ekiem
door ekiem Jul 3, 2018 om 19:51
Computers & telefonie

Telefoon nummer Australia

Goedenavond,

Ik ben een reis aan het voorbereiden naar West Australie en heb nu het adres van een bezoekers centrum in Perth. Hun telefoon nummer is  1800 812 808 en in hun brief staat dat ik dit nummer gratis kan bellen. Mijn vraag is : klopt dit ?  Ik zoek me suf maar kom niet verder , hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Ik wilde dit nummer bellen vanaf een vast nummer en heb een onbeperkt bellen abonement maar daar valt géén europa of internationaal bellen onder.

bedankt alvast, Ekiem

6701 20 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 3, 2018 om 20:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lijkt me sterk dat dat vanuit Nederland gratis zou kunnen. Maar waarom orobeert u het niet gewoon?

Normaal gesproken zult u toch eerst het landnummer van Australie moeten kiezen 0061.

tenormin
door tenormin Jul 4, 2018 om 00:41
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Lijkt u sterk, maar is het totaal niet, hoor. Lijkt me ook sterk dat @ekiem het landennummer niet zou weten.

ekiem
door ekiem - Jul 3, 2018 om 20:11
676 Antwoorden / 100 Vragen

Bedankt voor je snelle reactie.

In hun begeleidende brief ( samen met folder matriaal ) vermelden zij dat het nummer gratis is. Makkelijk en goedkoop voor mij omdat ik met veel vragen zit . Niets eenvoudiger dan direct vraag en antwoord te krijgen. Ik had al op de site van tele2 gekeken maar werd niets wijzer. Met een zoek opdracht op Google liep ik ook vast. Vandaar de hoop dat iemand hier mij uitsluitsel zou kunnen geven.

gewoon proberen is ook een optie maar daar wacht ik voor dit moment nog even mee.

Ekiem

ne
door neodutchio - Jul 3, 2018 om 20:12
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Waarschijnlijk kunt u dit nummer in Australie gratis bellen, maar niet vanuit Nederland.

sira
door sira - Jul 3, 2018 om 20:15
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Het zal vanuit Australië wel gratis zijn.

Zo ver ik weet is de goedkoopste mogelijkheid te bellen middels een 0900 nummer.
Zoals 0900-5600885 - wachten op verbinding - dan kiest u 0061-1800.812.808. Dit kost € 0,05 per minuut.

U kunt op internet zoeken naar "goedkoop bellen naar Australië"

akkerdistel
door akkerdistel Jul 12, 2018 om 09:57
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is extreem duur, kan ook gewoon gratis.

sira
door sira Jul 12, 2018 om 17:54
2336 Antwoorden / 24 Vragen

@ Akkerdistel

Je reactie is mij geheel onduidelijk en lijkt mij overbodig, temeer omdat er hieronder nog 4 forumleden zijn die ook een 0900 nummer aanbevelen. Dit is voor een ieder de meest eenvoudige manier.
De doorsnee Nederlander heeft niets aan die lijst in je link. Ga er maar even voor zitten om uit te zoeken via wie je moet bellen.

diumenge
door diumenge - Jul 3, 2018 om 20:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het laatste stukje zal gratis zijn, d.w.z. vanaf de grens van Australië. Tot aan de grens zal je moeten betalen.

ekiem
door ekiem - Jul 3, 2018 om 20:39
676 Antwoorden / 100 Vragen

Bedankt allemaal,

Het " kwartje gaat langzaam vallen ". Ik denk nu ook, dat het inderdaad zo is ,zoals jullie het zo stellen. Was wel mooi geweest als ik gratis had kunnen bellen. Ik ben nu veel tijd kwijt met zoeken, bellen, mailen. Ik ga nu kijken of ik met hen kan skypen en anders appen,

Groetjes Ekiem

tenormin
door tenormin - Jul 3, 2018 om 20:48
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Als je vanuit Nederland, nu dus, gratis wilt bellen is een app uiteraard het meest voor de hand liggend, als ze ook "op de list staan natuurlijk". Maar je schrijft: vaste telefoon: ook nog steeds vanuit Nederland voor meer informatie? Ook gratis, als je dat hebt, is via Facebook Messenger, als de andere partij uiteraard ook op Facebook is. Als dit alles niet voor je van toepassing is bel dan: Hallo buitenland. 0900-0580. Dan krijg je instructie, de prijs, het nummer in toetsen en sluiten met hekje. Voor Amerika is het 0.04 cent per minuut plus de gebruikelijke kosten. Hoop dat één van de gegeven opties iets voor je is Ekiem.

