jo
door jokejozef May 30, 2010 om 13:00
Computers & telefonie

Telfort

mag telfort je verplichten elk half jaar op te waarderen,anders word je geblokkeerd.

6613 24 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 30, 2010 om 13:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kort antwoord: ja. Veel providers hanteren dezelfde regel. Maar er zal nog wel een provider zijn te vinden waarbij ieder half jaar opwaarderen niet hoeft. Moet je mobiel wel simlock vrij zijn als je er een simkaart v.e. andere provider in doet.

ve
door verwijderd - May 30, 2010 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kleine aanvulling op Birdies: zie www.bellen.com.

ve
door verwijderd - May 30, 2010 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo jokejozef,

Vandaar dat ik bij T-mobile zit.
Géén verplichtingen of verlies van je tegoed.
Bevalt me prima.

ve
door verwijderd - May 30, 2010 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op zondag 30 mei 2010, 13:27: Hallo jokejozef,

Vandaar dat ik bij T-mobile zit.
Géén verplichtingen of verlies van je tegoed.
Bevalt me prima.

Klopt niet, lees onderstaande:

De tarieven zijn inclusief btw.
De prijs per minuut geldt voor bellen naar vaste en mobiele nummers in Nederland.
Je prepaidbeltegoed is onbeperkt houdbaar, behalve als je zes maanden achter elkaar niet belt, je tegoed niet opwaardeert, niet mobiel internet of geen sms’jes verstuurt.
Je kunt altijd wisselen van prepaidtarief.
Voor gedetailleerde informatie over de tarieven en de voorwaarden kun je de prepaidprijslijst bekijken.

ve
door verwijderd - May 30, 2010 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

@birdies,

Je hebt helemaal gelijk: dat staat nu inderdaad bij 'Dit moet je weten over prepaid'.

Dus: minstens 1x per half jaar een telefoontje plegen en je tegoed blijft staan.

Ik lees het zo dat je aan één van de 4 voorwaarden moet voldoen.

ve
door verwijderd - May 30, 2010 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

.........Ik lees het zo dat je aan één van de 4 voorwaarden moet voldoen........ Je leest het goed, alhoewel het niet echt duidelijk stond aangegeven. Even verder klikkend, staat het duidelijker:
De PrePaid-aansluiting vervalt als je gedurende 6 maanden geen gebruik maakt van je sim-kaart.

ve
door verwijderd - May 31, 2010 om 01:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Joke,

Zolang hier in Nederland niemand tegen ter strijde trekt, mag dit.
Wat kun je er tegen doen:
Klagen dat het een onrechtmatige daad is. Diefstal!
Eenvoudig naar de rechter stappen en vragen om een verbod het beltegoed vervallen te verklaren. Je zou ook de rechter kunnen vragen providers te verbieden beltegoed te bevriezen, dus de prepaid telefoon voor uitbellen te blokkeren zolang er nog beltegoed is.
Niemand heeft hier de moed gehad om dit voor een rechter te brengen. Ook consumentenorganisaties als Vara Kassa niet.
Terwijl in Duitsland dit in 2006 al wel is gedaan door 2 consumenten organisaties (Verbraucher Zentralen) en 2 rechters (München en Düsseldorf) gaven onafhankelijk van elkaar de consumenten gelijk en na hoger beroep door de provider werd ook door de hogere rechter de provider andermaal in het ongelijk gesteld. Prepaid tegoed mag daar niet vervallen!

Maar in Nederland slaapt men liever door....Terwijl het Nederlandse recht zeer veel overeenkomsten heeft met het Duitse recht.
Wanneer jij je recht wilt halen, kan ik je meer info over deze zaken geven.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - May 31, 2010 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja erg leuk T-mobile maar ik ben er juist weggegaan omdat ze zoveel "zwarte gaten"hebben .
Zoals geen bereik Burgh Haamstede, of Kloosterzande of Wolfhaartsdijk en dan kan je dus niet gebeld worden en ook niet naar andere bellen.
Nee dan kan je beter een prepaid van Simyo nemen.

ve
door verwijderd - May 31, 2010 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja ik had vergeten te bellen, wegens gezondheidsproblemen in ziekenhuis
en later WW was ik mijn T-mobile prepaid mpbieltje.eigenlijk een beetje vergeten, die gebruikte ik op het werk als back-up, batterijleven is wat langer dan die nieuwe apparaten die van alles kunnen, maar dus niet een half jaar gebruikt die prepaid
(Was trouwens een jaar toen ik het afsloot geloof ik, dat wist ik dus nog, maar ja tussentijds verandert zeker)
Dus hij was afgesloten toen ik hem wel wilde gebruiken, een maand te laat dus.Maar ik heb ook een abonnement bij ze(andere telefoon) en ik zat in het spaarpunten systeem(voor de prepaid)
etc.. Maar denk je dat T-mobile je even een waarschuwinkje geeft, meneer uw prepaid heeft u al 6 maanden niet gebruikt, als u binnen x niets laat horen sluiten we hem af. Of een e-mailtje?
Welnee, gewoon afsluiten en 40 euro in de zak stoppen, want tegoed dat er nog op staat is van hen.
Veertig euro in de zak en weer een telefoonnummer vrij, Kassa!!!

