elenay
door elenay Jan 2, 2011 om 23:11
Computers & telefonie

TELE2 ergernis

Beste colleagae,

Zaterdagavond kon ik niet online komen, zondagavond van 17.00 uur tot 23.00 uur kon ik niet online komen bij tele2.

Wat ik nu niet begrijp is dat ik wel een LANverbinding heb.Modem verschillende malen heb gereset en computer opnieuw heb gestart zoals ze altijd telefonisch bij Tele2 vermelden en zelfs een kennis van mij een paar straten verderop gebeld en die krijgt wel ontvangst en ik nu al voor de 4de keer deze maand zonder internet kom te zitten.

Het eerste jaar bij Tele2 had ik nooit last van dit soort perikelen en nu achterelkaar. De telefoon doet het dus wel. Wie heeft ditzelfde gehad en heeft iemand enig idee hoe het kan dat ik dan wel verbinding heb en dan weer niet?

3125 8 Rapporteer

börgemeister
door börgemeister - Jan 3, 2011 om 01:09
506 Antwoorden / 25 Vragen

Mijn nicht had ook last van deze perikelen met en door TELE2; zij is vorige maand van TELE2-ellende af. Zit nu bij UPC.

De draadloos (wireless) modem van TELE2 is te zwak, een draadloos overbrugging van 5 meter of meer is al (flink) signaalverlies of helemaal geen signaal meer, dan wel valt voor korte een korte poos tijdelijk weg.

Je zou een sterkere - Sitecom WL-351 met adapter WL-345 3x Gigabit Router - router naast de draadloos modem van TELE2 met en utp5-kabel kunnen plaatsen.

Het voordeel is dat je nu per maand kunt opzeggen TELE2 na de minimale contractduur van 12 maanden.

elenay
door elenay - Jan 3, 2011 om 01:12
1031 Antwoorden / 142 Vragen

[quote=börgemeister schreef op maandag 3 jan 2011, 00:52]Mijn nicht had ook last van deze perikelen met en door TELE2; zij is vorige maand van TELE2-ellende af. Zit nu bij UPC.

De draadloos (wireless) modem van TELE2 is te zwak, een draadloos overbrugging van 5 meter of meer is al (flink) signaalverlies of helemaal geen signaal meer, dan wel valt voor korte een korte poos tijdelijk weg.

Je zou een sterkere - Sitecom WL-351 met adapter WL-345 3x Gigabit Router - router naast de draadloos modem van TELE2 met en utp5-kabel kunnen plaatsen.

Het voordeel is dat je nu per maand kunt opzeggen TELE2 na de minimale contractduur van 12 maanden.

Börgemeister ik heb geen draadloos modem hoor, maar ik begrijp het antwoord.

In iedergeval klopt er iets niet.

Het vreemde is dat het ook altijd om ongeveer dezelfde tijd begint ongeveer vanaf 16.00.uur.

UPC heb ik in het verleden zoveel gedoe mee gehad, dus daar ben ik niet zo blij mee. Kreeg ik jarenlang telefoonrekeningnen, terwijl ik mijn telefoon bij KPN had. Dus echt niet normaal meer.

börgemeister
door börgemeister - Jan 3, 2011 om 01:37
506 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=elenay schreef op maandag 3 jan 2011, 01:12][quote=börgemeister schreef op maandag 3 jan 2011, 00:52]Mijn nicht had ook last van deze perikelen met en door TELE2; zij is vorige maand van TELE2-ellende af. Zit nu bij UPC.

De draadloos (wireless) modem van TELE2 is te zwak, een draadloos overbrugging van 5 meter of meer is al (flink) signaalverlies of helemaal geen signaal meer, dan wel valt voor korte een korte poos tijdelijk weg.

Je zou een sterkere - Sitecom WL-351 met adapter WL-345 3x Gigabit Router - router naast de draadloos modem van TELE2 met en utp5-kabel kunnen plaatsen.

Het voordeel is dat je nu per maand kunt opzeggen TELE2 na de minimale contractduur van 12 maanden.

Börgemeister ik heb geen draadloos modem hoor, maar ik begrijp het antwoord.

In iedergeval klopt er iets niet.

