TELE2 schrijft € 98,99 af voor ongevraagd dataverbruik
Afgelopen weekend schrokken wij van een rekening van TELE2. Op het abonnement van mijn 13 jarige dochter is een bedrag afgeschreven van €98,99. Wij hebben Tele2 gebeld en men gaf aan dat dit een instelling was in haar 'nieuwe 2e hands Iphone 4'. Ik heb later teruggebeld en gezegd dat dat raar is. Zij heeft een abonnement : SImonly Bel/Sms 100 - 2 jaar. Tevens kwam nog het bericht dat er nog een factuur klaarstaat van tot nog toe € 102,00 ongeveer.
Ik heb niet gevraagd om internet op de telefoon. Tele2 duwt mij dit door de strot en geeft eigenlijk aan dat dit mijn schuld is. Ik ben zaterdag ca 1 1/2 uur met Tele2 klantenservice in de weer geweest. Die konden en wilden niks. ( op een jongen na die wel de goede intentie had). Ik heb heb verzoek tot vergoeding ingediend en men geeft aan dat ze mij € 30,00 wil geven. Aansluitend daarop heb ik gebeld met een dame van de klantenservice die niks kon/wou. Later heb ik hoofdkantoor Tele2 gebeld en werd teruggebeld door 'een ervaren medewerker' . Na e.e.a uitgelegd te hebben begon hij een technisch en belerend verhaal over hoe een smartphone werkt Ik gaf hem aan dat ik niet geïnteresseerd ben in die beschrijving maar dat ik een BEL/SMS abonnement heb besteld, bewust geen internetabonnement en dan voor 'maar liefst 94.886 Mb zegge en schrijve € 78,50 moet betalen(ex BTW) voor iets wat ik helemaal niet wil/besteld heb.( en dan komt er nog een maand...).
Met deze man was niet te praten. Het was volgens hem mijn schuld dat er internet gebruikt werd.. Op mijn vraag of dit een normale manier van geld verdienen is voor een bedrijf als Tele2 kreeg ik een ontwijkend antwoord. Op het eind werd hij wel erg bot (logischerwijs was ik ook niet meer de meest rustige klant. Het was een gesprek met een man die totaal geen medewerking of gevoel had). Het was mijn eigen schuld en eigenlijk moest ik mijn handen dichtknijpen met € 30,00 vergoeding.
Het vreemde van de enórm hoge kosten die ik nu moet betalen voor 'maar liefst 94.886 Mb is dat ik dezelfde zaterdag 3 enveloppen in de bus krijg met een aanbieding: 1 Gb gratis voor alle gebruikers, omdat ze ons zo waarderen......
Wat kan ik hiermee doen?
Uiteraard ga ik dit aan de grote klok hangen en zsm alle abonnementen opzeggen bij Tele2. De totale desinteresse en apathische houding van Tele2 stoort mij enorm. Geen wil om dit fatsoenlijk op te lossen. "U heeft toch gebruik gemaakt van onze diensten?" is wat ik steeds hoor( zal zo wel in de boekje "Wat antwoord ik op welke vraag van een boze klant?" staan die men blijkbaar standaard krijgt bij indiensttreding bij TELE2).
Waar het mij om gaat: Ik vraag niet om een internet abonnement voor mijn dochter, dan had ik dat wel besteld.
Waar kan ik terecht? Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen? Kan ik dit voorleggen bij een arbitragecommissie of desnoods op TV?
Het is schandalig dat men mij iets door de strot duwt waar ik niet om gevraagd heb.
Ook als je geen internet abonnement hebt, kun je met een smartphone het internet op. Alleen zijn zonder abo de gebruikskosten veel duurder. Als je niet wil dat er internet gebruikt wordt, zul je dat moeten blokkeren op de phone.
Ik ben het met tele2 eens dat dit jou verantwoordelijkheid is.
Ik zie bij de tarieven toch duidelijk staan dat internet 1 euro per MB kost indien er geen databundel is aangeschaft. Asociaal duur inderdaad, maar zo verdienen ze hun geld.
"Waar kan ik terecht? Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen?"
Zoek maar eens op dit forum, het zal je verbazen hoeveel mensen deze ervaring hebben.
U kunt dan wel niet geinteresseerd zijn in het technische en belerende verhasl hoe een smartphone werkt van die medewerker, maar u zou dat juist wel moeten zijn.
Blijkbaar bent u niet op de hoogte van de ins en outs van een smartphone en geeft u die aan een kind, en die gaat gezellig internet op met de bijbehorende kosten.
