ka
door kayka Jun 6, 2011 om 15:35
Computers & telefonie

Testpagina

Na het vervangen van de cartridge (HP) blijft de printer HP c3100 steeds testpagina`s afdrukken voor hij een ander document afdrukt. Wie weet een oplossing?

16284 14 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jun 6, 2011 om 15:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo kayka,

Gevonden op het net:

1. Turn off the printer and wait 10 seconds. Turn it on again

2. Let the printer print the test page.

3. After the test page is printed, disconnect the USB cable connecting the printer to your computer. DO NOT turn off the printer while disconnecting the USB cable.

4. Place the test page on the scanner glass and press the SCAN button on the printer. The ON light will flash as the page is being scanned.

5. Remove the test page when the ON light is steady.

6. Finally, turn off the printer and wait another 10 seconds. Then turn it on again. No more printing test pages! Yay!

Suc6

(You may now reconnect the printer to your computer via the USB cable.)

edrick3
door edrick3 - Jun 10, 2011 om 10:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@kayka,

Heeft dit geholpen???

vr1944
door vr1944 - Jun 10, 2011 om 11:14
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Pak de gebruiksaanwijzing van de printer er even bij tenzij u de engels talige oplossing van edrick3 begrijpt .Het is de bedoeling dat u de printer moet uitlijnen met de testpagina.

jo
door jobra22 - Jun 10, 2011 om 12:26
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb precies hetzelfde gehad bij hp moet je als het een alles in een printer is ook de testpagina scannen precies zoals het staat beschreven raar maar waar als je de hele procedure niet afwerkt (dus scannen) blijf je testpagina,s krijgen.

rs
door rs5015 - Jun 10, 2011 om 13:21
2 Antwoorden / 0 Vragen

heb ook precies hetzelfde gehad, ook nog contact gehad met "helpdesk"van HP. Zij gaven aan dat er geen garantie meer op het apparaat zat en dus dat zij er niets meer aan deden terwijl ik alleen om (link naar) een up date vd driver had gevraagd!! Ook in de diverse computerwinkels nog gevraagd om advies, die gaven allemaal aan dat HP bekend stond om zijn klant-on-vriendelijkheid....
Toen de nwe cartridge ook leeg waren, een nwe printer gekocht; niet van HP!! Ben benieuwd of de 1e reactie geholpen heeft, anders....

mo
door moetdat - Jun 10, 2011 om 14:16
105 Antwoorden / 19 Vragen

Is het een drie in een printer, zie dan antwoord van, jobra22.

1paul
door 1paul - Jun 10, 2011 om 16:39
3221 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hetzelfde als u mijn oplossing is niet blijvend maar wel simpel ik druk gewoon op het moment dat de printer de pagina pakt op annuleren, dan print ie de pagina niet maar haalt ie hem enkel door de printer heen daarna kunt u gewoon printen...

Simpel en doeltreffend zonder veel gedoe elke keer als je een cartridge vervangt...

edrick3
door edrick3 - Jun 10, 2011 om 16:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

De oplossing is toch: de testpagina scannen zoals in het 1e antwoord aangegeven.
Het zou prettig zijn om een reactie van TS te krijgen.

1paul
door 1paul - Jun 10, 2011 om 17:05
3221 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 10 jun 2011, 16:43]@@@,

De oplossing is toch: de testpagina scannen zoals in het 1e antwoord aangegeven.
Het zou prettig zijn om een reactie van TS te krijgen.

Dat is inderdaad de oplossing via HP, dit moet je echter wel elke keer doen als je een cartridge verwisselt...

Wat ik hierboven aangeef is simpel en makkelijk, beetje voor de luie mens zeg maar!!!

:)

rs
door rs5015 - Jun 10, 2011 om 17:22
2 Antwoorden / 0 Vragen

in mijn geval kon je scannen tot je een ons woog, elke keer als je hem opstartte, kwam er zo'n testpagina uit... In principe moest je na verwisselen van de cartridge, niet eenmalig maar elke keer de test doen en kwam er dus een testpagina die gescand moest worden, daar was geen ontkomen aan, dus ook niet met annuleren oid!

ka
door kayka - Jun 11, 2011 om 10:16
6 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 6 jun 2011, 15:51]Hallo kayka,

Gevonden op het net:

1. Turn off the printer and wait 10 seconds. Turn it on again

2. Let the printer print the test page.

3. After the test page is printed, disconnect the USB cable connecting the printer to your computer. DO NOT turn off the printer while disconnecting the USB cable.

4. Place the test page on the scanner glass and press the SCAN button on the printer. The ON light will flash as the page is being scanned.

5. Remove the test page when the ON light is steady.

6. Finally, turn off the printer and wait another 10 seconds. Then turn it on again. No more printing test pages! Yay!

Suc6

(You may now reconnect the printer to your computer via the USB cable.)

Bedankt voor antwoorden, heb alle oplossingen geprobeerd maar ik hou het bij het antwoord van Paul op annuleren drukken.Groetjes

pk49
door pk49 - Jun 11, 2011 om 13:55
243 Antwoorden / 2 Vragen

bij Hp moet je de hele uitlijn procedure afwerken,anders krijg je elke keer als je de computer aanzet dezelfde gezeur.Bovendien moet je oppassen bij andere-merk cartridges niet dezelfde problemen te krijgen.Dat had ik n.l.Je moet alleen de beste merken gebruiken.Die van Bruna(Wecare) geven wel eens problemen.Na 30 jaren computergebruik heb ik heel wat printers versleten en elke merk heeft wel iets.Volgens mij is de verkoop van inktpatronen het belangrijkste voor de printerfabrikanten.Voor twee patronen heb je al een nieuwe printer.Mijn beste ervaring heb ik ,ondanks de patroonproblemen,de beste ervaring met HP.Het slechtste met Cannon.

allegonda
door allegonda - Nov 4, 2015 om 14:34
49 Antwoorden / 92 Vragen

Supertip. Mijn HP-printer geeft geen testpagina's meer.
Hartelijk bedankt............!!!!

edrick3
door edrick3 - Nov 4, 2015 om 15:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@allegonda,

Mooi dat zo'n oud topic toch nog een oplossing kan bieden.

Met vr.gr.