Het vreemde is dat het ook altijd om ongeveer dezelfde tijd begint ongeveer vanaf 16.00.uur.

UPC heb ik in het verleden zoveel gedoe mee gehad, dus daar ben ik niet zo blij mee. Kreeg ik jarenlang telefoonrekeningnen, terwijl ik mijn telefoon bij KPN had. Dus echt niet normaal meer.

Bij mijn nicht ging bekabeld (utp5) wel goed.

Zelf ben ik bij Ziggo, alles-in-1, en tot nu toe tevreden klant.

Jammer dat de liberalisering van de kabelproviders nog niet open gaat, dan zou ik je adviseren voor Ziggo te kiezen. Helaas is dit nog niet mogelijk. En er zullen best ook ontevreden klanten bij Ziggo zijn (geweest).

nb
door nbw - Jan 3, 2011 om 02:13
521 Antwoorden / 24 Vragen

Als consument wens je gewoon waar te krijgen voor je geld immers je betaald er flink voor. En de gemiddelde consument snapt 0,niets van kabelzwakte of Lan-instellingen. Echter de basiskennis bij de leveranciers is nog lager opdat die alles uitbesteden naar protocollen bij callcentra. En voor die hulp moet je betalen a zoveel per minuut. En ze zijn allemaal van hetzelfde.

Ja en Ziggo is ook mijn favoriet. Hoewel het ook daar heel fout kan gaan. Heb ooit een incasso van Ziggo terug laten boeken omdat deze onterecht was. Heb gebeld en gemaild en brieven aangetekend verstuurd mijn gelijk te halen. Terwijl er niets aan de hand was werden al mijn diensten per direct geblokkeerd en kreeg ik een betalingsherinnering met incassodreiging. Dus maar weer bellen met de mobiel dit keer en niets .

Pas toen ik rechtshulp had gezocht bleek dat ik een bij het callcentra geboekt stond als wanbetaler en dat betekend niet meer helpen. Terwijl ze tegelijkertijd ook hadden kunnen zien dat ik dubbel belast ben. Echter daar gaan ze niet over. Betalingen en incasso is een ander ingehuurd bedrijf.

En u ziet alles is goedgekomen. Heb weliswaar een half jaar zonder gezeten, maar dankzij de rechtshulp heeft ziggo geschikt en alle kosten vergoedt en bovendien 3 jaar gratis gebruik. Dom als ik ben ging ik ermee akkoord.

Tot slot waarom Ziggo als favouriet kiezen? Geschillen worden relatief snel opgelost.

rj
door rjw - Jan 3, 2011 om 12:11
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Was er geen onderhoud aan het netwerk?

elenay
door elenay - Jan 3, 2011 om 12:17
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Ik heb net Tele2 gebeld. Mijn niet draadloze modem blijkt tevens ook draadloos te zijn. Dat wist ik wel, maar ik heb op 29-11-2009 Tele2 gebeld en de modem laten beveiligen. Daar heb ik nog een notitie van gemaakt en destijds een wachtwoord voor gekregen waarmee ik na een eventuele verhuizing weer kan inloggen.

Nu blijkt dus dat de optie van draadloos al die tijd niet was uitgeschakeld.
Dat heeft Tele2 vervolgens gedaan.

Een maat van mij heeft me net geleerd hoe ik zelf in mijn modem kan komen en ik heb het nu gecheckt en de optie staat nu uit.

Nu vond mijn maat het wel een vreemd verhaal, dat ik helemaal geen verbinding zou hebben als er iemand mee surft, want hij surft met twee andere computers mee op zijn draadloze verbinding en behoud gewoon zijn verbinding.

Maar goed, ik zal nu kijken of hiermee het probleem is verholpen, want volgens Tele2 was er geen sprake van een storing.

me
door melkimo - Jan 3, 2011 om 20:43
9 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Elenay,

Ik denk dat het hierbij belangrijk is om te weten in welk deel van je internetverbinding de storing plaats vindt. Want ik denk namelijk dat jij en Tele 2 langs elkaar heen praten en dat daardoor jullie een beiden een andere mening zijn toegedaan over of er nu wel of niet een storing is.