Dus u toch maar eens verdiepen in de materie, anders blijven de rekeningen komen.
Er wordt u helemaal niets door de strot geduwd, uw dochter heeft het gebruikt. Dus of een klein tegoed met ern prepaid kasrtje voor haar aanschaffen, of een internetbundel.
Tijger1, prepaid is helemaal niet nodig. Zijn diverse providers o.a. telfort en simyo waar je in je account internet kunt uitschakelen.
Gauw een internetbundel aanschaffen als ze zoveel internet gebruikt. Scheelt een slok op een borrel...
Op het toestel ALLE data gebruikers uitschakelen. Anderzijds, heeft uw dochter niet (al of niet per ongeluk of bewust) het internet "gevraagd" en dan krijg je het ook, maar ze heeft er niets van gezegd en of laten merken bij u thuis. Is er een datagebruik app geïnstaleerd?
U kunt roeptoeteren zoveel als u wilt, maar dit is echt de fout van de gebruiker van de telefoon.
Waar kan ik terecht? Nergens, proberen een coulance regeling te vragen, maar dan zou ik maar niet gaan roeptoetern. Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen? Bosjes, Kan ik dit voorleggen bij een arbitragecommissie of desnoods op TV? Beiden heeft geen effect.
Het is schandalig dat men mij iets door de strot duwt waar ik niet om gevraagd heb. Nogmaals, de gebruiker of het toestel heeft het gevraagd.
Laat een deskundige die wel naar het belerende verhaal geluisterd heeft de tel uitschakelen op internet.
[quote=carola.83 schreef op maandag 30 nov 2015, 23:12]Tijger1, prepaid is helemaal niet nodig. Zijn diverse providers o.a. telfort en simyo waar je in je account internet kunt uitschakelen.
Dat weet ik, maar dan moet pa zich verdiepen in de technische details van die smartphone. En dat wil hij niet.:-))
Waar u terecht kunt? Bij uzelf. Als u een kind een smartphone geeft en een abonnement hoort u te weten hoe het werkt met internet en een smartphone en dient u zich daarin te verdiepen.
Om u een stukje op weg te helpen, lees eens klik hier.
U mag blij zijn dat de provider u tegemoet wil komen met 30 euro, want ik vind niet dat u dat verdient vanwege uw eigen fout.
Als uw wilt dat dochter gratis kan internetten zet dan alle internet uit en gebruik alleen wifi. U moet daarvoor dan wel weten hoe die iPhone werkt....
Het klopt wat ook de andere be-antwoorders van uw vraag zeggen. Er zit geen DATA in uw bundel, maar dat wil niet zeggen dat er geen data verbruikt kan worden. Bij iedere provider is dit het geval.
Kennelijk hebt U de uitleg bij het abonnement verkeerd begrepen. Zonder MB's wil alleen zeggen
dat er geen MB's in uw bundel inbegrepen zitten. dit betekend NIET dat dit is uitgeschakeld.
Wilt u echt geen data verbruiken, doe net als ik en schaf een GSM aan zonder internet mogelijkheid. Die kosten tegenwoordig maar rond de E 20.- Internet uitschakelen in de instellingen helpt vaak niet omdat onder het motto van "nieuwe instellingen voor uw telefoon" de provider dit weer aan zet.
Om te internetten adviseer ik dan ook een (kleine) tablet zonder simkaart of abonnement.
[quote=tijger1 schreef op maandag 30 nov 2015, 23:48][quote=carola.83 schreef op maandag 30 nov 2015, 23:12]Tijger1, prepaid is helemaal niet nodig. Zijn diverse providers o.a. telfort en simyo waar je in je account internet kunt uitschakelen.
Dat weet ik, maar dan moet pa zich verdiepen in de technische details van die smartphone. En dat wil hij niet.:-))
Nee, pa hoeft zich juist NIET te verdiepen in de werking van de smartphone, want je schakelt internet uit in je (web)account van de provider, dus niet op je toestel.
Data uitschakelen op de smartphone is met 1 klik ongedaan te maken, dat is niet het geval als je internet uitschakelt in je webaccount (tenzij je dochter de inloggegevens geeft natuurlijk).
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Niet geïndexeerde begrafenisverzekering
Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer
TrackR app voor android
Ik heb een TrackR tracker hier maar de bijhorende android app werkt niet meer. Is er iemand die hier een alternatieve app voor weet? Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer