ke
door kees hoek Dec 11, 2006 om 18:57
Computers & telefonie

TFT scherm

Hallo een collega van mij heeft kort geleden een tft scherm gekocht van het merk Philips,maar toen hij alles had aan gesloten kreeg hij de melding no videoinput.Is er mee terug gegaan het scherm is op verschillende pc aan gesloten en hij deed het perfect op alle pc..De leverancier heeft z'n pc na gekeken en kon niks vinden heeft er (gratis) extra geheugen in gezeten ja hij doet het alleen als hij ze allebei te gelijk aan zet (scherm en pc) dan lukt het meestal wel.Weet iemand een oplossing voor dit probleem??

Groetjes van Kees

290 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 11, 2006 om 19:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is normaal, ee tft scherm moet een signaal krijgen om te functioneren.

Dus als het scherm geen videosignaal krijg zegt ie dat ook

dus moet de computer aanworden gezet

er is dus niks mis mee lijkt mij

groetjes , labswans

ve
door verwijderd - Dec 11, 2006 om 19:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt mij een BIOS instelling (beeldscherm instellen op VGA of iets dergelijks).
In dat geval is er al geen signaal bij het opstarten van de PC.
Pas later komt Windows en het stuurprogramma voor de videokaart in actie. Zorg voor een goed stuurprogramma en zet de beeldverversings snelheid eens op 60 of hooguit op 75 Hertz.

ve
door verwijderd - Dec 11, 2006 om 19:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

nou zo slim waren we ook wel dat de pc aan gezet moet worden,maar ondanks dat de pc opstart blijft de melding no videoinput

DUUUUUUUUUUUUUUUUSSSSSSSSSSSSS????

ve
door verwijderd - Dec 11, 2006 om 23:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de pc op een te hoge resolutie is gezet of evt. een beeldfrequentie die het scherm niet aankan, dan verschijnt ook de melding "no video-input".

Start de pc in veilige modus op en zet dan de resolutie en/of frequentie op een waarde die compatibel is met het scherm.

ve
door verwijderd - Dec 12, 2006 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zou in dit geval ook met de grafische kaart te maken kunnen hebben,
als deze niet goed functioneerd dan komt er inderdaad geen beeld uit
maar dat is dan een lokaal probleem.

Als ik het zo lees lijkt dit ook het geval te zijn, aangezien er op andere systemen wel prima beeld is.

Als de computer van je collega een -Laptop- betreft zou ik eens drukken
op de knopjes FN en F8, kan dan ook een lokale instelling zijn namelijk
(scherminstellingen om exact te zijn), het wordt namelijk niet
duidelijk of het een laptop of PC betreft..

Als het een PC betreft trouwens; eerst de oude Drivers verwijderen en
daarna pas de nieuwe installeren; tot dusver werkt dit altijd!

@labswans: niet echt een constructieve bijdrage maar gewoon "afzeiken"
van iemand die een vraag stelt, reageer niet om het reageren maar draag
wat bij om tot een oplossing te komen... Als er geen oplossing is: NIET reageren!
Reakties zoals deze horen hier
niet; tuurlijk hoort er stroom op een computer! Maar als je goed leest
zie je dat het scherm al op meerdere computers is getest... duh! Vraag
me af waar je die 350 punten vandaan heb... vrienden? (Val me gerust
aan op opmerkzaamheid en flame, feit blijft dat je geen hulp bied maar
over de rug van anderen punten scoort... kan ik slecht tegen, expertise Fiets helpt ook niet mee in dit verhaal, JOUW profiel; niet de mijne!)
Ik ben eigenlijk nooit aanvallend naar een forum-lid maar dit antwoord kan ik niet tolereren, al is het maar uit professionele overwegingen. Als mijn antwoord publiek geweerd word; prima, maar dan die bewuste opmerking van jou ook! Quid pro quo.

ve
door verwijderd - Dec 12, 2006 om 19:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Thesmiley

Bedankt voor je antwoord ik geef dit door aan de leverancier want mij is het te in gewikkeld.Maar harstikke bedankt voor je antwoord en ik hoop dat het wat zal helpen

Groetjes van Kees

ve
door verwijderd - Dec 12, 2006 om 19:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Edwardus

Jij ook bedankt voor je antwoord en net wat ik hierboven schreef ik hoop dat het helpt voor mijn collega

Alleen ik snap niet dat de leverancier hier zelf niet op komt,maar goed als het maar gaat helpen,wij zijn twee oudere mensen en af en toe gaat deze techniek boven onze pet. Ik ben 62 en hij 65

Groetjes van Kees

ve
door verwijderd - Dec 12, 2006 om 19:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik geef een antwoord op een normale vraag

dat iemand anders het beter weet prima

die xxxxxx punten interesseren mij geen ene malle pietje

afzeiken doet u op zon manier

is dat uw grootste sport hier ?

