be
door beppie70 Sep 9, 2004 om 15:22
Computers & telefonie

Terecht gefactureerd of niet?

Hallo,

Ik heb een kabel internet abonnement bij UPC/Chello. Ooit ben ik gestard bij Sonera, met als starterskorting geen installatiekosten en geen modemkosten. UPC heeft later het bedrijf Sonera overgenomen en ging mij ong. 1,5 jaar daarna nog eens borg voor het modem factureren. (Dit modem heb ik destijds al van Sonera ontvangen dus).

Kunnen zij mij nu verplichten om deze borg te betalen??\

Inmiddels hebben zij namelijk mijn internetverbinding afgesloten omdat ik eerst moet betalen en ik weiger dit. Ik wil nu graag weten of ik ook echt in mijn recht sta door dit te weigeren.

644 5 Rapporteer

user123
door user123 - Sep 11, 2004 om 00:35
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Als in de oorspronkelijke overeenkomst is afgesproken dat dit kan, is dit dus gewoon mogelijk. Na de overname worden de lopende overeenkomsten ook overgenomen. Er kan echter niet zomaar een wijziging in deze overeenkomst worden doorgevoerd.

liest
door liest - Sep 11, 2004 om 15:07
2 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij hebben ze dit onderwerp een keer behandeld bij Radar. Misschien is er iets over terug te vinden op hun site...

mi
door miraltje - Sep 12, 2004 om 16:49
462 Antwoorden / 0 Vragen

nog eeven ter aanvulling.

doe alle correspontie aangetekend en schriftelijk en bewaar copien van je verstuurde brieven.

email wil nog wel eens niet aankomen of spontaan verdwijnen.

op deze manier sta je ook sterker bij een eventueele rechtzaak.

succes met je stijd tegen upc

be
door beppie70 - Sep 12, 2004 om 23:15
1 Antwoorden / 1 Vragen

Allemaal bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik al aardig op de goeie weg ben omdat ik aangetekend mijn abonnement heb opgezegd, en daarna nog eens het hele verhaal (er zijn nog meer dingen gebeurd) in een aangetekende brief verstuurd heb.

Ik hoop van harte dat het bij mij niet zo'n gebed zonder end wordt als bij anderen.....

ha
door hagen72 - Sep 12, 2004 om 23:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

rtd 12-09-2004,

 UPC neemt een bedrijf over en naar mijn idee OOK de voorwaarden van dat bedrijf (sonera).Als ze dan hun eigenvoorwaarden willen opleggen, lijkt het mij getuigen van goed fatsoen,echter niet bij UPC,dat je op de hoogte wordt gesteld van de veranderingen en de gelegenheid moet krijgen om met de nieuwe omstandigheden accoord tegaan.

Als je al een borg heb betaald bij sonera dan kan UPC mijnsinsziensNIET , 1 1/2 jr later dit nogeens aan je opleggen.

In het strafrecht geld NE BIS NO IDEM, geen 2keer voor het zelfde

dat zou ook hier kunnen/moeten gelden

Want ze nemen niet alleen het bedrijf over maar ook alle bijbehorende administratie, en daaruit zou toch moeten blijken hoe het zit.

 Maar UPC kennende uit eigen ervaring met een claime opleggen na 5mnd na beeindiging van de overeenkomst en daar uit voortvloeiende gezeik met incasso buro's en niet beantwoorde brieven van mij aan hun, kan ik je een raad geven.:

 Schrijf een brief aan UPC dat je het er niet meeeens bent, en mochten ze een incasso buro inschakelen fax of stuur de brieven die relevant zijn op deze kwestie naar dat incasso buro en zeg dat je weigert om te betalen en eis eventueel dat de zaak voor de rechter wordt gebracht binnen een week of 2 wkn. Voldoen ze daar niet aan dan zeg je dat je ervanuit gaat dat de zaak word terug gegeven  aan UPC wegens het niet inbaar zijn van die claime

Ik ben geen jurist maar verdiep me erwel in om teweten wat ik moet doen of laten

 Ik hoop dat je hier iets aan heb, zo heb ik het gedaan en tot nu toe niets meer gehoord.

 Met vr Gr en succes, Erik