ar
door arjandegr Nov 20, 2003 om 20:21
Computers & telefonie

T-Mobile steelt beltegoed!

Als prepaid beller vraag ik regelmatig mijn beltegoed op. Om de twee dagen doe ik dat toch minimaal. Doch vrijdag 13 november werd ik onaangenaam verrast toen ik mijn beltegoed vraagde, mijn saldo bleek negatief te zijn. Echter donderdag 12 november, de dag ervoor, had ik vijf euro, terwijl er nadien geen gesprekken zijn gevoerd.

Aangezien ik gebruik moest maken van mijn telefoon, ben ik beltegoed gaan kopen. Ik kocht 10 euro, terwijl er maar 8,12 euro op mijn tegoed kwam te staan. Ik stond dus 1,88 in de min! Ik ben natuurlijk gelijk nagegaan of het een landelijke storing was, maar dit bleek niet het geval. Zo hadden drie vrienden van me nergens last van (ook prepaid bellers). Ik voel me bestolen. Daarom heb ik zaterdagmiddag rond vier uur naar de klantenservice van T-Mobile gebeld. Er kwam een aardige vrouw aan de telefoon die vertelde dat er zich een probleem had voor gedaan, en dat de kosten die ik tijdens de desbetreffende week heb gemaakt in een keer afgeschreven werden. Dit is echter geen waar! Want waarom werden de kosten van mijn beltegoed, ik had zaterdag 7 november 11 euro, gedurende de hele week, dus tot donderdag 12 november, gewoon afgeschreven? Natuurlijk heb ik dit gelijk gevraagd aan de telefoniste die me te woord stond. Ze beloofde even voor me na te gaan waar de door jullie plotseling afgehaalde kosten vandaan kwamen. Na drie minuten kwam ze weer aan de telefoon (weer 75 eurocent!) en vertelde me dat het niet meer kon worden nagegaan, omdat tijdens die storing alle gegevens verloren waren gegaan. Toen ik vroeg hoe men een computer durfde te geloven die in storing was geweest en die hierdoor geen gegevens kon registreren, kwam er een lang verhaal maar geen antwoord.

Wat kan ik doen mijn geld terug te krijgen?

728 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik wil je niet gaan ontmoedigen hoor. Maar als je geld wilt terug claimen van T mobile dan moet je toch op z'n minst een TV camera ploeg bij je hebben. Anders is het succesvoller om de rekening bij prins Bernhard sr. te declareren!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het antwoord is heel simpel, dat heet vertraging. Zie het maar als een file. waarbij in die dagen wel wat word afgeschreven maar dat is slechts een klein aandeel van het totale bedrag. En dan na die storing word de rest afgegeschreven in een keer. Hierdoor lijkt het dat het geld wel was afgeschreven, maar dit was maar een gedeelte. Komt zo ontzettend vaak voor bij alle providers, blijkbaar was dit alleen een heftigere storing. Procedure bij Orange is dat ze de klant voor het ongemak een kleine vergoeding geven. Als je een klacht schrijft, zal bij T-mobile waarschijnlijk niet anders zijn

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo,ik heb het zelfde probleem door die storing.Alleen ben ik hierdoor 40€ kwijt.Ik ga in ieder geval een klacht indienen.Ik het volgende adres voor je.
Postadres
T-Mobile Netherlands BV
Postbus 16272
2500 BG Den Haag
T.a.v Geschreven klachten
Ik ga ze in ieder geval het vuur aan de schenen leggen.
Groetjes Piet

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Mogelijk werkt het zo bij een abbo,maar bij prepaid stopt het als je btg op is.Tijdens de storing heb ik niet kunnen bellen of sms'en.Hoe kan je dan in de min geraken.In al die jaren dat ik prepaid gebruik is me dit nog nooit over komen.Ik denk dat de fout geheel bij hun ligt.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb nog een klachtenmail naar T-Mobile gestuurd, ik kreeg de volgende reactie:

Geachte meneer De Graaf,

Wij hebben uw e-mailbericht ontvangen en geven hierop graag de volgende
reactie.

U bent van mening dat er onterecht T-Mobile PrePaid beltegoed wordt
afgeschreven. Dit is echter niet het geval. Door een tijdelijke storing
wordt het door u gebruikte beltegoed met vertraging afgeschreven. Hierdoor
kan het zo lijken, dat u onterecht beltegoed verliest. T-Mobile doet haar
uiterste best deze storing zo spoedig mogelijk op te lossen. Wij
verontschuldigen ons voor het ontstane ongemak.

U geeft ook aan dat u hoopt dat probleem kan worden opgelost en dat u EUR
7,- beltegoed terug krijgt. Dit is helaas niet mogelijk. Uit onze gegevens
blijkt dat u geen beltegoed heeft verloren.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Als u nog vragen
heeft, kunt u telefonisch contact opnemen met T-Mobile Klantenservice via
het nummer 0900 - 0236 (EUR 0,25 per minuut).

Met vriendelijke groet,

Joop Evers
Directeur T-Mobile Klantenservice

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Br
Brko - Sep 21, 2024 om 21:58
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?). 
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee ... Lees meer

sn
snokiedeath - Sep 10, 2024 om 18:12
Auto & vervoer

Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld

Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept.  Om ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer