om
door omaloe Apr 28, 2008 om 13:29
Computers & telefonie

Telefonie van Telfort

Sindds een half jaar heb ik internet en telefonie van Telfort. Internet gaat prima, maar telefoon mankeert nog al wat aan. Zo kan ik geregeld niet bellen of gebeld worden. De laatste tijd is het helemaal verschrikkelijk, ik zit nu al 4 dagen zonder telefoon. Je kunt dan een helpdesk bellen voor 0,30 cent/minuut. Zelfs als ik dat zou willen kan het niet, want ik kan dus niet bellen. Op m'n mailtjes krijg ik antwoorden als: dan moet u het modem resetten en opnieuw registreren. Dit heb ik nu al diverse malen gedaan maar helpen ho maar. Het laatste antwoord dat ik van ze kreeg is dat er momenteel problemen zijn. Dat heb ik gemerkt, ja. Hebben hier meer mensen last van?

377 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 28, 2008 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, ik heb er ook last van. Ik merk het voornamelijk 's avonds, overdag ben ik er vaak niet. Dus of het dan ook voorkomt weet ik niet. Wij hebben een abonnement van Speedlinq dat nu Telfort is geworden.
Ik weet niet waar het aan ligt. Modem resetten werkt bij mij i.i.g. ook niet.

ve
door verwijderd - Apr 28, 2008 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds maart 2008 heb ik een abonnement bij Telfort internet met vast bellen. In maart had ik vaker geen verbinding dan wel. Wanneer ik wel internetverbinding had was de kwaliteit van de telefoon zo slecht dat die onbruikbaar was. Ik heb eind maart een klachtenbrief geschreven over de uitvoering van de order en gezegd dat ik mij alle rechten voorbehoud. In april 4x verbinding uitgevallen. Je kunt dan dus ook niet bellen. Sinds 20 april 2008 is de kwaliteit van de tel. verbinding uitstekend. Ik betwijfel of mijn keuze voor Telfort wel een goeie is. Ik wil de maand mei nog even aanzien en dan definitief beslissen.

Als je eenmaal je modem hebt ingesteld is het beter daar niet meer aan te komen. Ik wacht steeds af totdat er weer aansluiting is.

Sterkte, Bel

ve
door verwijderd - Apr 28, 2008 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb, sinds 20 maart, internet en vast bellen van Telfort. Op de datums zoals beloofd, werd eerst internet en een week later de telefoon aangesloten. Ik heb geen seconde zonder telefoon  of internet gezeten.
Alles werkt prima, alleen af toe last van een echo in de telefoonverbinding, dan hoor ik mezelf met vertraging praten.
Vorige week plotsklaps geen telefoonverbinding, dat duurde ongeveer een kwartier. De volgende ochtend weer hetzelfde, maar wel langer, geen telefoon. Gelukkig heb ik wèl een mobieltje, dus we konden wel bellen.
Daarmee Telfort gebeld, inderdaad tegen een belachelijk hoog tarief van 30 ct/min. en daar werd gemeld dat er een storing was en dat er al het mogelijke, enz., enz. gedaan werd. Dat heeft men kennelijk gedaan, want in het begin van de middag was de storing opgeheven. Wat mij niet bevalt is het volgende:
Wanneer ik over internet een vraag stel, via een formulier op de site van Telfort, krijg ik pas 10 tot 13 dagen later antwoord.
Dat kan net zo goed met de postkoets, die is waarschijnlijk eerder.
Elizabethje

ve
door verwijderd - Apr 28, 2008 om 15:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Schrijf de dagen op dat u niet kunt bellen en dien schriftelijk/mail/aangetekend een schadevergoeding in. Ik zet mijn modem snachts altijd uit, dan reset hij vanzelf. Niet alleen Telfort heeft dit Orange ook. Dan ben je zogenaamd in gesprek, of je familie zegt dat ze hebben gebeld, terwijl je geen telefoon hebt gehad. Altijd schadevergoeding vragen, ook voor de overlast, dus stel zelf een bedrag voor.

Hartelijke groet, Elena

ve
door verwijderd - Apr 28, 2008 om 18:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja ik hoor hier en daar dat mensen er last van hebben, zelf heb ik gelukkig geen probleem. Als de helpdesk al na 10 tot 13 dagen reageert dan is dat een enorme vooruitgang, ik heb nooit antwoord gekregen op mijn vragen.

Zie ook Telfort Gebruikers

Wat staat er in de logs in je modem?

ve
door verwijderd - May 1, 2008 om 12:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nu al meer dan een week (sinds 22 april!!) geen vaste telefoonverbinding en ik lees dat ik niet de enige ben. Modem resetten heeft geen nut. Op de site van Telfort staat soms wel en soms niet de mededeling dat er een storing is.

Wat ik heel raar vind, is dat er nergens groot alarm geslagen wordt. Zou dit ook zo zijn als de vaste lijn van KPN niet meer werkt??? Hoe organiseren we een actie? Via Kassa??

Ik bel nu alles met m'n mobiel waar ook een Telfort abonnement op zit. Die kosten wil ik ook terug.

ve
door verwijderd - May 1, 2008 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft het eerder al wel gewerkt, dan is het een storing. Heeft het nog niet eerder gewerkt, dan moet de SIP registratie nog uitgevoerd worden en dat kan niet voordat het telefoonnummer geporteerd is. Dat is een gedeelde verantwoordelijkheid tussen klant, nieuwe en oude telefoon-provider.

ve
door verwijderd - May 2, 2008 om 21:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inmiddels zijn we weer een week verder en er is nog niets verbeterd. Ik kan nu wel weer gebeld worden maar zelf bellen lukt nog steeds niet. Het aantal mailtjes dat ik inmiddels naar Telfort gestuurd heb is niet meer te tellen. Antwoord krijg ik wel iedere keer, maar het komt er steeds op neer dat ik de helpdesk maar moet bellen. Ik heb ze gevraagd of ik soms naar een telefooncel moet om ze te bellen!!!

ve
door verwijderd - May 3, 2008 om 00:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ghehehe nee ze hebben denk ik toch liever dat je een Telfort prepay kaart gebruikt om ze te bellen. Dat tikt zo lekker aan namelijk ;)

ve
door verwijderd - May 3, 2008 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heel goed idee. Beweging misschien noemen "Niet trots op Telfort" ?

Heb je de enqute van Kassa al ingevuld en verstuurd?

Bel