Gr
door Grunn1 - Jul 3, 2018 om 23:16
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het is inderdaad een gratis nummer echter alleen in Australië. Hier in Nederland zijn ook veel gratis informatie nummers en ook daarvoor moet je in Nederland zijn.
Zoals al meer aangegeven zoek even via Google en je kan met een 0900 veilig al voor een paar cent per minuut bellen.
Heb het zelf gedaan naar Amerika voor 4 cent p/m maar het kan nog goedkoper.

tenormin
door tenormin Jul 4, 2018 om 00:32
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ja @epcot, het kan nog goedkoper, via Google voice: over de hele wereld: 1 cent per minuut. Maar toch, "ons ben zunig" is Messenger nog goedkoper, kost dus niets. Aangezien ik toch wel minimaal 4 keer met USA aan de lijn hang. En, dat is persoonlijk uiteraard: Skype is voor mij en vrienden niet DE manier: de een stapt net zijn nest uit en de ander is al in de avond, dus niet gesoigneerd. ;-))

Gr
door Grunn1 Jul 4, 2018 om 12:17
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@tenormin, dat is ook altijd het fijne van het bellen met de usa. Wil je ze daar tijdens “kantoor uren “ bellen is het hier al snel laat in de avond en als zij jou willen bellen lig je meestal te slapen

aurora1
door aurora1 - Jul 4, 2018 om 00:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien vindt u op Australië forums wel de antwoorden die u zoekt of kunt u daar vragen stellen.
Ook douane informatie e.d.
U kunt ook vragen aan de Nederlandse ambassade stellen of dat u op de website ervan vindt wat u zoekt.
Wat betreft invoeren e.d. is het programma Bordersecurity op Veronica zondag begin avond eigenlijk wel informatief.
U zult gezien hebben dat er meerdere bezoekerscentra in Perth zijn.

pino123
door pino123 - Jul 4, 2018 om 07:50
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien heeft het bezoekscentrum ook email? Zodat je eventueel eerst je vragen kan stellen per email, hebje daarna nog vragen kan je altijd even bellen.

edrick3
door edrick3 - Jul 4, 2018 om 10:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Names found on this number
  • Western Australian Tourist Centre
Address
Forrest Pl, PERTH WA 6000
Phone Type
Freephone Service

Oftewel: dit nummer is gratis in Australië, maar vanuit Nederland bellen niet.
Gebruik daarom een goedkoop alternatief:
http://www.televergelijk.nl/goedkoop-bellen-met-0900-naar-australi%C3%AB-vast

JL
door JLamot - Jul 4, 2018 om 11:51
1 Antwoorden / Vragen

Wat ik deed met conferenca calls naar de USA, die uren duurden, is een Skype abonnement naar vaste nummers. Je moet dan iets storten als een deposit. Maar Skype verbind je pas met het vaste nummer in het land zelf. Daardoor kon 0800 nummers bellen in de uSA en uren spreken, maar geen kosten. €5,00 storten bij Skype en ik was aan het werk. Dat bedrag kon ik elke keer gebruiken, maar verminderde niet want het gesprek was gratis.

ha
door harrybre - Jul 4, 2018 om 11:51
240 Antwoorden / Vragen

Gewoon met Skype bellen. Kost € 0,02 / min. In de Kenniseconomie nog niet zo bekend, doch in Azie al een 20-tal jaren in gebruik. Programma installeeren, en beltegoed kopen, en daarna kan je de hele wereld over bellen voor een habbekrats.
( hoe zei Heinrich Heine dat ook alweer zo rond 1800: "als de wereld vergaat, ga in naar Holland toe, want daar gebeurt alles 20 jaar later ")

jo
door jorisw Jul 9, 2018 om 14:22
4340 Antwoorden / 1 Vragen

In de kenniseconomie nog niet zo bekend???? Op welke planeet woon jij? Nederlandse bedrijven gebruiken als jaren Skype/Lync voor wereldwijde communicatie.