zonde van uw moeite

labswans ( gaat gewoon door met antwoorden op alle ragen en laat me niet  klein krijgen door personen die mensen aanvallen op normale antwoorden )

dat men bepaalde dingen al gedaan heb zit soms in kleine aanwijzigingen die men zel niet erbij vermeld heeft. Dat het via a nar b gaat en maar ook van a naar c is ook een oplossing

antwoordt er verder niet meer op maar daar zijn bepaalde personen erg goed in blijbaar

ve
door verwijderd - Dec 12, 2006 om 19:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

dus niks , ik heb het mis met mijn antwoordt

met overdreven dussssssssssss  hoeft u niet te reageren

ik zit voor mijn plezier hier en ben er om te helpen en te leren van bepaalde antwoorden

de antwoorden zijn bloedserieus en zal altijd gaan antwoorden als ik een bijdrage kan geven om iemand te helpen

zoals verder werdt aangegeven : punten interesseren me geen ene malle pietje

bevalt het antwoordt niet mak je  niet druk erom en ga gewoon verder met de andere type antwoorden zodat men aan het goede antwoordt kan werken voor het probleem

ve
door verwijderd - Dec 12, 2006 om 19:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

Ik reageer toch even op uw antwoord Kijk als u mij een antwoord geeft dat ik de pc aan moet zetten ,dan voel ik me wel in demaling genomen,mag dan wel 62 zijn maar weet dus best wat ik dan neer zet. met duuuuuuuuussssssssss?? wilde ik zeggen wat nu ?? en verder niets.

Groetjes van Kees

ve
door verwijderd - Dec 12, 2006 om 20:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

O, nou leveranciers zijn soms ook net mensen hoor.

Wij delen in principe alleen maar wat we weten (en soms iets meer). We kunnen het net als de leverancier ook mis hebben.

Een probleem kan vaak meerdere oorzaken hebben, het is bijv. ook niet ondenkbaar dat er een slecht contact werd op die ene pc door een vuile connector of een los draadje e.d.

ve
door verwijderd - Dec 12, 2006 om 23:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

@
labswans;
mijn grootste sport hier is mensen helpen, kijk eens naar uw antwoord
en vraag uzelf af of hier een andere reaktie niet beter had geweest. Uw
antwoord was mijn grootste irritatie en dan kan ik ongemeen fel uit de
hoek komen, mischien té fel en daarvoor dan mijn excuus maar probeer
mee te denken met deze mensen en ze ook een antwoord in plaats van een
conclusie te geven; dat helpt ze veel meer dan alleen een opmerking dat de computer moet worden aangezet... natuurlijk hebben ze die aangezet; het gaat om de stappen die daarop volgen...

En ook ik ben niet mr.perfect, maar ik probeer mensen wel binnen hun vraag te helpen.

Ik wil je dus niet "afzeiken", was gewoon de reaktie van dat moment, maar ik zou het op prijs stellen dat als er een antwoord komt deze ook een leidraad is voor de vraagsteller. Als we het daarover eens kunnen worden dan is jouw volgende biertje op mijn rekening ;-)
No hard feelings?

ve
door verwijderd - Dec 13, 2006 om 04:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

met uw laatste woorden heb ik helemaal geen probleem : wat nu ?

gewoon dat neerzetten en er was niks aan de hand.

hoop dat u op uw probleem

wat u ook had kunnen testen of de videokaart in een andere computer wordt gestopt en dan weet u of het aan de videokaart ligt met de aansluiting

doet ie het in een andere computer wel met de videokaart dan kan het zijn dat de aansluiting met dem onitor niet goed is geweeest

groetjes , labswans

ve
door verwijderd - Dec 13, 2006 om 04:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

biertje is prima , voor in het weekend hihi

het afzeiken was wel aan de orde en niet gepast hier ( actie is reactie )

niemand is perfect , ik zeker ook niet

maar laten we weer gewoon verder gaan met antwoorden te vinden op alle vragen en een leuke sfeer maken op het forum hier .

krijgen we ook weer nieuwe vragen voor onsze neus.

dus laten ze maar komen met nog ingewikkelde vragen voor hier :P

zand erover dus en lekker verder slapen

groetjes , labswans :D

ve
door verwijderd - Dec 13, 2006 om 23:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

@labswans;

Bij de eerste de beste gelegenheid (kan er nou niemand bedenken dat een Forum-meeting een leuk idee is?) zal je dat biertje krijgen ;-) of je moet echt omgeving 010 wonen dan ken ik nog wel een leuke plek hahaha, maak mijn woord graag waar :D
Thnx voor de terugkoppeling in ieder geval, zo kunnen we op een juiste en goede manier verder en kan ik waarderen, ik heb er ook een leermoment aan gehad en is altijd goed :-)
Even goede vrienden dus, en nu terug naar het oplossen van allerlei technische uitdagingen... :P