbij opmerken dat de meeste telefoonboeren de klant al enkele maanden weken voor het einde van de termijn lokken met een nieuwe aanbieding/nieuw toestel. Op deze wijze blijft de klant behouden.
De telefoonboer heeft mi wel de zorgplicht om duidelijk aan de klant te vertellen dat het nieuwe abonnement pas in gaat als het oude is afgelopen.
Dat er in het nieuwe abonnement zaken in de bundel zitten die er nu nog buiten vallen is iets wat voor veel klanten niet duidelijk is.
(het nieuwe toestel ontvang je ook direct) Dus moet daar duidelijk over worden gedaan.
De telefoonboer mag zich niet achter de voorwaarden verschuilen die hier niet duidelijk in zijn.
(Er staat 24 maanden, maar de telefoonboer doet de nieuwe aanbieding en zet alle bundels etc vast aan, stuurt de nieuwe telefoon op etc)
Je mag er als klant dus vanuit gaan dat het nieuwe contract op dat moment is ingegaan.

Beter zou zijn. Je sluit een nieuw contract voor 24 maanden en de resterende contractperiode van de huidige periode

so
door sonjaw - May 15, 2011 om 08:05
2 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij is hetzelfde gebeurd
Ik ben zelfs naar de winkel gegaan op mijn contract te vernieuwen.
Ik heb dus ook een nieuwe gsm met internet erbij genomen
Ze hebben zelfs in de winkel mijn email ingesteld omdat hiermee problemen waren.
Maar niemand heeft mij vertelt dat het internet abo pas over 2 maanden inging.
En ja ik had bij het tekenen op de kleine lettertjes moeten letten, maar je verwacht toch dat dit je wordt vertelt!!!
Ik heb de Klantenservice gebeld maar die kunnen voor mij niets doen!
Raar dat ze voor jou wel iets kunnen betekenen zal wel aan de persoon liggen die daar zit.
Ik ga maar eens een email sturen en terug naar de winkel,wordt vervolgd

alfatrion
door alfatrion - May 15, 2011 om 16:02
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Uit de verklaring kun je, onder de gegeven omstandigheden, redelijkerwijs zo opvatten dat je oude overeenkomst kosteloos ontbonden is en vervangen is door de nieuwe overeenkomst. De verkoper kan zich hier niet van vrijwaarden van de eigen informatieplicht door te wijzen naar de onderzoeksplicht van de koper.

Dat er in de "algemene voorwaarden" iets anders staat is leuk en aardig maar dus irrelevant. Voor zover de algemene voorwaarden de verklaring tegen spreken zijn deze onredelijk bezwarend. Immers, hoeft niemand er van uit te gaan dat de tegenpartij tegen hem aan het liegen is.

Overigens kan de verklaring zelf ook heel goed gezien worden als een algemene voorwaarden en dan geldt de voorwaarde die het gunstigste resultaat geeft voor de consument.

so
door sonjaw - May 18, 2011 om 13:58
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb contact gehad
via mail met t-mobile

en ik mag T-Mobile bij deze een compliment geven

Super goed afgehandeld!!!

Dus ik ben weer een tevreden klant