aurora1
door aurora1 - Jul 4, 2018 om 12:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Met o.a. de app. Viber en met Whatsapp kunt u gratis bellen ook naar andere werelddelen. Werkt erg goed is mijn ervaring.

jo
door jorisw Jul 9, 2018 om 14:21
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Alleen als die ander ook Viber of Whatsapp heeft.

aurora1
door aurora1 Jul 9, 2018 om 15:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U heeft zeker ook het wiel en het garen uitgevonden?

mo
door mof - Jul 4, 2018 om 12:49
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Geen idee, maar ik verwacht van niet, tenzij de australische telefoondienst afspraken heeft met uw telefoonprovider

ekiem
door ekiem - Jul 4, 2018 om 13:04
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedemiddag,

Bedankt alvast voor jullie adviezen. Heb nu ( denk ik ) de persoon achterhaald van die brief en haar ( geprobeerd ) te benaderen via facebook / messenger.
Zit natuurlijk met het tijdsverschil maar als het is , als het lukt wel een makkelijke manier om iets verder te komen.

Ekiem

tenormin
door tenormin Jul 4, 2018 om 14:12
16829 Antwoorden / 108 Vragen

In mijn bijdrage van gisteren @ekiem, heb ik het fout geschreven, geen 0.04 maar 4 cent per minuut. Was te laat om te corrigeren. Inderdaad is Messenger, zoals ik aangaf, een goede optie. Maar met tijdsverschil hoef je dan in zoverre geen rekening mee te houden, over het algemeen, ligt eraan waar je naar toe gaat, is het ongeveer 7 tot 9 uur later? (ben ik even vergeten), tenzij je onmiddellijk antwoord wilt hebben. In ieder geval succes met je planning.

Jeannetims
door Jeannetims - Jul 4, 2018 om 13:59
51 Antwoorden / 3 Vragen

Gratis telefoonnummers hier (0800) kun je alleen in Nederland kiezen. Banken hebben b.v. een alternatief lokaal telefoonnummer, juist voor mensen die vanuit het buitenland bellen. Ik denk dus dat je dit nummer helemaal niet kunt bellen vanuit het buitenland.

John1313
door John1313 - Jul 4, 2018 om 20:42
34 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk eens hier: https://www.browsercalls.com/

DestinationEUR / minInc. Vat
Australia (Landline) € 0.0017 € 0.0021
Australia (Mobile) € 0.0189 € 0.0229

U kunt een app op de smartphone of Windows 10 installeren (MobileVoIP) maar ook via de webbrowser direct bellen.
Alle internationale tarieven vindt u hier: https://www.browsercalls.com/calling_rates/all

Het kan zijn dat u dat 'gratis nummer' niet kunt bellen maar dan gebruikt u het alternatief dat lokaal niet gratis is maar wel internationaal gebeld kan worden.

Western Australian Visitor Centre, Albert Facey House, 55 William St 1800 812 808 or +61 (0)8 94831111

.

akkerdistel
door akkerdistel Jul 12, 2018 om 10:02
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Zeer goed antwoord, eindelijk iemand die het wel snapt. Alleen voor de echte krent (steekt de vinger op) kan het ook gratis per minuut. MobileVoIP + goede WiFi = prima bellen en verdere kennis heb je niet nodig, enkel inloggen en het werkt direct.

ho
door honza23 - Jul 9, 2018 om 13:53
261 Antwoorden / 3 Vragen

Bij Ziggo kost het bellen naar buitenlandse servicenummers € 1 per minuut.

U kunt ook een mail sturen met de vraag of ze een vast nummer hebben.

Dan zoekt u op televergelijk . nl een 0900-nr en betaalt u 2 of 3 cent per minuut....