Vanuit tele 2 gezien zijn er een aantal punten op jouw verbinding belangrijk, en daar voelen zij zich dan ook verantwoordelijk voor. Daarom denk ik dat jouw vermelding over de storing voor jou klopt, maar vanuit de ogen van Tele 2 bekeken niet.

Vanaf jou gezien heb je een aantal punten waar problemen kunnen ontstaan.
- Jouw computer, waarmee je op internet gaat, die is, als ik het goed begrijp met een kabel verbonden met het modem van Tele2. Is dit een gewone vaste computer of is dit een laptop?
Heb je nog meer computers of laptops of andere apparaten die verbonden zijn met diezelfde modem? (misschien een mediacenter of een printer, of een telefoon). En hebben die dan ook allemaal een kabel naar het modem toe, of zijn die verbonden via het draadloos?

Vanaf je modem heb je dan de aansluiting naar het punt waar je lijn het huis of appartement binnenkomt.
Het modem, die is aangesloten met een kabel op je aansluitpunt. Ik neem aan met een kabel, een soort telefoonkabel. Zit er nog iets tussen? Bijvoorbeeld voor de vaste telefoonaansluiting? En kun je aangeven hoelang die afstand ongeveer is, vanaf je modem tot aan het aansluitpunt ?

Dan gaat de kabel het huis of appartement uit, de grond in. Daar kunnen wij weinig van zien.
Nu is het zo dat Tele2 maar een stukje van jouw verbinding nagaat. Zij kijken de verbinding omgekeerd na als jij dat doet.
Zij kijken of jouw verbinding tot aan je huis, goed binnenkomt, dat komt het waarschijnlijk wel, want je hebt namelijk al eerder verbinding gehad met internet. Daarna kijken ze naar het stukje vanaf de aansluiting tot aan je modem. Tele2 kan namelijk zien, of jouw modem een goede verbinding maakt.
Als dat zo is, dan vindt Tele2 dat hun taak eropzit, en dan vinden zij dat jij het daarna zelf op moet lossen. Vaak kunnen zij ook niet goed helpen daarbij, want iedereen heeft andere apparatuur, andere instellingen, andere apparaten aangesloten voor een internetverbinding.
Dat betekent dat wanneer er een probleem is in het laatste stukje, tussen het Tele2 modem en jouw pc in, dat zij vinden dat jij dat zelf moet oplossen.

Als het probleem ongeveer op hetzelfde tijdstip plaats vind, je zei rond 1600 uur, probeer dan na te gaan of er dan iets veranderd. Bijvoorbeeld is dat rond het tijdstip wanneer je partner, de kinderen, een huisgenoot, of iemand anders een ander apparaat aandoet (een spelcomputer, een laptop, of een ander apparaat). Ga ook na of er op je pc iets gebeurd, bijvoorbeeld een virusscanner die ingesteld staat om elke dag, of op andere momenten te gaan draaien om 1600 uur.

Als er nog andere dingen zijn, waarvan je denkt, dat is handig om te noemen, zet het neer, misschien kan ik helpen daar waar Tele2 het niet doet.

elenay
door elenay - Jan 4, 2011 om 15:47
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Melkimo,

Al vanaf 2009 werkt alles perfect en er is niks veranderd en niemand anders dan ik zit achter de computer. Ook niks is draadloos. Mijn telefoon zit er ook aan verbonden, dus internetplusbellen. Verbonden met 8 meter snoer vanaf de ingang muur. Altijd goed gedaan. Het niet online kunnen is om verschillende tijden, maar wel na 16.00 uur. Kan dus ook om 17.30 zijn of later.
Er zit niks aan mijn modem verbonden dan alleen mijn telefoonlijn en ik heb maar 1 gewone computer. Dus dat kan niet het euvel zijn.

Vanmorgen heel even last gehad dat ik niet kon bellen, maar dat loste zich vanzelf weer op.

Ik heb verder geen automatische tijdstippen ingevoerd om de computer te scannen. Dus dat is net als voorheen, toen ik de klachten niet had.
En ik heb ze ook niet iedere dag, dus dat zegt ook al iets dat het niet aan mijn apparatuur kan liggen.

Het is zometeen weer 16.00 uur en ik zal nu eens opletten, hoe het nu gaat, nu de draadloze optie is uitgeschakeld in mijn modem.

Hartelijke groetjes Elenay