Dus ik ga op zoek naar een goedkope simonly voor mijn prepaid, daarnaast kies ik wel een dure nieuwe telefoon bij T-mobile, maar ik bel denk ik buiten mijn bundel wel via dat backup telefoontje. Scheelt veel kosten, zo verdien ik die veertig euro wel weer terug ;o)

ve
door verwijderd - May 31, 2010 om 13:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

dag Jokejozef,

ik heb een prepaid bij KPN ,naar volle tevredenheid.
Ook daar geld,één maal per half jaar bellen,en je behoud je beltegoed.
gr.bobbyx

ve
door verwijderd - May 31, 2010 om 15:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

hrdwerrorman schreef op maandag 31 mei 2010, 01:51: Zolang hier in Nederland niemand tegen ter strijde trekt, mag dit.
Wat kun je er tegen doen:
Klagen dat het een onrechtmatige daad is. Diefstal!"

Lijkt me van de andere kant benaderd een typisch voorbeeld van Hollandse krenterigheid. Wel een prepaid kopen tegen een matsprijsje (driekwart van het simpele toestel krijg je feitelijk gratis) En dan gaan roepen dat het diefstal is? Als je je mobiel toch nooit gebruikt, waarom moet je hem dan wél goedkoop scoren om later te gaan klagen dat 10 euri per halfjaar te veel geld is voor een 'levensreddend' apparaatje in je broekzak?

P.S. Wat ik dus wél diefstal vind is dat je 30 ct/min moet betalen waar je bij een abo voor 3 ct/min kunt bellen. Dáár zou de regering wat aan moeen doen. Zelfs in Letland is 4 ct/min standaard.

ve
door verwijderd - May 31, 2010 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Simyo

Wij bellen al jaren via Simyo.

Niks geen gedoe met elk half jaar opwarderen.
Niks geen gedoe dat je beltegoed vervalt.

Ideaal en je kunt op alle manieren opwaarderen die er mogelijk zijn. Je telefoon moet natuurlijk wel simlockvrij zijn.

ve
door verwijderd - May 31, 2010 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

@dubbelzout,
Die bedoelde prepaidtarieven gelden ook als je zelf een mobieltje koopt. Het is inderdaad diefstal, want als je zelden belt, loop je de kans dat je steeds je beltegoed kwijtraakt. Het zou redelijk zijn als je beltegoed je eigendom blijft. Ik bel persoonlijk altijd via Simyo voor 10 ct/min + een starttarief van 10 ct. Simyo waarschuwt altijd via een e-mail als je belperiode dreigt te vervallen. Het is handig om automatisch op te waarderen als je beltegoed beneden een bepaald niveau komt. Youfone is nog goedkoper (7 ct/min) maar rekent elke maand 2,50 administratiekosten als je voor minder dan 10 euro belt. Dan toch maar Simyo voor 10 ct/min ZONDER extra administratiekosten.

ve
door verwijderd - May 31, 2010 om 15:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

bobbyx schreef op maandag 31 mei 2010, 13:54: dag Jokejozef,

ik heb een prepaid bij KPN ,naar volle tevredenheid.
Ook daar geld,één maal per half jaar bellen,en je behoud je beltegoed.
gr.bobbyx

Is dat nu echt zo'n slimme keus om dat van de daken te roepen?
Ji betaald, afhankelijk van wélke KPN-prepaid, minimaal 30 cent per minuut.
Bij Simyo, dochter van KPN en gebruik makend van hetzelfde netwerk betaal je 10 cent per minuut.

Tariefvergelijking prepaid

Vwb het punt van topic-starter, ik heb jaren geleden ooit eens telfort-prepaid gehad toen het nog werkelijk onbeperkt houdbaar was, tot plotseling de voorwaarden werden gewijzigd en ik ook mijn tegoed kwijt was.

dubbelzout schreef op maandag 31 mei 2010, 15:00:
Lijkt me van de andere kant benaderd een typisch voorbeeld van Hollandse krenterigheid. Wel een prepaid kopen tegen een matsprijsje (driekwart van het simpele toestel krijg je feitelijk gratis) En dan gaan roepen dat het diefstal is? Als je je mobiel toch nooit gebruikt, waarom moet je hem dan wél goedkoop scoren om later te gaan klagen dat 10 euri per halfjaar te veel geld is voor een 'levensreddend' apparaatje in je broekzak?

Dit is een aanname die nergens op slaat natuurlijk.
Er zijn genoeg mensen die een simlock vrij toestel kopen/hebben gekocht, speciaal om het prepaid bellen, waaronder ikzelf en mijn vrouw, maar zo zullen er genoeg anderen zijn denk ik.

ve
door verwijderd - May 31, 2010 om 18:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is geen antwoord op je vraag maar wel een goede extra optie.
Je kunt bij Telfort een abo afsluiten voor € 2.95 per maand met 50 gratis belminuten (sim only). Je kan ze maar twee maanden meenemen maar als je de telefoon toch niet vaak gebruikt heb je voor weinig geld altijd genoeg minuten en hoef je nooit op te waarderen e.d.
Wij hebben dit al twee jaar en pas weer verlengd voor twee jaar!!

