hu
door huismania Nov 19, 2006 om 16:39
Computers & telefonie

Thuisnetwerk

Goedendag ,

We hebben net een nieuw abbonoment afgesloten bij essent telefonie en internet.Met het nieuwe abbonament krijgt de PC ook een nieuwe naam.

Nu is het geval dat ik een thuisnetwerkje heb met router die is geinstaleeerd door een kennis van mij.Ik noet nu wat aanpassingen maken op de router ,(de inlognaam veranderern )maar ik weet niet hoe ik op de router kan inloggen.

Kan iemand mij vertellen hoe ik het adres van mijn router kan verkrijgen ?

719 8 Rapporteer

nouds
door nouds - Nov 19, 2006 om 16:45
98 Antwoorden / 11 Vragen

Op de website van de router fabrikant zal wel een handleiding voor je router staan. Hier zal ook het adres in staan van je router.

hu
door huismania - Nov 19, 2006 om 16:53
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ergens in het verleden staat het mij bij dat je ook een ip adres kan "pingen" is dit ook een mogelijkheid ? zo ja hoe .....

nouds
door nouds - Nov 19, 2006 om 16:56
98 Antwoorden / 11 Vragen

Om te pingen moet je een adres hebben om te kunnen pingen.
Welk merk en type router heb je?

aajee
door aajee - Nov 19, 2006 om 17:20
118 Antwoorden / 5 Vragen

Indien in de systemtray (rechtsonder) het icoontje van de LAN verbinding staat, rechtsklik daarop en klik dan op STATUS en vervolgens het tabblad ondersteuning. Daar staat de standaard-gateway. Het IP-adres is het IP adres van de router(modem/router).

hu
door huismania - Nov 19, 2006 om 17:34
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan the manual niet vinden maar van de router af te lezen is het Merk E-tech en het type RTVP03

megaman
door megaman - Nov 25, 2006 om 01:09
17 Antwoorden / 1 Vragen

Ik dacht dat juist dat hetgeen vermeld staat bij de standaard gateway en/of DNS server het adres is voor de router. Het ip-adres is toegewezen aan de computer.

edwardus
door edwardus - Nov 25, 2006 om 01:30
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Aajee bedoelt hetzelfde, alleen kun je het ook anders interpreteren. Er staat namelijk ook een opschrijft "IP Adres", dit is inderdaad het IP adres van de pc. Het andere IP adres, dat bij "Standaard Gateway" staat is de router/modem.

th
door theebukker - Dec 9, 2006 om 22:00
17 Antwoorden / 3 Vragen

hoi,misschien is het al opgelost maar ik heb de zelfde router.typ op de adresbalk van explorer 192.168.1.1 in en dan kom je in de router.dan krijg je als het goed is een sherm te zien.gebruikersnaam niet invullen en bij wachtwoord admin invullen.nu krijg je de webpagina te zien waarmee je de router kunt configureren. e.v.t kan ik de gebruiksaanwijzing wel naar je mailen

vr groet e valk