be
door beppie70 Sep 9, 2004 om 15:22
Computers & telefonie

Terecht gefactureerd of niet?

Hallo,


Ik heb een kabel internet abonnement bij UPC/Chello. Ooit ben ik gestard bij Sonera, met als starterskorting geen installatiekosten en geen modemkosten. UPC heeft later het bedrijf Sonera overgenomen en ging mij ong. 1,5 jaar daarna nog eens borg voor het modem factureren. (Dit modem heb ik destijds al van Sonera ontvangen dus).


Kunnen zij mij nu verplichten om deze borg te betalen??\


Inmiddels hebben zij namelijk mijn internetverbinding afgesloten omdat ik eerst moet betalen en ik weiger dit. Ik wil nu graag weten of ik ook echt in mijn recht sta door dit te weigeren.

644 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

user123
door user123 - Sep 11, 2004 om 00:35
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

Als in de oorspronkelijke overeenkomst is afgesproken dat dit kan, is dit dus gewoon mogelijk. Na de overname worden de lopende overeenkomsten ook overgenomen. Er kan echter niet zomaar een wijziging in deze overeenkomst worden doorgevoerd.

liest
door liest - Sep 11, 2004 om 15:07
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Volgens mij hebben ze dit onderwerp een keer behandeld bij Radar. Misschien is er iets over terug te vinden op hun site...

mi
door miraltje - Sep 12, 2004 om 16:49
462 Antwoorden / 0 Vragen
0

nog eeven ter aanvulling.


doe alle correspontie aangetekend en schriftelijk en bewaar copien van je verstuurde brieven.


email wil nog wel eens niet aankomen of spontaan verdwijnen.


op deze manier sta je ook sterker bij een eventueele rechtzaak.


succes met je stijd tegen upc

be
door beppie70 - Sep 12, 2004 om 23:15
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Allemaal bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik al aardig op de goeie weg ben omdat ik aangetekend mijn abonnement heb opgezegd, en daarna nog eens het hele verhaal (er zijn nog meer dingen gebeurd) in een aangetekende brief verstuurd heb.


Ik hoop van harte dat het bij mij niet zo'n gebed zonder end wordt als bij anderen.....

ha
door hagen72 - Sep 12, 2004 om 23:16
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

rtd 12-09-2004,


 


 UPC neemt een bedrijf over en naar mijn idee OOK de voorwaarden van dat bedrijf (sonera).Als ze dan hun eigenvoorwaarden willen opleggen, lijkt het mij getuigen van goed fatsoen,echter niet bij UPC,dat je op de hoogte wordt gesteld van de veranderingen en de gelegenheid moet krijgen om met de nieuwe omstandigheden accoord tegaan.


Als je al een borg heb betaald bij sonera dan kan UPC mijnsinsziensNIET , 1 1/2 jr later dit nogeens aan je opleggen.


In het strafrecht geld NE BIS NO IDEM, geen 2keer voor het zelfde


dat zou ook hier kunnen/moeten gelden


Want ze nemen niet alleen het bedrijf over maar ook alle bijbehorende administratie, en daaruit zou toch moeten blijken hoe het zit.


 


 Maar UPC kennende uit eigen ervaring met een claime opleggen na 5mnd na beeindiging van de overeenkomst en daar uit voortvloeiende gezeik met incasso buro's en niet beantwoorde brieven van mij aan hun, kan ik je een raad geven.:


 Schrijf een brief aan UPC dat je het er niet meeeens bent, en mochten ze een incasso buro inschakelen fax of stuur de brieven die relevant zijn op deze kwestie naar dat incasso buro en zeg dat je weigert om te betalen en eis eventueel dat de zaak voor de rechter wordt gebracht binnen een week of 2 wkn. Voldoen ze daar niet aan dan zeg je dat je ervanuit gaat dat de zaak word terug gegeven  aan UPC wegens het niet inbaar zijn van die claime


Ik ben geen jurist maar verdiep me erwel in om teweten wat ik moet doen of laten


 Ik hoop dat je hier iets aan heb, zo heb ik het gedaan en tot nu toe niets meer gehoord.


 


 Met vr Gr en succes, Erik

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

sn
snokiedeath - Sep 10, 2024 om 18:12
Auto & vervoer

Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld

Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept.  Om ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

Br
Brko - Sep 21, 2024 om 21:58
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?). 
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee ... Lees meer