Groet Marianne

ve
door verwijderd - May 31, 2010 om 18:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3

Ik lees nogal vaak dat Nederland één zwart gat is bij t-mobile. Hoe valt dat te rijmen met jouw positieve ervaringen?

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 31, 2010 om 18:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

ankhor schreef op maandag 31 mei 2010, 13:41: Ja ik had vergeten te bellen, Dus hij was afgesloten toen ik hem wel wilde gebruiken, een maand te laat dus.

Bedoel je dat je inde zevende maand weer wilde bellen, of dat je een maand te laat was om je tegoed te herstellen door een nieuwe opwaardering?

Je krijgt na die zes maanden on-gebruik, n.l.nog tot een maand erna de gelegenheid je beltoegoed terug te krijgen door een nieuwe opwaardering.

ve
door verwijderd - May 31, 2010 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb hele goede ervaringen met T-mobile. Ik heb altijd bereik. Ook in het buitenland niks aan het handje. En beltegoed zowat in het oneindige want inmiddels heb ik zo veel gespaard dat ik het denk ik nooit meer op krijg!

ve
door verwijderd - May 31, 2010 om 20:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

jokejozef schreef op zondag 30 mei 2010, 13:00: mag telfort je verplichten elk half jaar op te waarderen,anders word je geblokkeerd.

Ja dat mag gewoon. Het zijn de voorwaarden waaraan je je als klant vrijwillig verbindt. Wil je dat niet, kies dan een andere provider of een andere abonnementsvorm.

Als weinig-beller heb ik ook jaren Telfort prepaid gehad. Op goed moment moest je inderdaad steeds opwaarderen en stapelde het tegoed zich alleen maar op.

Met Simyo heb ik ook goede ervaringen het afgelopen jaar. Een eerlijk tarief met een uitstekend bereik. Alleen in het buitenland waren ze wat duurder, maar daar is toevallig vandaag net een wijziging in gecommuniceerd (vandaar dat hun site nu plat ligt door overbelasting denk ik). Overigens ga ik vanwege gewijzigd belgedrag een tijdje naar een abonnement, maar met gelijkgebleven belgedrag zou ik zeker bij Simyo blijven.

ve
door verwijderd - May 31, 2010 om 20:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op maandag 31 mei 2010, 18:21: Ik lees nogal vaak dat Nederland één zwart gat is bij t-mobile. Hoe valt dat te rijmen met jouw positieve ervaringen?

Dat het T-Mobile netwerk een relatief zwak signaal heeft is bekend, maar met name buiten op straat is de dekking geen enkel probleem. De term "een groot zwart gat" is schromelijk overdreven, als je zelf klant zou zijn (geweest) had je misschien recht van spreken. Overigens is de correcte aanduiding voor een dergelijk verschijnsel een "witte vlek".

ve
door verwijderd - May 31, 2010 om 21:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

BlaBlaBla.....Al die providers of telecombedrijven zijn de grootste witte boordencriminelen die steeds meer macht (maffia-praktijken) zich toe-
eigenen...Want men stort al geld voor op te waarderen en wie heeft hierdoor de onrechtmatige winst....Ze kunnen steeds hun voorwaarden veranderen en als consument staan we altijd machteloos voor....
We kunnen nog steeds geen vuist maken tegen die wanpraktijken van al die bedrijven ook banken....
Als de VVD na de verkiezingen aan de macht komen met 't CDA kan het nog erger worden dat al die almachtige bedrijven nog meer kunnen graaien....Wie zal het zeggen....Democratie is alleen voor de rijken....

ve
door verwijderd - May 31, 2010 om 21:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hee Calimero, neem je pilletje volgende keer op tijd.

ve
door verwijderd - May 31, 2010 om 22:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ pleb,

"Democratie is alleen voor de rijken."

Daar kun je gelijk in hebben, wanneer Janmetdepet, Janboezeroen, Joemetdejatjes enz. allemaal niet gaan stemmen, of wel gaan stemmen, maar op een populistische partij die zichzelf in een positie manouvreert dat die zeker niet gaat meeregeren.

H.

ve
door verwijderd - Jun 1, 2010 om 21:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Dubbelzout: je schrijft: "P.S. Wat ik dus wél diefstal vind is dat je 30 ct/min moet betalen waar je bij een abo voor 3 ct/min kunt bellen. Dáár zou de regering wat aan moeten doen."

Kun je me één steekhoudend argument geven waarom de regering daar iets aan zou moeten doen?

We leven immers in een vrij land waar je zelf kan en mag kiezen met welk belbedrijf jij wilt bellen. Jij kiest er eentje die de tarieven hanteert die jij opgeeft. Bevalt je dat niet, nou kies dan gerust een belbedrijf met andere tarieven....